Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 17921 til 17940 af 141881
-
Integralregning! HJÆLP - gerne hurtigt :)
ForumindlægHej alle. Jeg er gået helt i stå med en matematik aflevering, så håber der en en eller flere der har tid til at hjælpe lidt :) Jeg har et par opgaver jeg har problemer med: 1) Bestem ved håndkraft samtlige stamfunktioner til funktionerne: a) f(x)=(20*x^3+2*x)/(5*x^4+x^2+1) b) f(x)=sin(x)*(cos(x... -
Svært matematik !! Hjæælp!
ForumindlægHej alle. Jeg har et problem. som skal være løst meget hurtigt! Helst inden i morgen Opgave 1 Det antages at flagstangen er cylinderformet og har følgende mål: Længde: 3 meter Massefylde: 0,6 gram/cm3 Diameter: 10 cm Akse: d = 40 cm • Beregn kræfterne som flagstangen påvirkes af, under rejsn... -
Acceleration af togsæt
ForumindlægHej alle jeg sidder lige og basker med en lille fysik opgave, og er simpelthen kørt fast. Opgaven går ud på at finde den maksimale acceleration som et lokomotiv kan trække et togsæt i gang med. Hele togsættet befinder sig på en lige og vandret strækning og skal sætte i gang. Hele sættet (lokomo... -
Bestem en forskrift for omsætning
ForumindlægOpgave beskrivelse: En virksomhed sælger et produkt og har fundet frem til, at salgsprisen p i kr. er givet ved en funktion med forskriften p(x)=-0,6x+100 (x er den daglige afsætning i stk.) I den første del af opgaven skal man bestemme afsætningen ved en salgspris på 60 kr. Her har jeg ... -
Mat - Bestem f'x og monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen der kan finde ud af denne opgave? - Jeg har vedhæftet opgaven. På forhånd tak. -
matematik - differentialregning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med denne opgave... det er ikke alle opgaverne - se den vedhæftede fil -
Emneopgave Beskrivende statisti
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig de her to opgaver jeg forstår dem virklige ikke, håber at der er nogen der kan hjælpe mig med det. Opgave 1 I en produktion af en bestemt lotion skal der fyldes 237 ml i hver tube. Fabrikken har udtaget en stikprøve på 100 tuber og målt indholdet i hve... -
Tværfagligt projekt mellem matematik og fysik
ForumindlægHej! Jeg sidder med et tværfagligt prjoket i matematik og fysik og sidder og skal lave nogle opgaver. Følgende opgave er løst (skal bruges til opgaven jeg ikke kan løse): opgaverne er vedhæftet som et billede. Opgaven lyder: e) Udtrykkende fra de foregående spørgsmål skal nu samles til ét ... -
Markedsbeskrivelse?
ForumindlægJeg har fået denne opgave: Beskriv de markeder, som IC Group er på. I opgaven kan der både ligge et segmentperspektiv (dvs kundegrupper på fx det danske marked) og et lande perspektiv (dvs de forskellige eksportmarkeder, som IC Group er på). Jeg kan ikke rigtig forstå opgaven, og jeg håber, ... -
Polynomier og differentialregning
ForumindlægHej folk fra studieportalen Sidder med en matematik aflevering til fredag, og har 2 opgaver som virkelig giver mig problemer Må ærligt indrømme, at opgaverne ikke er inde for mine evner Har prøvet med et par forskellige løsninger, men synes ikke de giver mening i forhold til mine venners svar... -
Toppunkt
ForumindlægHar brug for hjælp til opgave 2 og 3 ved ikke hvordan jeg skal komme igang. -
ligevægt
ForumindlægNogen som kan hjælpe med opgave 3 -
Et glas cola
Forumindlæga og b?? afleverings opgave til i nat:( -
Areal
ForumindlægHeeej venner, er der en der kan hjælpe mig med denne opgave? Det drejer sig om opgave b! Jeg har i opgave a fået resultatet 8,47 På forhånd tak william -
Matematik
ForumindlægHej jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af opgaven er vedhæftet opgave 7 og 4 har jeg lavet -
Eksamenshjælp
ForumindlægDa jeg skal til sproglig matematik B eksamen i overmorgen (tirsdag) har jeg siddet og regnet noge eksamensopgaver igennem i de seneste dage.Derfor søger jeg noget hjælp til nedenstående opgaver. Der er lidt af hvert og nogle kræver bare et kort svar så jeg håber i har tid til lige at kigge det ig... -
Læge-uddannelse
ForumindlægHey Tror i man har en chance for at blive optaget i enten medicin eller odontologi, hvis man har et gennemsnit på ca. 8,3-8,5? hvis det nu er man søger ind på alle univeristeter. Jeg ved gennemsnittet stiger meget i år, men man burde næsten blive optaget i en af ansøgningerne. på forhånd tak -
Cognitive science eller medicin?
ForumindlægValget til sommer står forhåbentligt mellem ovennævne to uddannelser. Jeg er dog i tvivl om hvilken vej jeg skal gå. Cognitive Science tiltaler mig fordi det er så specifikt, og af hvad jeg har læst, giver det nogle fede muligheder. Medicinstudiet tiltaler mig dog også fordi det er så bredt, ... -
Hvem klarer sig bedst!
ForumindlægHej SP :) Jeg vil bare have meninger fra unge mennesker om, hvem de synes der klarer sig bedst? Danskere eller tosprogede? Ved godt, at det er lidt en dum debat, men i min klasse er det de tosprogede der klarer sig bedst, så vil bare gerne vide, hvordan det er rundt omring i landet! Og hvem laver... -
Skriftlig spansk eksamen på B-Niveau
ForumindlægHejsa!Jeg bor lige pt. i Barcelona, men har valgt at være selvstuderende på VUC i Århus samtidigt. Da jeg skal til skriftlig spansk eksamen på B-Niveau vil jeg gerne vide hvad det præcist er man skal gøre. - Altså om der er tale om fritekst, oversættelse eller hvad det nu er...Kunne være fantasti...
