Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17861 til 17880 af 41162
-
srp
Forumindlægvil gerne skrive om social arv i fagene engelsk og samf men kan jeg godt bruge en engelsk film i analyse og fortolkning (precoius), uden jeg i diskussionen behøver at komme ind på social arv i usa? for jeg vil gerne tager udgangspunkt i social arv i danmark -
Novelle tyvetøs
ForumindlægHvor kan jeg finde novellen "tyvetøs" af Martin Andersen Nexø henne? Jeg har ledt overalt på nettet, jeg har virkelig brug for den, er der nogen der kan hjælpe med at finde den? -
Sammenligning og engelsk novelle
ForumindlægEr der nogle, der har nogle facts om alkohol blandt unge, fx. hvornår de starter, gennemsnitalderen osv. Som jeg kan bruge til at sammenligne med facts fra USA. Jeg leder også efter en novelle på engelsk, der handler om alkohol blandt unge. På forhånd tak. -
x^2-test
ForumindlægHej Studieportalen :)) Jeg skal op til mundtlig matematik eksamenen , og kan ikke besvare en af spørgsmålene da jeg ikke har afleveret rapporten.... Er der nogen som gider at fortælle mig hvordan man laver en x2-test , på en forståelig måde? I vil gøre mig en meget stor hjælp! :)) PÅ FORHÅND M... -
morale
ForumindlægJeg skal skrive en novelle, som har en morale. Har i nogle ideer ? Altså en god ordsprog? :-) Og kan i ikk ogs skrive ved siden af, hvad ordsproget betyder? :-) -
Kommatering
ForumindlægHej. Der er noget, jeg har undret mig over. Hvis jeg bruger startkomma, skal der så være komma mellem op og skal? For man kan jo godt siger: ''Jeg kunne'', hvilket gør kunne til et udsagnsled. For at kunne stå op skal man være vågen. Hvis I kender nogle gode kommaregler, må I... -
Eventyr?
ForumindlægHvorfor er eventyr ofte fortællinger om en rejse? -
Fra "Tabel" til "Table"?
ForumindlægJeg tænker, at dette problem relativt nemt kan løses - hvis er en smule mere teknisk anlagt end jeg. Hvordan kan jeg gøre at labelen på tabeller ændres fra "Tabel" til "Table"? Jeg benytter følgende: \begin{table*}[t] \centering \begin{tabular}{} \end{tabular} \caption{... -
Hvordan skal det forstås?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om opg. 9c i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Skal man kun tage arealet af de lydegrønne flader, eller skal man også tage arealet af de... -
Bøjning af navne
ForumindlægHej!! Jeg skulle bare høre hvordan navne bøjes i latin? Bøjes de overhovedet eller hvordann?? Håber at I kan hjælpe!? -
Did or have?
ForumindlægJeg så dette skilt for nyligt (se billede) på vej ud af et parkeringshus. Det var skrevet på to sprog; “Har du husket P-billet?” “Did you buy a parkering ticket?” Jeg kan ikke forstå, hvorfor den engelsk version ikke er enten: “Have you bought a parking ticket?” Eller “Have you remembered to... -
Hjælp med at rette tysk sætning!
ForumindlægHejsa, jeg skal rette den her sætning: Alle müssen sich waschen, vor man in die Moschee geht, in einen Raum in der Moschee Min lærer har skrevet: DETTE er ikke en hel sætning, så den kan ikke stå alene. Hvad mener hun med det? Og hvorfor har hun markeret in einen Raum? -
Samfundsfag -
ForumindlægHej!Jeg er blevet bedt om at skrive en opgave om Danmarks politiske udvikling gennem tiderne og lægge vægtpå de store forandringer der har lavet. Er der nogen der eventuelt ved noget, som kan hjælpe mig igang?Tak på forhånd -
Andengradsligningen
ForumindlægHej,Er ved at bevise løsningsformlen for andengradsligningen. Jeg dividerer først formlen igennem med a, og benytter derefter "completing the square":ax^2+bx+c = 0x^2 + b/a*x + c/a = 0 (x + 1/2*b/a)^2 - (1/2*b/a)^2 + c/a = 0Mit spørgsmål er så, hvad formålet er med at gange b/a med 1/2,... -
Retning af tysk tekst !
ForumindlægHej! Ville være super, hvis nogen lige ville kigge den igennem for grove fejl, tysk er ikke mit bedste fag. På forhånd tak!"Warum ich das gymnasium gewält habe"Das ist eine sehr gute Frage, die ich nicht eindeutig antworten kann. Aber eine von die gründen sind weil es ist allgemeinbilde... -
Haster: Globalisering & Kvinder
ForumindlægHvordan kan man inddrage Kvinder og globalisering sammen? jeg vil gerne skrive om kvinderne gennem globalisering (kvinders udvikling, i Asien, herunder Afghanistan og Iran) På forhånd tak -
Oversættelse af 'fragtfrit'
ForumindlægHej Alle. Hvordan oversætter jeg ordet fragtfrit til engelsk? Jeg har nogle forretningsbreve som aflevering. Er det freight-free, eller delevery-free? - Eller noget helt andet? PÅ forhånd tak! -
Tysk rettelse - 70 ord
ForumindlægNogle der vil være søde at rette dette lille stykke? Was bedeutet es eigentlich erwacshen zu sein? Für mich bedeute ist dass du reif ist. Du hast eine Verantwortnung og muss alle dingen auf eigene Hand machen. Ich denke auch, dass du achtzen oder mehr vären muss bevor du rightig erwacshene ist. ... -
Samtidshistorie / International Økonomi: Velfærdssamfund
ForumindlægHej. Min problemformulering lyder således: Hovedspørgsmål: Kan den Skandinaviske velfærdsmodel overleve i fremtiden i takt med den stigende globalisering? Jeg vil indledningsvist redegøre for hvordan Danmark håndterede krisen i 1930’erne. Herefter vil jeg analyserer hvilken indflydelsen ... -
Oversættelse.
ForumindlægHej. Er der nogen, der vil tilføje evt. rettelser til min oversættelse?En dame havde en kat, og hun var meget stolt af den, fordi den fangede alle musene i hendes hus, men den tog også fugle i naboens have. En dag, da naboen så katten i sin have, skød han den. Damen blev meget vred og ville hævne...
