Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 17981 til 18000 af 111527
-
hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan vise mig hvordan jeg løser denne brøk i diverse trin?????(a+b)/(a-b) * (a-b)/(a+b)^2 : 3/2(a+b)Resultatet bliver 2/3mange tak på forhånd johnny -
Vektorer
ForumindlægHej, ønsker hjælp til følgende spørgsmål: A) hvis vektor a og b er to egentlige vektorer, som ikke er parallele, hvilke af følgende udsagn er da sande: 1: |a+b|=|a|+|b|, 2: |a+b|=/|a|+|b|(forskellige), 3 |a+b|>|a|+|b|, eller 4: |a+b|<|a|+|b| Jeg er ret sikker på at svaret er 2, da når jeg i... -
gradtallet mellem to vektorer
ForumindlægHvordan laver man egentlig den her opg? Om to vektorer a-> og b-> gælder der |a|=2 |b|=3 og |a+b|=3 Der skal bestemmes gradtallet mellem a-> og b-> og hvordan er det lige man gør det?? Jeg kan godt se den har noge med formlen a->*b->=|a->||b->|*cosW at gøre men jeg k... -
Reducering - haster
ForumindlægJeg har prøvet at reducerer følgende som jeg gerne vil have tjekket:(a^3 - a^2 * b) / (a^2 - 2ab + b^2)a(a^2-a)b / a * a- 2ab + b^2 (a^2-a)/a-2ab+ba-a / 2ab+b 1/2ab+bJeg er ret sikker på at jeg er gal på den, reducering er ikke lige en af mine stærke sider, så ønsker derfor hjælp..på forhån... -
Skalarprodukt???
ForumindlægOpgaven jeg har problmer med hedder følgende: For de ikke parallelle vektorer a og b gælder, at ¦a¦=2 , ¦b¦=6 og at ta-b og 2ta+b er ortogonale for t=3. a)Bestem a*b Jeg har nu siddet og kigget i min grundbog i ca. 1 time...men kan bare ikke forstå hvordan jeg skal finde skalarproduktet??? n... -
Lidt hjælp ønskes..
ForumindlægVed titrering af Fe2+ med permanganat, MnO4-, i sur opløsning forløber følgende reaktion: Fe2+ (aq) +MnO4-(aq) --> Fe3+ (aq)+Mn2+(aq) a) Afstem reaktionsskemaet b) Beregn ΔG? for reaktionen ved 25 °C c) Beregn reaktionens ligevægtskonstant ved 25 °C Det er afgørende for tit... -
Saltindholdet i havvand
ForumindlægHej, jeg sidder med en Kemi C aflevering og er gået i stå ved denne opgave. Er der nogle der kan hjælpe? 0,100mL havvand titreres med en 0,100M sølvnitratopløsning: NaCl(aq) + AgNO3(aq) --> AgCl(s) + NaNO3 (aq) For at kunne afgøre, hvornår ækvivalenspunktet er nået, tilsættes en indikat... -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Er det tilfældigt hvilken binding metaller vælger?
ForumindlægI kemi og fysik fik vi at vide at de mest lette mettaler vil få lov til at vælger først for exempel: AgNO3+ HCI= AgCl + HNO3. spørgsmålet er så er det tilfældigt hvem går sammen med hvem. jeg ved at + går sammen med - men er det tilfældigt hvilke par der blive lagt sammen, hvis nej er der så ... -
Pseudoreaktioner
ForumindlægHej. Jeg skriver i Srp om reaktionskinetik i fagene matematik og kemi. Jeg vil gerne vide, om pseudoreaktioner er en god ide, at have med i min srp-opgave, eller om disse reaktioner er noget, man ikke lægger så meget vægt på. Desuden vil jeg gerne vide, hvad disse reaktioner er, da det ikke frem... -
Alkaner
Forumindlægjeg er ved at skrive en fysik/kemi rapport omkring destillering af alkohol. jeg er igang med at skrive noget teori ,hvori at jeg skal skrive om alkaner. jeg ved bare ikke så meget om alkaner og har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive om, i en kort forklarings tekst. nogle der vil være s... -
Betydende cifre
ForumindlægHej Jeg har løst en opgave i kemi, men jeg er usikker på, om jeg har angivet resultatet med betydende cifre korrekt. Hvis jeg dividere 0,098/3,4*10^-5 = 2882,35 skal jeg så tage udgangspunkt i 0,098 fordi det er det mindste tal og derfor vil resultatet blive 2882 ? -
ligning
Forumindlæghvordan omskriver 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 -
reducer
ForumindlægHvordan reducer jeg dette udtryk? 8a^3*b*a^-2 / (2b)^2 -
isoler
Forumindlæghvordan isoler jeg Y i denne her ((x/a)^2,5)+((y/b)^2,5)=1 ?? -
vektorregning
ForumindlægHej Jeg ville lige høre, om der var en, som kunne hjælpe mig med vedhæftede opgave vedrørende vektorer? Mvh, Mogensen -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
Mundtlig engelsk eksamen.
ForumindlægHej studieportalen. Ville lige høre om der var nogle af jer, der vidste hvad lærer og censor vurdere en på, altså må de skal votere, hvad er voteringkriteringerne? så jeg har noget at fokusere på og forhåbentlig få en god karakter. tak på forhånd. -
Nogen der forstår denne opgave?
ForumindlægI en model for væksten af en bestemt population er antallet af indvider i populationen N som funktion af tiden t(målt i døgn) givet ved N(t)= 200/1+39*e^(-o,1*t) Bestem ved hjælp af modellen antalltet af individer og væksthastigheden til tiden t=0 Hmm nogen derude som forstår den her opgave ... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis man har fået 00 til eksamen i et C-fag, men samtidig en årskarakterer på 4 i det pågældende fag, har man så dumpet eller bestået? Da begge karakterer vægter med én, bliver snittet jo 2 (altså grænsen for at bestå).
