Søgning på: international politik noter. Resultater: 17801 til 17820 af 22193
-
Burka-forbud?
ForumindlægHvordan har I det med Burka-forbuddet? Stort smil Marie. -
omsorgssvigt af stofmisbruger
ForumindlægHej er der nogen som har noget omkring omsorgssvigt af stofmisbruger eller gravide stofmisbrugere??? -
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes... -
Et problem
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg søger nogen der hjæpsomme der kan hjælpe mig.. Jeg vil blive så meget glad. -
Valg af videregående uddannelse
ForumindlægJeg er dybt i tivil omkring hvilket studie, jeg skal vælge. Og trods jeg nu har holdt sabbatår, føler jeg ikke, jeg er kommet svaret nærmere. Der er ikke noget, jeg sådan rigtig har brændt for at skulle studere eller nogle drømme jeg har haft til fremtidig job. Bare jeg egentligt har en god a... -
Hvad f skal vi bruge billede/novelle-analyse osv. til?
Forumindlæg"Så kan vi analysere billeder, og få en forståelse for kunst", ja den er fin med dig, men hvad fanden skal vi som sådan EGENTLIG bruge det til? Til eksamen? Til at vise, at vi faktisk følger med/har lært noget? Lyder måske lidt umodent, men jeg synes kraftedme det er for lamt - og ja, j... -
Finanslovforslaget 2010
ForumindlægJeg skal i gang med en samfundsfagsaflevering, men jeg har virkelig problemer med at komme i gang, da jeg virkelig ikke forstår spørgsmålet. Spørgmålet lyder på: Udvælg og redegør for et finanspolitisk initiativ i finanslovsforslaget 2010? Når der siges et finanspolitisk initiativ, menes der så f... -
nærdemokrati
ForumindlægEr der en der kan jeg hjælpe mig med hvad et nærdemokrati i store træk går ud på? skal skrive en synopsis over det, så kan godt bruge lidt hjælp (: -
Case eksamen 2007 Hjælp søges
ForumindlægJeg er gået lidt fast med lige det spørgsmål, nogen som kan hjælp? Hvordan kan den lave ledighed blive et problem for dansk økonomi? Du bedes bl.a. berøre lønniveau, inflation og konkurrenceevne. -
vi er igang med en undersøgelse og skal have ca 10 udlændinge og 10 danskere til at svare på dette spørgeskema:
ForumindlægSpørgeskema Er du en pige ___ dreng___ født i Danmark? _____ hvis nej, hvor så? _______________________________ Hvilken religion har du? :__________________________________________________ Hvilket flag synes du der repræsenterer dig? Det danske flag ____ eller fra det land du kommer fra _____? Gå... -
Hjælp! Forskel på analysemodeller.
ForumindlægHej alle! Er der nogen der er skarp nok til at fortælle mig om der er stor forskel på en argumentationsanalyse og retorisk analyse? Jeg er lidt halvforvirret lige nu. En ting mere, synes i at der er stor forskel på en retorisk analyse og kommunikationsanalyse? Håber ikke det lyder for klumset :D... -
DF - Ideologi
ForumindlægSidder mit i en opgave og kom til at tænke på hvilken ideologi DF (Dansk Folkeparti) egentlig har, har kigget lidt rundt på nettet men kunne ikke lige finde noget... Hjælp søges! På Forhånd tak! Frank -
Klassiske samfundsvidenskaber
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvad der menes med "klassiske samfundsvidenskaber" Opgaven lyder: "Beskriv klassiske samfundsvidenskabelige forestillinger om viden og giv eksempler på samfundsvidenskabens bidrag til teori og praksis. " Super dejligt hvis nogen k... -
Titler
Forumindlæg(håber titlen er passende:) Er det ikke muligt at lave det sådan at det ikke er muligt at skrive f.eks. hjælp, PLZ, Hilfe osv.?? Trods det faktum at der allerede står citat fra "opret indlæg": "Giv dit indlæg et SIGENDE navn. Titler som: "hjælp" og "haster" er ... -
Hvilken universitetsuddannelse, ha, ha(jur), jura, økonomi?
ForumindlægHej Studieportalen Vi er godt i gang med 3.g, hvoraf tiden efter gymnasiet rykker tættere på. Det efterlader mig med et spørgsmål, jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har stor interesse for samfundet- og specielt økonomi, der altid har været mit favoritemne i gymnasiet. Derudover kan jeg... -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
Glose/formulering
ForumindlægJeg prøver igen :) Jeg skal skrive følgende sætning: "[...] tangerer navnet på den pludselig til det ironiske". Mit forslag er: "[...] the name of it suddenly border on the ironical." - Jeg ved dog ikke, om man kan bruge glosen "border on" i denne sammenhæng. ... -
Hjælp mig!
ForumindlægMit spørgsmål lyder: Vurder forskellige muligheder for at mindske den moderne fattigdom. Jeg synes det er et svært spørgsmål, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at svare, ville det være dejligt. Jeg har tænkt, om det evt. er noget med, at man skal finde arbejde, få sig en uddannelse osv? -
diskret matematik
ForumindlægI gamle dage fik vi tit opgaver som lød således. en lille historie: Da Xhalid døde efterlod han sig meget. Han hvade 4 sønner og 3 døtre. I sit testamente skrev han at alt hans arv skal deles ret og retfærdigt blandt hans børn. Hans arv var; 479 får, 241 geder, 197 guldmønter og 83 kameler. Da br... -
Mein Handy und ich!
ForumindlægHej! Er der nogle der er søde og hjælpe mig? Det er en opgave om mobiler Spørgsmålene man skal svarep, lyder sådan: 1. Ab welchen Alter - meinst du - braucht ein Kind ein Handy? 2. Wie vermeidet man zu hohe Handyrechnungen? 3. Wie soll ein gutes Handy für Jugendliche deiner Meinung nach sei...
