Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 17841 til 17860 af 113953
-
Hjælp til Trekanter og højde
ForumindlægNogle der kan hælpe med opgave 5 a. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100831_mat_C_hf2.ashx Jeg har siddet i mange t... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej Jeg sidder med eksamens spørgsmål mundtlig, og er gået i stå. Det er lidt min fejl, at jeg har gjort min noter om den rette linjes ligning væk. Jeg har kun en bog, som ikke står noget om emnet. Så derfor har forfærdelig meget brug for en, der kan udlede/eller bare hjælpe mig i gang med at vis... -
Antistoffer
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig Biologi C eksamen på onsdag, og jeg har fået et spørgsmål, der lyder: Gør kort rede for hvad et antistof er og hvorledes det produceres i cellen. Jeg tænker, at antistoffer er et stof, der bekæmper fremmede mikroorganismer ved at binde sig til deres antigen. M... -
Små opgaver...
ForumindlægHej, Jeg løst nogle opgaver men er ikke sikker på dem. Så derfor vil jeg gerne hører om i er enige. Det drejer sig om opgave 1 a) , 1b) og 1d)i følgende link http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf mit bud: 1a) 4-methyl-1-pentanol 1b) addition (er ikke sikker). H... -
Kvadratkomplettering!
ForumindlægEr der en der gider opsætte et simpelt eksempel på kvadratkomplettering!? Altså, at omskrive noget til cirklens ligning! Jeg har nemlig aldrig forstået det helt, og det kunne være fedt at kunne til den skriftlige eksamen! Og nej, jeg forstår ikke eksemplet i min bog! Jeg er ude efter en kort og ... -
Massen af saltsyre??
ForumindlægJeg sidder her dagen før min kemi eksamen og repeterer. Men der er en opgave der volder mig store problemer: Koncentreret saltsyre er en vandig opløsning af hydrogenchlorid. Densiteten er 1,18 g/mL. a) Hvad er massen af 1 liter konc. saltsyre? b)m Beregn massen af HCL i 1 liter konc. saltsyre.... -
Hjælp til brug af potensregneregler
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skrift mat eksamen på b-niveau, og faldt over brug af potensregneregler. I den givne opgave, er det meningen at jeg skal omskrive funktionen v.h.a potensregneregler, og dernæst differentiere den. Funktionen er givet ved f(x) = √x • 4√x Hvordan f... -
Definitionsmængde og værdimængde ved Potens og eksp.
ForumindlægHej. Jeg skal op til mat B mundtlig eksamen imorgen, men kan ikke rigtig finde svaret på følgende. Hvad er Dm(x) og Vm(x) ved ekspotientiel og potens funktion ? Altså generelt. Så vidt som jeg forstår så nærmer vores y værdi sig meget tæt på x aksen, men går aldrig under y for både ekspotiel... -
hjælp endnu en gang
Forumindlægjeg tænkte på hvad giver den her så, for at se om jeg har regnet rigtigt. hmm(a-b)²evt. om der var en nem måde at regne dem på....?tak -
MATEMATIK
ForumindlægHeejsa. er der nogen der kan hjælpe ?? -Omskriv 4x^2-12x+9 til formlen (ax^2+b)^2 Taaak :D -
Differentation
ForumindlægNu har jeg siddet et stykke tid og prøvet at differentieret (e^(b/x))^-1. Er der nogle der kan hjælpe mig på vej?? -
Trigonometri
ForumindlægHej. Har alle tre vinkler i en retvinklet trekant, og længden på siden a. Hvordan finder jeg længden på siden b? -
reducering af udtryk? enkelt
Forumindlæghej nogle som vil hjælpe - husker ikke kvatradsætningerne... (4a+6b)^2-6b(8a+4b)-(4a+b)(4a-b) tak :) Mvh Mads -
Eng-Eksa
ForumindlægHej derude. Jeg skal afslutte STX med engelsk som sidste eksamen. Jeg tænker på, hvordan man skal gribe eksamenen an? Endvidere tænker jeg på, om der er nogen, der kan henvise en til analysemodel, som eventuel de har brugt eller som egner sig til en engelsk eksamen. Jeg håber meget på svar, da je... -
Hvor mange terminer har beløbet stået på kontoen
ForumindlægMit spørgsmål lyder: En startkapital på 8700 kr. indsættes på en konto med 0,75% i rente pr. år. Efter et antal år står der 9346 kr. Hvor mange år går der? Det endelige resultat skal være et helt antal år - forklar hvorfor. Da jeg har forlagt min lommeregner ville det være nice hvis... -
kompleks andengrads ligning ]
Forumindlægjeg skal løse z2(1+i)z+2-i=0 jeg definerer koefficienterne a = 1, b = (1+i), c = 2-i d = b2 - 4 * a * c = (1+i)2 - 4 * 1 * (2-i) = 12 + i2 + 2i - 8 + 4i = -8 + 6i (da i2 = -1) jeg beregner modulus r = sqrt(-82 + 62) = 10 sqrt(d) = ± 1+3i ud f... -
Jeg har trukker 2 tekster
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtligt engelsk B og jeg har trukket 2 korte tekster, i stedet for bare én lang. Har ingen idé om, hvordan jeg skal gribe det an. Skal jeg først analysere en af teksterne til bunds og derefter den anden. Eller skal jeg springe mellem dem, når jeg fremlægger. Jeg troed... -
Er jeg fortabt !
ForumindlægHej alle Jeg er færdig med 2.g og har faktisk nu dumpet to fag, et på c og et på b og min snit ligger ca. på 3,2 efter alt. Jeg er så bange for ikke at komme videre i 3.g og aldrig kan få mig en studenterbevis !.. Kan jeg så godt tage nogle fag på VUC hf-enkelt fag også bruge de fag og kra... -
Matematik-hjælp tilbydes nær Roskilde
ForumindlægJeg er en lærerstuderende med linjefag i matematik, biologi og fysik/kemi. Jeg har haft matematik på meget højt niveau i forb. med tidligere studie på DTU. Jeg er meget tålmodig og forsøger at møde vedkommende jeg underviser hvor hun/han er. Jeg tilbyder hjælp i matematik/fysik/kemi, biologi i fo... -
Funktionsundersøgelse og polynomiumsbrøker
ForumindlægHej alle! Hjælp mig med at svare på så meget som muligt til det følgende: b) Forklar hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. c) Fortæl, hvad man forstår ved en polynomiumsbrøk. d) Giv eksempler på hvordan definitionsmængden Dm(f) og eventuelle nulpunkt...
