Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18041 til 18060 af 27496
  • Stofs tilstand

    Forumindlæg
    Håber I kan hjælpe mig: Hvordan kan man se på et stof hvilken tilstand det har? altså L,S eller G. Og hvordan kan man se om en reaktion er exoterm eller endoterm. Mvh. Sarah-Sofie
  • gymnasie

    Forumindlæg
    HEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D
  • Benzen i Sodavand

    Forumindlæg
    HejJf. Fødevarestyrelsen* kan benzen i sodavand dannes som følge af en reaktion mellem natriumbenzoat, C6H5COONa, og askorbinsyre. Men jeg kan virkelig ikke se, hvorledes denne reaktion kan finde sted. Kan I hjælpe med et reaktionsskema?Andre bud på en benzen-dannende reaktion i sodavand? Jeg gæt...
  • Fysik i gymnasiet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er en pige, som går i 9.klasse og som skal tage stilling til hvad jeg vil uddanne mig til.Jeg havde tænkt mig, at uddanne mig som et eller andet indenfor fysik. Men jeg ved bare ikke om fysik i gymnasiet er meget sværere end i folkeskolen?
  • Hvordan er mundtlig eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme?
  • Sidste del opgave i 2e)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har problemer med at løse den sidste del af opgave 2e) i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf Sammenlign med den fundne værdi for hastighedskonstanten ved reaktionen med ethanol. Jeg har beregnet mig frem til at hastighedskonstanten...
  • Kemieksamen 2012, STX A

    Forumindlæg
    Jeg har regnet følgende opgavetsæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20KEM%20A.ashx Jeg er dog i tvivl om, hydrogenatomet i opgave 4 a. Så vidt j...
  • KVOTE 2

    Forumindlæg
    Hej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku...
  • Stipendie til udlandet

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville spørge om der findes noget stipendie hvis man vil læse sin PhD i udlandet?
  • Molaritet?

    Forumindlæg
    Halløj Er der nogle der kan forklare mig hvordan man beregner molariteten udfra disse oplysninger " 5 mol NO og 2 mol Cl2 blandes i en 2 L beholder" Jeg kan simpelthen ikke overskue hvordan og vil sætte STOR pris på lidt hjælp:D
  • Fysikopgave hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen.
  • Komplekser

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare mig lidt om hvordan man kan finde ud af om et kompleks skal tegnes som plankvadratisk eller tetrahedral? På forhånd tak
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag?
  • Hvad kaldes det og hvordan tegnes det?

    Forumindlæg
    Hvad kaldes sådan noget som nedenstående to eksempler? 2-methylpropan-2-ol 3-ethyl-2-methylpentan Hvordan tegner man sådan nogen (en der kan give mig en punkt for punkt-guide)?
  • Gået ned i skr. eksamen?

    Forumindlæg
    Det her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)-
  • Reaktion igen-

    Forumindlæg
    Spørggsmålet er = Foreslå reagenser til syntesen af stof B ud fra stof A (trin 2) Håber i kan hjælpe- Jeg forstår ikke helt hvad det er de spørge om, om jeg skal nævne et stof som f.eks. HCL eller om jeg skal opstille en molekyle? Mange tak
  • Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???

    Forumindlæg
    jeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad?
  • Navngivning af alkan

    Forumindlæg
    Et kort spørgsmål vedrørende: Burde den ikke hedde 2-methyl-5-(1,2-Dimethylpropyl)nonan i stedet? Da 'methyl' vel kommer før 'methylpropyl' i alfabetet?
  • Hvor i naturen skabes grundstofferne?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kan forklare hvor i naturen grundstoffer skabes? På forhånd tak
  • Terminsprøve i engelsk

    Forumindlæg
    Jeg har været til terminsprøve i engelsk. Er der nogen, der har lyst til at læse min opgave og eventuelt give et bud på en karakter?