Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18041 til 18060 af 56550
-
Al den hjælpsomhed ?
ForumindlægGodaften Studi9;s.Endnu en aften sidder jeg forundret og sluger til mig af al den viden, den hjælpsomhed og alle de rettelser af afleveringer, der hver aften bliver slynget ud i dette forum. Og hver gang stiller jeg mig dette spørgsmål:- Hvorfor i alverden gør de det?Er det en hobby? Er folk n... -
Studieretningsopgave for 2.g9;ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g9;ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
Spørgsmål om gennemsnit til videregående uddannelse
ForumindlægHej, Jeg står i en situation, hvor jeg søger noget vejledning vedr. min fremtid på en videregående uddannelse. Sagen er den, at jeg pt. går på STX, og har netop afsluttet 2.g. Mit nuværende snit er ikke noget at prale af - jeg har brugt for meget tid på fester og det sociale liv i gymnasiet, i s... -
AT-BOGEN
ForumindlægHvornår kommer den lovede AT-bog? Vi er jo allerede startet på eksamen, og der blev lovet hjælp.. Hilsen den meget frustrerede sproglige pige. :( -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
Må man ændre en problemformulering?
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i AT i morgen, og vil rigtig gerne inddrage noget med Bush9;s taler, men det indgår ikke i min proplemformulering, og er derfor overflødigt, så derfor er mit spørgsmål om man må ændre i ens problemformulering? Jeg holder mig stadig til mine fag og mit overemne! Håber ... -
Identitetsdannelse i bander
ForumindlægJeg skal snart til at skrive srp og mit emne er identitetsdannelse i bander. Vil egentlig bare høre om nogen af jer har skrevet om lignende emne før og hvad i b.la kom ind på og hvilke samfundsfaglgie begreber i synes er gode at koble på! Har i gode forslag til hvad der er mest oplagt at skrive o... -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Rødder igen!
ForumindlægHej.Jeg laver i øjeblikket dispositioner til de forskellige emner, vi kan blive udsat for til mandagens årsprøve i mdt. matematik. Et af vores emner hedder "Rødder og toppunkter" i et andengradspolynomium.Jeg synes, det er lettere kompliceret, så jeg vil i det følgende forsøge at forkla... -
oversættelse - har lavet, skal bare rettes lidt
Forumindlægher er en oversættelse, den er ikke så svær, jeg er bare ikke så god.Bare ret det værste!Dansk:Den nye triumphH.G. har prøvekørt den nye triumph for os. Her er hans indtryk:De kan ikke undgå at blive forelsket i den nye triumph, hvis De kan lide at køre stærkt. Den har en fabelagtig acceleration,... -
Oversættelse A-niveau
ForumindlægHej! Jeg er ikke skide god til engelsk selvom jeg har det på A-niveau, så jeg skal bruge noget tid på det. Midt i SRPstresset har vi så fået nogle sætninger for til på onsdag, som skal afleveres. Derfor tænkte jeg på om ikke der er en der gider tjekke dem igennem for de værste fejl? det ville vær... -
Medicin
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at læse medicin? Just a thought.. Maria -
Er følgende eksempel ironi?
ForumindlægHej allesammen Jeg blev lige i tvivl om, hvorvidt disse to sætninger indeholder ironi :) 1 ) Forfjamsket gav jeg ham pludselig hånden og tog en så fornem og formel afsked med ham, at jeg blev sygelig bevidst om, at jeg var på vej ind i risikozonen med 120 i timen. Jeg tænker det er ironisk for... -
´seriøse folk
Forumindlæger her nogen seriøse folk til at diskutere mit tidligere indlæg( tekstfortolkning) -
Det naturlige hieraki
ForumindlægFørste skoledag. For mit vedkommende var det starten på mit sidste gymnasieår, for 1.g’erne var det starten på det første. Som den ældste, som den øverst placerede i skolehierarkiet, som den evigt privilegerede og som den der bare må, var det en fornøjelse at byde de nye ’puttere’ velkommen til s... -
Besøg i fængslet - dansk skriftlig eksamen 2007
ForumindlægJeg så i et af indlæggene herinde hvor i kort havde snakket om emnet 5. der hed Besøg i fængslet. Jeg diskuterede med en af mine venner om at jeg-fortælleren sad i døren med håndjern på der hvor han opdagede den arresterede mand som gav ham den havle cigar. Havde jeg-fortælleren virklig håndjern ... -
Snyd
ForumindlægHey.. Mit debatoplæg er relativt simpelt:Er det okay at snyde, for derved at opnå en bedre årskarakter? -Fx. ved at kopier en aflevering fra dette site Og til sidst, har DU nogensinde snydt? -
Jura
ForumindlægHej. Jeg vil spørge om dem der læser Jura, hvor meget fritid har man egentlig ? har man tid til at arbejde ved siden af og hvor mange penge skal man ca. bruge til bøger ? -
Rettelse
ForumindlægHej, nogen der vil læse igennem og se om der er fejl Det er en andens opgave, som jeg skulle kigge på, men jeg er selv dårlig til engelsk Martial Arts Many martial arts have military origins, but practiced as sports, using sporting rules. Martial art has its origins in military origin an... -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g9;ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ...
