Søgning på: fysik noter b. Resultater: 17901 til 17920 af 110438
-
sin, cos og tan
ForumindlægHej, jeg sidder og er lidt fortvivlet for jeg kan slet ikke få det til at passe sammen. Hvis jeg har sinA=a/c og sinB=b/c, hvordan ser den så ud når jeg gerne vil have den til sinC ? det samme med cosA=b/c og cosB=a/c, hvordan ser den så ud når jeg gerne vil have den til cosC ? og til sidst m... -
Er dette rigtigt?
ForumindlægA*e-1/2*1 + 1*B*e-1/2*t --> e-1/2 ´*(A+B) = 1 --> A+B = e-1/2 ? -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
3. Års opgave
ForumindlægNå ja spørgsmålet mange af os der snart (7,9,13) bliver studenter går med. Jeg er kommet frem til at jeg vil skrive i fysik omkring et af følgende emner:1) Den specielle relativitetsteori2) Astronomi (Afstandsbestemmelser, Solen de klassiske opgave typer)3) Kvantemekkanikken (Er dette alt for svæ... -
Opdriftsligning?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med en formel eller metode for opdrift? Jeg sidder og laver AT, og skal bruge nogle fysik teorier og formler, men da det er næsten 2 år siden, jeg har haft fysik, er jeg lidt fortabt. Skriver om flyvingen, opdrift og motoren. de to første er vigtigst.. på forhån... -
Elektromagnetisme og induktion?
ForumindlægHej. Da jeg skal op i fysik i morgen har jeg store komplikationer mht. elektromagnetisme. Jeg kan risikere at trække noget vedrørende dette, men de to emner inden for fysik, elektromagnetisme og induktion, har jeg aldrig forstået 100 procent. Er der evt. nogen der kan give en kort og oversk... -
Gør rede for logaritmefunktionerne
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder og er ved at læse op til årsprøve i matematik, hvor jeg er kommet til et spørgsmål omkring Eksponential- og logaritmefunktionerne. Problemet er bare, at jeg aldrig helt har forstået, hvad logaritmefunktionerne er. I undervisning har vi arbejdet med 10-tals logaritme... -
vektorberegning
Forumindlæghar lidt problemer med en opgave. Håber nogen kan give mig et hint:-)om to vektorer a og b oplyses at længden af b = længden af a+2xa´s tværvektorog at axb= -2x(langden af a)^2bestem vinklen mellem a og b.på forhånd tak. -
funktionsundersøgelse
Forumindlægjeg skal op i matematik og har nogle spørgsmål angående funktionsundersøgelse. jeg skal besvarer hvad a b c og d betyder for et andengradspolynomum. a ved jeg er om grafen vender op og ned men hvordan viser jeg det. d ved jeg hvordan jeg bestemmer og hvad det betyder men jeg kan ikke huske hvad b... -
meget meget simpel
ForumindlægJeg skal regne vinkel B ud med jeg får to forskellige svar.. I en trekant ABC, hvori <B er stump er <A = 21,2, /BC/=6,9 og /AC/=14,2 Når jeg bruger sinus-realtionen bliver vinklen 0.7 grader Når jeg bruger maple og cosiun-realtionen får jeg 108 grader.. Hjælp? -
Areal af parallelogram
ForumindlægJeg skal bestemme arealet af det parallelogram der udspændes af vektorerne, når der oplyses: vektor(a) = (3,4) , vektor(a) * tværvektor(b) = vektor(a) * vektor(b) , l vektorb l = kvadratrod 29 Jeg ved at jeg skal bruge determinanten, men mere ved jeg ikke? -
reducering af udtryk
Forumindlægreducer udtryk: a*(4*b) hvorfor giver det rigtige svar: 4ab? er der nogen der kan forklare mig det? når jeg selv regner det ud får jeg det til 4a og ab (fordi 4*a = 4a og a * b= ab) og så forstår jeg ikke hvorfor der står 4ab (et a) når jeg får det til to a'er (altså 4a og ab) healp! -
Lydens hastighed - teori.
ForumindlægJeg har en rapport om lydens hastighed i luft, og har sådan set skrevet hele rapporten, men kan bare ikke lige forklare teorien. Vi skulle holde stemmegafler med forskkelige herz over en langt rør med vand, og notere hver gang der var resonans. "Dit teoriafsnit skal indeholde en _tydelig_ ... -
Hvorfor hjælper studieportalen ikke??????
ForumindlægJeg skal have hjælp til de tre opgaver som jeg ikke forstår.. PLEASE HEELP A.I følgende sætningspar er et adverbialled (biled) kursiveret. 1.Forklar for hver sætning, hvor adverbialleddet er placeret i forhold til sætningens verballed (udsagnsled). 2.Forklar for hvert par forskellen på adverbi... -
skæring mellem linje og cirkel
Forumindlæghvordan bestemmer man skæringen mellem linje og cirkel vha. andengradsligning? -
2 oversættelser
ForumindlægHejsa, Jeg har lavet de her to små oversættelser, og vil lige høre om nogen gider kigge dem igennem. Har selv rettet hvad jeg kunne, så jeg håber ik der er nogle fejl ;)1)Parvez har nu i snart to årtier boet i london, hvor han ernærer sig som taxa-chauffør. Han føler ikke længere den store tilkny... -
Tal og mængder Hjælp
Forumindlæghej jeg har lidt svært ved at komme med et BEVIS til denne sætning. Antag at p er et primtal og at a,b∈N. Hvis p|ab gælder der enten at p|a eller at p|b. Opskriv hvad a|b, b|c og a|c betyder -
reducering
Forumindlæghej Sidder og skal reducere følgende udtryk.. Men har glemt hvordan man reducere en to-leddet brøk.. ((a)^(3) - (a)^(2)*b)/((a)^(2) - 2*a*b + (b)^(2)) Det er vel samme fremgangsmåde med hensyn til (4*x - 4)/(6*x - 5) ? Jeg er helt brændt af, håber der er nogle flinke mennerske som kan hjælpe mig ... -
solve ligning = false
ForumindlægHej Mangler eksperter til løsning af denne ligning, jeg bruger TI-NSPIRE CAS og har nemlig solve problemer. skal finde tidspunkt når der er 9000 fugle sådan har jeg tastet den ind på TI-nspire solve(9000=12/(1+0,7143*e^(-0,0045*12t),t) = false nogen ved hvorfor den gøre det? på fo... -
STUDENT NU!
Forumindlægtak til alle der har hjulpet mig herinde de sidste par uger især. takket være jer fik jeg 10 i mdt. matematik i dag til min studentereksamen og er nu student! nu kan jeg ikke huske alle jeres navne, men - nejtilsvampe - mathon - andersen - secc - jerslev - ramme2 - duffy - peter lind - dulugte...
