Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17841 til 17860 af 187712
  • Faktorisering

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et problem med at faktorisere en brøk og derefter forkorte den. Brøken er: (2x - 2) / (x^2 - 3x + 2) Jeg faktorisere nævneren og får så: (2x - 2) / ((x - 1,5)^2) Jeg kan ikke rigtig komme videre herfra, for jeg ved ikke hvordan jeg skal forkorte brøken?? Håbe...
  • Recuering af 3.grads

    Forumindlæg
    Hvordan reducerer man (8a^3 * b * a^-2)/(2b)^2
  • reduktionsopgaver

    Forumindlæg
    (3+x)2 - (3-x)2 = 32+x2-2 3x2 er det rigtigt?
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Hvordan reducerer jeg dette mest muligt? (x-3)^2 - (x-2)^2 Og hvad er resultatet??
  • ln og log

    Forumindlæg
    Hej, har lige et spørgsmål. Er ln(2) = log2(x)?
  • Forkort brøk

    Forumindlæg
    Skal forkorte denne brøk og ved ikke, hvordan jeg gør: (x^2+4x+4)(x-2)^2 / (x^2-4)
  • hjælp matematik

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe? jeg skal bestemme x i følgende ligning: 2^-x + 2^x = 5 tak på forhånd :)
  • sammensatte verber

    Forumindlæg
    Sammensatte verber, ka f.eks. være überfahren, übersetzt osv. - Vi skulle oversætte teksten til tysk, og afgør om der er tale om en hovedsætning eller en ledsætning. 1. Peter weiss nicht, wenn der Zug weiterfahren. (Hovedsætning) 2. Er nicht vorläufige zurückkehren. (Hovedsætning) 3. Die Tür du a...
  • Parentes regning

    Forumindlæg
    (x+3y)2
  • Opgave b med hjælpemidler

    Forumindlæg
    Arealet af M er 2
  • Hurtig reducering

    Forumindlæg
    Reducér brøken uden brug af hjælpemidler: (4x^2y^4)+(6x^3y^2) / (2xy^2) Det første jeg gør, er at dele ovenstående brøk op. Vi får: 4x^2y^4 / 2xy^2 og 6x^3y^2 Dertil får vi 2xy^2 + 3x^2 Er dette korrekt ?
  • Einfach so nr. 80 øvelse 3

    Forumindlæg
    Nogen der kan se, at mit tysk er rigtigt? :-) 1. Das ist mich ↔ Det er mig 2. Das ist ihn ↔ Det var ham 3. Das waren sie ↔ Det var dem 4. Wer seid ihr? ↔ Hvem er I? 5. Das Telefon klingelte ↔ Telefonen ringede (glose: ringe=klingeln) 6. War es sie? ↔ Var det...
  • En hurtig lillespørgsmål i matematik

    Forumindlæg
    hvorfor giver ln(8)/ln(2)=3 hvordan skal man gøre det, hvis det er udenhjælpmidler
  • opg 7.007

    Forumindlæg
    hejer der nogle der kan hjælpe mig med opg 7.001 fra eksamensopgaver II???giver a) = 2a-2b+a^2-b^2 ? har brug for hurtig hjælp... på forhånd tak!
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg får i en opgave vist en graf af et 3. gradspolynomium og opgaver går så ud på at aflæse f'(2), hvordan kan jeg ud fra grafen se det?
  • Undersøg løsning til ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lidt på bar bund med en opgave. Nogen der kan hjælpe?: Undersøg om 1/2 er løsning til ligningen 8x^3+2x^2+x-3/2=0
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bestemme differential ligning til: dy/dx = 2y/(x+2) , P (4,0) men har simpelhen problemer med at bruge sperationsmetoden. Håber at I vil hjælpe mig.
  • hjælp det haster virkeligt meget.

    Forumindlæg
    a) - 3x + 2 = 8 b) 5x = 2(x-6) c) 6x + 1 = x - 2 har brug for hjælp fra jer..
  • KEMI SRP -> GOGOGO!!!!

    Forumindlæg
    Hvad hedder h20 på orbital sprog??????? 1s er jo H 1s^2 2s^2 2p^2 er jo O MEN HVAD ER VAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • HJÆLP ME!! JEG KAN IKKE FINDE UD A DET:O

    Forumindlæg
    Hey.. er der nogen der kan 1/4 x^2 +1+1x = 9^2-8a+16= 9x^2+4y^2+12xy=