Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17861 til 17880 af 48240
-
Bliver min matematik lærer våd i buksen?
ForumindlægHejsa, jeg har fornyligt skiftet uddannelse og det her er min første matematik aflevering, så tænkte jeg vil gøre noget ekstra ud af den. Mit mål er at lave den så god at min matematik lærer bliver våd i sine herre trusser. Har i nogen rettelser/tilføjelser? Opgave 10 er jeg ret overbevidst om k... -
Skat & studerende..
ForumindlægMit spørgsmål lyder.... Jeg skal til at studere efter mange år på arbejdsmarkedet... hvad gør man egentligt når man har et fradrag på ca. 7500 kr, når ens SU bliver trukket over hovedkortet.. hvad med de sidste 2500 kr?? Jeg skal have et studiejob og vil da gerne have udnyttet det sidste af fra... -
word spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg skulle spørge, om det er muligt at rette teksten til i word, således at teksten i højre side står helt lige, på samme måde som siderne i en bog. Syntes ikke, at jeg kan finde sådan en funktion. -
Svarer 2 protoners ladning til 2 Coulomb (C)?
ForumindlægSvarer 2 protoners ladning til 2 Coulomb (C)? -
HJÆLP til opgaver
ForumindlægHej alle. Kort sagt fatter jeg hat af hvad jeg skal gøre i følegnde opgaver. (Se vedhæftet). OBS: jeg skal kun have hjælp til c, d, e og f. Resten har jeg lavet. Håber I kan hjælpe. Mvh. -
Bestem slaglængden
ForumindlægHåber at i kan hjælpe En 4-takt V6 motor med en mekanisk virkningsgrad på 0,89 og en cylinder diameter på 80mm. Har ved en given situation følgende målinger. Effekt på akselen : 224 kW Indiceret middeltryk: 18,1 bar Omdrejninger : 5200 min-1 Bestem slaglængden ”s” -
Koncentration udfra partialtryk
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe mig med at løse følgende opgave: I atmosfærisk luft er partialtrykket af N2 = 593 mmHg. N2-koncentrationen i vand ved ligevægt er 5,3·10?4 M. Hvad er N2 koncentrationen i ligevægt ved samme temperatur, hvis N2-partialtrykket hæves til 1230 mmHg. Mvh -
Hvordan skal 2,3 mm * h^-1 regnes til m/s?
ForumindlægHejsa, som overskriften lyder: Hvordan skal 2,3 mm * h^-1 regnes til m/s? Forstår ikke helt hvordan skal tolkes -
logarisme hjææææææææælp
ForumindlægHjææælp seriøst jeg har brug for hjælp kan bare ikke finde ud af det :( Statens samlede indtægter fra boligejerne kan for de seneste år med god tilnærmelse beskrives ved følgende lineære model: S=1,82x+0,50 Hvor x betegner antal år efter 2000, og S betegner statens boligindtægter, målt i mia. kr... -
beregn ligevægtskoncentrationerne
ForumindlægHvordan beregner man ligevægtskoncentrationerne af CO og O2 -
SKAL DU OP TIL ENGELSK SKRIFTLIG??
ForumindlægKan ikke love for indholdet, er ikke sikker på at det hele er korrekt, men jeg har gjort mig et forsøg og du kan evt. bruge dette og se hvilke fejlsætninger der evt. kan forekomme til delprøve 1 Delprøve 1: 1. He had travelled a lot as young man, but that was a long time ago Da der er tale om en ... -
Enhed u - Hvad hedder den?
ForumindlægHej Er der nogle, der ved, hvordan en enhed u staves? det er ift. massedefekt, men jeg har glemt hvordan man siger denne enhed. På forhånd tak -
opløsning
ForumindlægHvordan beregner man nedenstående? vil ikke have beregningerne, men bare forklaring på hvad jeg skal gøre. Hvor mange milliliter af en 0,2 M opløsning skal bruges til at fremstille 500 ml af en 100 μM opløsning? -
Enhedsberegninger
ForumindlægJeg har både opagven og mit spørgsmål i den vedhæftede fil. Tak på forhånd -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave ved stofmængdekoncentration, som jeg har problemer med. Er der nogle, der har mulighed for at hjælpe og forklare det på en forståeligt måde? Tak på forhånd:) Her er opgaven: På smørmejerier tilsætter man salt (NaCl) til smør (undtagen når man laver usaltet smør). O... -
Atomfysik
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med disse opgaver: Vi betragter brints linjespektrum. Der findes blandt andet en rød linje med bølgelængde på 656 nm. 1. Beregn frekvensen af den røde linje. Den har jeg fået til 4,57*10^14Hz Men så ved jeg ikke helt hvordan jeg regner de sidste 2 2 Beregn fotonen... -
Hjælp til kemiopgave søges
ForumindlægHejsa, Kan nogen venlige sjæle hjælpe med denne kemiopgave? Jeg ved ikke hvor jeg skal starte -
Mat C..HF?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg sku´ lige spørg om der nogen, der har en eksemplar af mat C for hf..altså en gemmel f.eks. eksamopgave.. Tak påforhånd.. -
nyeste tid 1990
ForumindlægHej! jeg vil høre om nogen ved, hvad tiden fra 1990 bliver kaldt, høre det under postmodernismen? hvad kendetegner desuden denne tid? -
Resitivitet: beregn strømstyrke og det procentvise effekttab i kablet
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg allerede har lavet a). Den får jeg til 12,7 Ω. Dog får jeg b) til noget andet end facitlisten, som siger at strømstyrken er 1,2 kA, og at det procentvise effekttab er ca. 2,5%. Hvad gør jeg forkert? Min besvarelse til b). Tak på forhånd.
