Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17741 til 17760 af 135324
-
Privatunderviser søges
ForumindlægHej, Min datter skal op i 2.g på Rungsted Gymnasium og søger i den sammenhæng en privatunderviser/lektiehjælper indenfor faget matematik. Hvis du er god til Fysik & kemi er det et plus men ikke en nødvendighed. Privatunderviseren/lektiehjælperen skal kunne bruge Maple og lære fra sig af B-ni... -
SU regler - hvordan er det lige?
ForumindlægJa jeg er en HA(almen) studerende på ligeom lidt 2.semester et studie jeg egentligt er meget glad for - det er spændende og faktisk meget af det jeg gerne ville. Jeg dog kommet på den ide jeg måske egentlig gerne ville være advokat, men da jeg har ca. lige stor interesse i begge dele ville jeg ... -
Differentialregning
ForumindlægNogle matematik genier der kan hjælpe med denne opgave?:) -
Formler
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med følgende opgaver:1) En tank til fyringsolie har dimensioner som vist på tegningen.Figur 1:Det er en aflang ovel hvor der er følgende mål:r=0,4 m1,0 m = langFigur 2:Så er der en kvadrat som har følgende mål:L=2,0mFor oven og for neden har den form som en h... -
bevis for cosinus
Forumindlægnogen der kan et bevis for cosinus eller ved hvor man kan finde det henne? -
Nettet
ForumindlægHeej .. Jeg har hørt om en hjemmeside, hvor man kan læse en masse. F.eks. i dansk , kan man læse : Billed analyse, om noveller, eventyr, digte .. Nu vil jeg gerne ind på siden. Men men, kan selvfølgelig ik huske hvad den hedder.Er der nogle der kender den, eller måske bare en hvor man kan læse li... -
synopsis
Forumindlæghvordan laver man en synopsis? -
Dumt spørgsmål
ForumindlægHvordan kan -1.9=-1:44*t Blive til t=1,9*44 hvad sker der med -1-tallet? Lidt pinligt spørgsmål, men håber der er en der vil forklare mig det :) -
Vis at f(X) er løsning til differential ligningen
ForumindlægHej derude .. Jeg er gået lidt i stå i denne opgave: Vis at f(x)=5*ex3*y+x-(1/3) (e er opløftet i x, som er opløftet i 3) er en løsning til differential ligningen Dy/dx=3x2*y+x Dette er hvad jeg har regnet ind til videre: f 39;(x)=15x2*ex3*y+1 Herefter sætter jeg f 3... -
Opgave 4
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til den her opgave, den eneste jeg mangler ??? En virksomhed producerer og sælger to forskellige pumper en aøbspumpe DRAIN og en kælderpumpe AWAY. Dækningsbidraget er 2.000 kr. pr. DRAIN og 1.500 kr. pr. AWAY. Funktionen f(x; y) = ax + by angiver det samlede dækningsb... -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
forvirring kvadratrod
ForumindlægDenne opgave har jeg fået hjælp til, men udregningen er ikke som den i bogen? 11^2 – 9^2 Jeg vil indsætte i formlen: (a-b)^2 jeg er dog blevet vist, at jeg skal bruge nr. 3 kvadratsætning: (a+b) • (a-b) (11+9)(11-9) = (20)(2) = 40 112 - 92 = 121 - 81 = 40 Der står i bogen således... -
Hvad hedder man når...
ForumindlægHej, når man har taget en kandidat i matematik hedder man Cand.scient og ligeledes gør man hvis man har en kandidat i fysik, men kommer der ikke mere på titlen så man kan skelne de to? Og så tænkte jeg også på hvad titel man har når man har taget sin bachelor i matematik og hvad man egentlig ka... -
årsprøven!!!
Forumindlægheeej.. det er fordi jeg har været i matematik årsprøve, og jeg har ikke fået svar, får det meget snart. jeg har matematik på A-niveau. hvad er mening med en årsprøve? hvorfor laver man årsprøver? hvilke konsekvenser er der? -
Hjælp til at klare sig bedre i gymnasiet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går lige nu på STX på andet år. Jeg har har matematik på A, hvor jeg ikke klare mig så godt og jeg vil derfor høre jer om i har nogle råd til hvordan jeg forbedre mig, eller noget som i gjorde for at få bedre karakterer i matematik. -
Diff. Regning / Delta Y
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål omkring tretrins reglen man kan bruge når man differentierer. Delta Y=f(x-delta x)-f(x) Jeg har ligningen 3x^3. Kommer den til at se ud sådan her: Delta Y=3(x-delta x)^3-3x^3 ? Håber der er nogen der kan svare mig! På forhånd tak. -
Parabler og tangenter
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med at løse den her opgave? -
Opstilling af en forskrift
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, men jeg sidder lidt fast. Jeg skal opstille en forskrift for f Jeg har følgende information: + et skærmbillede af figuren På turen flyver ballonen hen over en 200 m høj sendemast. Ballonkurvens nederste punkt P beskriver en bane i løbet af turen. Banen i... -
Potensregning
ForumindlægHvad kan det være at et potenstal: (-1)^(1/3) ka give 3 forskellige resultater?De tre forskelle resultater:-11og (6.roden af -1)^2Håber på svar hurtigst muligt.MvhTine -
parenteser
Forumindlæg2-(3*2-6)*2 = 2-24+12 = -10 eller 2-(3*2-6)*2 = 2-0*2 = 2 Lommeregneren giver 2, men det modsiger jo fremgangsmåden ved at gange ind i en minusparantes :/ Hvad er det, jeg blander sammen?
