Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17881 til 17900 af 92586
-
Isoler I
ForumindlægHej Tænkte om der er nogen der kan fortælle mig hvordan man isolerer I i denne formel: L = 10 * log( I /10^-12) -
Hjælp:S
ForumindlægJeg vil meget gerne lige have lidt hjælp til at rette mit lille brev til:) Hey! To begin with I will tell you, I am not the best person to English? My mobile phone has been to a repair, so that the reason why I have not wrote. Secondly I am sorry about I not sow you again. I was in Copenhage... -
Lille hjernevrider
ForumindlægHeey alle, her er en hjernevrider som min hjerne ikke er god nok til at vride hehe :b håber i vil hjælpe Allan, Bent, Curt og Dan tager en taxa hjem og stiger af i den nævnte rækkefølge. Da de ikke kører lige langt, enes de om, at Bent skal betalte 10 kr. mere end Allan, at Curt skal betalte 1... -
udregning af snit
ForumindlægEhm altså hvis man har to valgfag efter den nye reform på b-niveau og ellers de obligatoriske niveauer, hvad bliver gennemsnittet så hvis man har fået 7 i alle fag til alle eksamener på hf? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har ledt og ledt online efter en guide til, hvordan man beregner sit karaktergennemsnit. Hver gang er der dukket både forskellige metoder og regneark op. Har nemlig indtastet mine karakterer og fået forskellige gennemsnit! :S Det er sgu til at blive forvirret over... Er der nogen, der m... -
Vektorer
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave b i vedhæftede fil -
parallelle
ForumindlægBetragt funktionerne f og g med forskrifter: f(x) = 4x2+2x+5 og g(x) = -x2+12x+7 Der findes en værdi af X0 så tangenterne i (X0(,f(X0)) og (X0,g(X0)) til graferne for de to funktioner er parallelle. Bestem denne værdi af X0. Bestem ved håndkraft ligninger for de to tangenter. f ' (x) = 8x+... -
Nulreglen
ForumindlægHej Jeg har test imorgen i matematik hvor jeg får opgaver om nulregl. Er der en der kan forklare mig det med ord punkt fra punkt hvad der bliver gjordt? :) -
Hjæælp folkeskole
ForumindlægHej allesammen jeg har nogle opgaver som jeg simpelthen ikke fatter: i en klasse er der D drenge og P piger. hvad betyder følgende formler P=3D (at der er 3 gange flere piger end drenge i klassen????) D=P+1 (at der er en mere pige end drenge klassen?) -
Fra Pascal til Bar
ForumindlægHejsa.Hvordan regner man om fra Pascal til Bar? -
IT-case
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med noget e-handel f.eks, ERP-systemer, CRM-systemer, m.m. kan kun det grundlæggende..... -
omregning
ForumindlægHej, Hvordan omregner man 10kJ/g til MJ/kg? - Giver det ikke det samme resultat? håber på respons hurtigst muligt;D mange tak på forhånd -
Planck konstanten
ForumindlægHvad svarer PHz til i Hertz? Og hvad svarer aJ til i Joule? Det ville være en stor hjælp hvis nogen ville hjælpe, da jeg er kørt helt fast i opgaven! På forhånd tak:) -
nem udregning
ForumindlægHvordan bliver 2,30*10^-18 s^-1 til 4,35*10^17 s?Altså s^-1 til s? -
nervøsitet
Forumindlæghej! jeg var til eksamen den anden dag i biologi B (STX, VUC) og fik 7 - hvilket som sådan er ok. Mit problem er bare at censor siger: alt hvad du gjorde og sagde var det rigtige, men du var nervøs, så derfor får du 7 Er det ok?? jeg mener, de sidder og argumenterer for at jeg skal have 10 - a... -
Går min drøm i vasken?
ForumindlægHej... Jeg har et snit på 8,5 og overvejer at søge ind på KU (jura) til sommer når jeg engang bliver student. Jeg er ikke specielt god til matematik og fysik, men har valgt begge fag som valgfag for at være på den sikre side, så jeg ikke skal tage suppleringskurser hvis jeg nu skulle skifte menin... -
At tale engelsk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe! Tak på forhånd! :) Jeg skal i 9. Klasse efter sommerferien, og jeg er ret dygtig i skolen, så jeg får kun 10- og 12 taller. Men i engelsk er jeg dårlig og jeg føler ikke jeg kan tale sproget, som... -
Forfatter OSO
ForumindlægHej jeg går i 10. klasse og er ved at lave OSO opgave. Jeg er gået i stå og mangler virkelig inspiration så tænkte om der var andre der er skrevet om at være forfatter hvis opgave jeg måtte læse?? ikke for at kopire men bare for at få ideer til opbygning og hvad man kan komme ind på ??? :))) ... -
Psykiater - produkt
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. klasse og er igang med at lave min OSO opgave. Jeg har valgt at lave om uddannelsen Psykiater. Jeg står så bare lige i det dilemma, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad mit produkt det skal være?! Er der nogle som har nogle gode idéer til et produkt? ... -
Psykiater - produkt
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. klasse og er igang med at lave min OSO opgave. Jeg har valgt at lave om uddannelsen Psykiater. Jeg står så bare lige i det dilemma, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad mit produkt det skal være?! Er der nogle som har nogle gode idéer til et produkt? ...
