Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 17881 til 17900 af 52201
-
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
Valg af uddannelse
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skriver angående valg af uddannelse, og derfor har nogle tanker i hovedet. Jeg kunne godt tænke mig at studere noget indenfor handel og ledelse, dog er det netop dér hvor en af mine svagheder ligger. Jeg er ikke en haj til matematik, men finder interessen i det når matema... -
Dropper ud ..
ForumindlægJa, de sidste uger er gået af H til så nu dropper jeg ud. Jeg studerede Matematik med Fysik som sidefag, men nu orker jeg ikke mere, så jeg får heller ikke brug for studieportalen mere. -
Konveksitet
ForumindlægSidder og forbereder mig til SSO'en, hvor jeg bl.a. bliver nødt til at omtale nogle konvekse funktioner. Så vidt jeg har forstået er den grundlæggende definition på konveksitet, at en funktion f er konveks i et interval I, hvis det for alle punkter (x1,x2) E I, hvor x2>x1 gælder at f(t*x1... -
Fordelinger
ForumindlægHeij! Jeg er lidt blank i det her spørgsmål:S Vis at X og Y er uafhængige, at X er gammefordelt med formparameter 2 og skalaparameter 1, samt at Y er ligefordelt på (0,1). Jeg ved så meget at vi skal integrere tætheden, eller ?:S -
Nybegynder
ForumindlægJeg har set min studiekammerat aflevere rigtigt flotte afleveringer v.h.a. Latex. Skal man tilegne sig færdigheder, eller kan man gå i gang med programmet "med det samme"? -
Engelsk stil
ForumindlægHejsa alle sammenEr der nogle som lige vil give responce på mit essay?This Is My Living Room(Tom Mcafee)Violence has become a new problem in the world today – especially in America, where nearly 1100 people die a year caused by violence - mostly involving guns. In the USA almost every citizen own... -
Rettelse af Engelsk
ForumindlægHejsa er der ikke nogen der lige kigger det nedenstående oversættelse igennem, og rette mine småfejl.På forhånd tak :-) Engelsk oversættelse:Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud?I en nyligt udgivet amerikansk bog om emnet hævdes det, at det, man får brug f... -
Den omvendte integration
ForumindlægDet er da grotesk, som tingene nu forsøges vendt på hovedet med den omvendte integration. Det er ikke indvandrerne, der skal integreres i den danske kultur, det kan ikke lade sig gøre, viser de sidste 50 års historie. Nej, det er tværtimod danskerne, der skal integreres i indvandrernes muslimske ... -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
engelsk stil
ForumindlægNo more Couch PotatoesI don't accepted, the morning snacks, the afternoon snakcks and the evening snacks, because I think that is a bad idea. i think, we much eat the breakfast because something like sncaks will create eating disturbance. I think, she is a not helthy, because she eat sncaks f... -
Frustrerende opgaver
ForumindlægVed ikke helt om dette er det rette sted, men nu prøver jeg sku. Jeg går på HTX, jeg har MAT på B, og det er jo som det er. jeg kan godt lide matematik, og er forholdsvis god til det. men ville lige høre om der er andre der har det, som næsten hele vores klasse har det med de eksamens opgaver ma... -
en lille oversættelse...
Forumindlæghej allesammen.... jeg har lavet en lille oversættelse fra dansk til engelsk... såå jeg tænkte lige om der måske var nogle der var villige til lige at kigge den igennem for grammatiske fejl, og især også kommafejl, da jeg har undladet mange fra den danske tekst (jeg tror nemlig ikke at komma skal... -
Fransk eksamen
ForumindlægHejJeg skal til fransk eksamen på mandag.Det er i begynderfransk, 2.g-niveau.Hvad kan man gøre/sige for at få en god karakter?Er der nogen der har nogle gode råd, eller noget jeg kan gøre her op til eksamen..?Mange hilsnerMaria -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHey jeg ville høre om nogen lige ville give sig tid til at rette min eng. oversættelse. Det er mest ordstilling, komma og stavefejl der er fejl i, selve den oversatte tekst skal i ikke tænke på:Engelsk oversættelseLondon is an interesting city to visit. But it is more than that. It is also an old... -
Engelsk hjælp!
Forumindlæghej, nogle eller en som vil være sød og hjælpe mig med at rette de sidste fejl. da jeg synes det er svært at se sine egne fejl. (: One of the reasons why Americans feel that they need a gun is that people in the USA feel insecure: they need something which can help them to protect their family ... -
er ****** sur!!
ForumindlægHvordan kan det være at vores historielærer giver os op til 20 siders historie for? Jeg kan jo overhovedet ikke følge med i historie!! Hun brokker sig altid over at jeg ikke siger noget i timerne, men så kan hun da fand** også tage hensyn til os andre! største delen bruger deres computer til at... -
Økonomi eller HA almen?
ForumindlægHej. Kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der læser økonomi, især hvis de kommer fra hhx. Jeg synes HA almen linjen lyder utrolig spændende. Fagene kender man og det er alt sammen brugbart og den er bred. Men jeg synes ikke det virker til, at der er matematik nok. Jeg elsker mate...
