Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17741 til 17760 af 27490
-
Saltsyre
ForumindlægHeej :: Hvilke forsøg er vigtige at lave indenfor saltsyre? Jeg har nogle forslag: Fremstilling af saltsyre. Elektrolyse. Prikforsøget. Saltsyre, natriumhydroxid og natriumclorid. Og hvad er vigtigt at nævne? f.eks noget med pH ?? -
HASTER!! - Blandede kemiopgaver
ForumindlægHej! Jeg er gået i stå med nogle opgaver fra et eksamenssæt fra december 2012. Her er linket til opgavesættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130107%2... -
Kort Rettelse. Elsker jer.
ForumindlægHJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP RETTELSEEEEEEEEEEEEEEEEEE. ELSKER JER :) -
"Rejseminder" og ’Il Letto’ af Sophus Claussen
Forumindlæghej allesammen er de nogen der har læst digtet "Rejseminder" af Sophus Claussen og ’Il Letto’ der vil hjælpe mig med at forstå digtene jeg vil sætte stor pris på det :-) tak på for hånd . -
Kvinder srilling i Islam?
ForumindlægHej. Kan nogen hjælp mig med : Hvordan er kvinder stilling I islam? Håber hører fra nogen:) Henrik -
Blodsukkerundersøgelse
ForumindlægHej :) Vi har lavet en blodsukkerundersøgelse på klassen som jeg nu laver en aflevering om. Et af punkterne hedder : fortlok de ændringer i blodsukkerkoncentrationen, der fremkom efter indtagelse af frokost (inddrag bl.a. vægt, forudgående kostindtagelser og tidspunkter for denne, samt aktivitets... -
Menneskets første forsvar?
ForumindlægHej Hvad var det første et menneske altid kunne finde på, hvis det følte sig truet? Hvis det var at slå, så hvorfor egentlig? Fx for længe siden -
Selviscenesættelse af Muhammedtegningerne
ForumindlægHej. Jeg har som mit AT-emne valgt selviscenesættelse af Muhammedtegningerne og vil gerne fordybe mig i hvordan Ahmed Akkari, Abu Laban og Flemming Rose har iscenesat dem selv i forhold til krisen. Jeg er indtil videre kommet frem til forskellige udtagelser og artikler, men synes mit materiale er... -
udled differentialkvotienten
ForumindlægHej jeg skal udlede differentialkvotienten for kvadratrod af x (håber i kan se det for jer) Jeg sidder nu og skriver mine dispositioner, og er kommet i tvivl om, hvorfor man gør følgende = x0+h-x0 / h * (kvadratrod af x0 + h + kvadratrod af x0) = 1 / kvadratrod af x0 + h + kvadratrod af x0 ... -
Kraft
ForumindlægHjælp.. er der nogen der ved svaret til det her spørgsmål? Ved en jævn bevægelse bevæger en genstand sig langs en ret linje med konstant fart. Hvor kan det foregå uden påvirkning af en kraft? A - I rummet B - I luft (Jordens atmosfære) C - Ingen steder D - I vand -
En bold kastes lodret op i luften.
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for noget hjælp med en opgave: En bold kastes lodret op i luften, og den når 5 m op, inden den vender. Tegn en graf, der viser boldens hastighed som funktion af tiden? Nogle der kan hjælpe mig, er virkelig på bar bund med den, hvordan gør man?.. -
Jorden og månen
ForumindlægJeg undrer mig lidt over et spørgsmål i en af mine rapporter. Hvis man står på månen, ser man jorden lige over sit hovedet. Jeg skal finde ud af hvor lang tid, der går inden jorden går ned. Jeg går udfra, at svaret er aldrig, men hvad er forklaring på dette? -
Hjælp mig kan slet ikk samfundsfag.
ForumindlægHvad betyder demokratiet for dig? Kan man have demokrati og monarki på samme tid? Du skal ikke bare svare ja eller nej! Hvordan blev Danmark til et demokrati? Nævn fordele og ulemper ved et demokrati. Nævn fordele og ulemper ved et diktatur. Hvad er direkte demokrati? H... -
Teorier/begreber i samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg er pt. i gang med min SRP som så mange andre 3.g elever, men jeg er pludselig kommet i tvivl. Er disse samfundsfaglige teorier eller blot begreber?: idealisme, realisme, hård + blød magt, hegemoni og neo-konservatsime.. -
værdipolitisk højredrejning?
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med dette: Diskutér, i hvor høj grad danskernes holdning til bandekriminalitet er udtryk for en generel værdipolitisk højredrejning: ''socialdemokraterne har ført en nyliberalistisk politik, som befolkningen aldrig har bedt om. Mange vælgere har i dag svært ... -
SDU's medicin kvote 2
ForumindlægJeg vil meget gerne søge ind på SDU's kvote 2 medicin. Inde på optagelse.dk giver den mig ikke nogen mulighed for at vælge kvote 1 eller 2. Er der en god grund til dette? Jeg tror det er fordi kun kvote 2 er åben lige nu, men jeg ville godt nok blive meget skuffet hvis jeg ikke blev indkaldt ... -
Faseovergange, temperatur, energi og termisk energi
Forumindlæg''flydende vand ved 0 °C indeholder mere termisk energi, end når vandet er på fast form som is, selvom temperaturen er den samme.''. Er termisk energi ikke = temperaturen? -
God Tysk serie, til bedre forståelse af sproget.
ForumindlægHej, jeg vil gerne spørge om nogen kender en god, men nem at forstå, tysk serie. Vores lærer råder os til at se tyske ting i daglig livet. Har nogen så en god en jeg måske kan komme ind i? -
Snart årsprøve
ForumindlægHar snart årsprøve i matematik. Både færdigheds- og problemregning. Her noget jeg undrer mig over 5 + (-2) = Hvad giver det og hvordan regner man frem til det? 5 - (-2) = Hvad giver det og hvordan regner man frem til det? 2 * 5 * (-2) = Osv. 2*5 + 3*(-2) = Osv. Det mindste tal, som både 5 o... -
SWOT ANALYSE HJÆÆÆÆÆÆLP meget vigtig,. jeg skal bruge den til eksame
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig en en swot analyse til revisor branchen.. jeg er gået i helt stå med at finde deres stærke og svageheder?? jerg skal bruge det til min eksamen på forhånd tak
