Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18001 til 18020 af 102572
-
forskellige mat-opgaver
ForumindlægHvordan løser jeg de her opgaver? Jeg har fået at vide, at det er nogenlunde de her slags jeg kommer op i til skriftlig eksamen. Det ville være dejligt hvis nogen evt. kunne vise mig hvordan man løser dem. Forkort brøken: x^2+ 2x/4x+8 reducer: 8a^3*b*a^-2/(2b)^2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (... -
basis trigonometri
Forumindlægjeg sidder her med en simpel opgave at finde en vinkel.tegner man trekanten i et koordinatsystem er x=360 og y=650 jeg skal så finde vinklen ved origo.ifølge de resultater jeg kigger på, skal sinus til vinklen = 0,42er der fejl i resultaterne? -
Ligning ud fra to punkter
ForumindlægHey, Lige en opgave jeg ikke er stødt på før: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(1,1) og B(5,3). Linjen l går gennem A og B. a) Bestem en ligning for l på formen ax+by+c=0. Kan vi lave en vektor AB, benytte den som normalvektor, indsætte enten A eller B og så derved... -
Bestemme ligning for højden på siden BC??
ForumindlægHej alle sammen.. Nu har jeg kæmpet med denne opgave et stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bestemme ligningen?? Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet en trekant ABC med hjørnepunkter A(4,-2), B(-2,-1), C(4,3) a) Du skal bestemme en ligning for højd... -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s... -
mat aflevering
ForumindlægI en model antages, at sammenhængen mellem en hundsestejles vægt og længde er givet ved f(x)=0,023x2,777 hvor x angiver længden (målt i mm), og f(x) angiver vægten (målt i mg). a) Bestem vægten af en 30 mm lang hundestejle. b) Bestem længden af en hundestejle, der vejer 1000 mg. Seri... -
Udregning af siderne i en trekant?
ForumindlægHej folkens, jeg har et spørgsmål her: "I en trekant ABC er side C=7, Vinkel A= 35 grader, og arealet af trekanten = 15" Bestem linje B Bestem linje A Bestem vinkel C -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej derude, Opgave 1: Jeg skal lave nogle matematik opgaver, som jeg ikke helt forstår. Den første opgave lyder sådan: Herunder er der skitseret en retvinklet trekant. Beregn størrelsen på de sider og vinkler, som ikke er angivet. C = 6 cm - Den retvinklet trekant er 30 grader. Opgave 2: Den r... -
Astronomi. afstand til månen og dens radius
ForumindlægGod aften Studieportals medlemmer Jeg har desværre udfordringer med en astronomi opgave, men kan ikke se I har den kategori indsat her så jeg har reflekteret på at astronomi og fysik kan nogenlunde sammensættes i et. Jeg har denne opgave (Jeg kan ikke umiddelbart sige om dette hører til matemat... -
Mundtlig mat eksamen
ForumindlægHejJeg skal op til mundtlig matematik eksamen. Og er nu kommet i tvivl om fremgangsmåden. Jeg så, at en person havde lagt eksampler på eksames spørgsmål ud som opgave her på studi, men da jeg læste eksempler blev jeg noget overrasket. Er det virkelig rigtig man kan få en opgave man skal løse? Jeg... -
Har 2g har studentereksamen på Sjælland??
ForumindlægHej Jeg hjælper en pige der skal til Studentereksamen i Matematik, 2g. Hun skal op den 24.5 altså på tirsdag i næste uge. Det der undre mig at inde på uvm.dk ligger der en STX MatB prøve der har været udleveret 18.5 .2011, altså igår. Er det bare en skabelon på en prøve?? Eller er der forskellige... -
Ligning og funktion driller ..
ForumindlægJa så er der flere problemer for matematik-svage mig, som prøver at få nogle færdige stykker så jeg kan sidde og prøve at forstå det logiske(FOR NOGEN) i det her :P - jeg er stadig mongol til mat. så en fuld udførelse af stykket, med alt hvad der skal gøres, måske krydret med lidt tekst om HVAD m... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Logistisk vækst ?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og forbereder mig til matematik A, men er lidt i tvivl om hvad Logistisk vækst er? Håber der er nogen der kan forklare mig det. På forhånd tak. -
grænseværdi
Forumindlægy=-0,016*LN(x)+0,051*LN(c+x), hvor c er en positv konstant og 0<x<uendelig. Funktionen er aftagende til en værdi af x, hvorefter den vokser. Hvordan beregner jeg denne værdi af x? -
Årsprøver?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal op til årsprøve i dansk - retskrivning, læsning og skriftlig fremstilling. Umiddelbart ved jeg godt at reskrivning er diktat og læsning er læseprøve. Men skriftlig fremstilling hvad er det? Er det en FSA det tidligere år eller er det de nye? Og hvad foregår det. Hå... -
Henrik Dahl - Minerva model - Livsstil
ForumindlægHejsa!Ville høre, om der var nogle herinde som kunne hjælpe mig med Henrik Dahls teori omkring Livsstil. Er nemlig skrivende stund igang med at skrive omkring livsstil, og skal bruge ham som teori.Hvis I har nogle gode noter, vil det være super. -
Eksamen - hvad må man have med?
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål vedrørende Old-eksamen. Man må jo have alt med ind til selve forberedelsen, men hvad må man egentlig have med til selve eksamen? Må man kun have de noter med man har skrevet i forberedelseslokalet, eller må man også tage alt med der? -
Løsning til differentialligningen (let)
ForumindlægHej, Opgavetekst Gør rede for, at funktionen f (x) = e2x + 3 er en løsning til differentialligningen: dy/dx = 2y-6 Svar (Svarer jeg fuldt ud på det? Vil jeg få 10 point til den skriftlige eksamen i matematik med denne besvarelse)? Hvis f (x) = y = e2x + 3 så er f ' (x) = d... -
Hjælp til matB eksamen søges nær Ringkøbing
ForumindlægHjælp søges til mundtlig og skriftlig eksamen i matematik på B-niveau. Jeg går i 2.g på Ringkøbing Gymnasium og skal afslutte matematik til sommer. Det er dog ikke sikkert, at jeg skal op både mundtligt og skriftligt, men det ville være rart, at have en der kunne hjælpe i baghånden. Jeg er se...
