Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 17821 til 17840 af 152759
-
Isoler
ForumindlægIsoler a i denne ligning A = π · c · (a+b) A = π · c · a + π · c · b (A- π · c · b )/(π · c ) = (π · c · a)/(π · 2) Er det rigtigt lavet, eller? Er nemlig lidt i tvivl.. -
Syre-base reaktioner
ForumindlægHejsa.. Er der nogle derude, som gider at hjælpe mig med mine kemi-opgaver? Fortælle om de er korrekte, og hvis ikke så hjælpe mig. På forhånd mange tak :) a) Opskriv syre-basereaktionen mellem syren H2CO3 og H2O SVAR: H2CO3+H2O --> HCO-3 + OH+ b) Opskriv syre-basereaktinen mellem... -
hjælp til en kemiopgave søges
ForumindlægHej vi høre om der nogle der kan hjælpe med en opg i bogen "kemi 2000 A-niveau 2" af Helge Mygind. Det drejer sig om opg. 73.opgaven lyder:vi skal se på forsæbningen af eddikesyreethylesterCH3COOCH2CH3 +OH- > CH3COO- + CH3CH2OHMan laver et forsøg, hvor begyndelseskoncentrationerne af... -
Heterogen ligevægt opg. 82
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en opgave fra kemibogen "kemi 2000, A-niveau 1" af Helge Mygind, som jeg ikke kan få til at passe.Det er opgave 82, hvor der står:"Anvend opløselighedsproduktet for sølvchromat (Ag2CrO4) til at beregne stoffets opløselighed i vand ved 25 grader celcius. Er Søl... -
kemisk ligevægt
ForumindlægHej Der er denne opgave i kemi jeg ikke forstår: "I en beholder findes en ligevægtsblanding bestående af de i reaktionsskemaet nævnte gasser: SO2(g) + NO2(g) ⇔ SO3(g) + NO(g) symbolet ⇔ betegner ligevægt beholderen indeholder fø... -
Hjælp med valg af gymnasium i KBH
ForumindlægJeg bor i Jylland, men skal flytte til KBH efter sommerferien. Da jeg ikke kender KBH, aner jeg ikke hvad for nogle gymnasier er gode. Er der nogle i vil anbefale? Det er lige meget om det er private eller almindelige. Jeg vil gerne på en studieretning, hvor man mindst får matematik A, fysik B o... -
redoxreaktionsskema og titrering
ForumindlægHejsa Jeg har brug for hjælp til en opgave i kemi: En legering består af kobber og sølv 0,858 g af legeringen opløses i overskud af koncentreret salpetersyre, hvorved følgende redoxreaktioner forløber: Cu(s) + NO3^-1 (aq) --> Cu^+2 (aq) + NO2(g) Ag(s) + NO3^-1 (aq) --> Ag^+(aq) ... -
pH mm.
ForumindlægJeg har en kemi opgave som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. En opløsning er fremstillet ved at blande følgende væsker i en 500 mL målekolbe: 60 mL 0,21 M HCl og 90 mL 0,050 M HNO3 Herefter fyldes målekolben op til mærket. a) Beregn pH for blandingen. - Skal jeg der bruge: n = c... -
Merit givende fag?
ForumindlægKære læsere. Jeg er en ung gut på 24 år, som er igang med at undersøge muligheden for, at gennemføre HF på 1½ via enkeltfagsvejen. Jeg afsluttede HG i sommers, og fik gennemført første del af den obligatoriske administrationsuddannelse. Jeg er pt. igang med enkeltfag i dansk A,... -
Mængdeberegning
ForumindlægI kemi (A-niveu) i 1.g på HTX, har vi fået en aflevering om mængdeberegning. Spørgsmålet lyder følgende: Vi ser på reaktionen: C4H8S (l) + O2 (g) → CO2 (g) + H2O (l) + SO2 (g) Der anvendes 5,92 g C4H8S. Beregn masserne af produkterne i reaktionen. Det som jeg vil spørge om: 1. Er pro... -
Opgaver
ForumindlægHej Jeg kan simpelt hen finde hverken hoved eller hale i denne kemi opgave..... er i ikke søde at hjælpe mig? På forhånd tak :) Opgave 2 a) Tegn strukturformler for de nævnte fedtsyrer. (Benyt bilag 1og 2). Alle atomer og bindinger skal angives på tegningen. Vis desuden atomer og atom... -
Er i tvivl
ForumindlægHej jeg har afsluttet HF, og i øjeblikket tager jeg Mat A på gsk, som jeg snart også afslutter. Mit snit er på ca. 10,3 med bonus. Jeg er aller bedst til de naturvdenskabelige fag kemi, mat, og biologi. Jeg har altid villet læse til farmaceut, hvilket jeg nemt kan komme ind på, da adgangskvotient... -
Kvote 2 - DTU
ForumindlægHej Studieportalen Jeg vil blot høre om der tilfældigvis skulle være nogen med erfaring omhandlende at søge ind via. kvote 2 på DTU. Jeg kunne godt tænke mig at læse til diplomingeniør på retningen kaldet "byggeri og infrastruktur". Problemet er dog at mit gennemsnit ikke er højt no... -
Hess lov
ForumindlægJeg ved, at jeg skal bruge Hess' lov, men jeg kan altså ikke finde ud af det. Opgave 5.5 s. 32 i Isis Kemi A: Man kan måle følgende entalpitilvækster CuO(s) + 2H+(aq)--> Cu2+(aq) + H2O(l), ?Hm = -62,75 kJ/mol Cu2+(aq) + 2 OH-(aq) --> Cu(OH)2(s), ?Hm = -49,5 kJ/mol H+(aq) + OH-(aq) ... -
Koncentration af HCl i saltsyre
ForumindlægJeg har her en opgave som jeg, som en der ikke ligefrem er den bedste til kemi, har brug for lidt (meget) hjælp til. Den lyder som følgende: Koncentreret saltsyre har en massefylde på 1,19 g/mL og indeholder 37,00 masseprocent HCl. a) Find opløsningens indhold af HCl i g/mL. Fint nok, jeg siger:... -
Mundt. KemiA Eksamen
ForumindlægEi hvor er jeg i vildrede.. Skal på mandag til eksamen i mundtlig kemi på A-niveau.. Vi har fået opgivet en hel masse emner vi kan trække til den mundtlige del.. (VI kører også med den eksperimetielle del her på skolen) men skal man vikelig læse ALT op til hvert emne? Kan lærer og censor finde på... -
Hjælp: Hvor ligger forskellen?
ForumindlægVi har netop fået opgivet de overskrifter som vi kan ske at trække til eksamen - kemi B-niveau. De minder noget meget(!) om hinanden, og kan ikke selv se, hvor forskellen evt. ville være i spørgsmål-besvarelsen. Håbede på at der evt. var nogen A-niveau elever som havde lidt mere tjek på det ;) D... -
Finde stofmængde i luft ved 20*C
ForumindlægGod eftermiddag :) Jeg er ikke den bedste til fysik(og kemi) og er desværre kommet bagud. Jeg har fået stillet opgaven: Med moderne pumpeteknologi kan man opnå gastryk ned til omkring 10 i -15 bar. Find antallet a molekyler i 1 L luft ve dette lave tryk når temperaturen er 20 grader celsius Je... -
Kigge notater efter
ForumindlægEr der nogen der vil se følgende kemi-notater til FS10 efter for fejl og forslag til forbedringer? Uorganisk kemi: a. Hvad definerer uorganisk kemi? Uorganisk kemi beskæftiger sig med studiet af materialer der indeholder en hvilken som helst kombination af grundstoffer – undtagen de organiske ... -
Beregn halveringstiden
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave i matematik B-niveau, der omhandler fysik og kemi. Jeg får oplyst at stoffet Americum-241 har en halveringstid på 432,7 år (jeg bliver bedt om at regne uden enheder, idet det underforstås at tiden regnes i år). Jeg har brug for en venlig sjæl til at tjekke mine bereg...
