Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18061 til 18080 af 21415
-
Kort oversættelse - 85 ord
ForumindlægHej SP, Jeg har her en tekst som jeg har oversat og ønsker, at en venlig sjæl hurtigt kigger igennem :-) På Dansk: Sonia har studeret på tyrefægterskolen i halvandet år. Hun er vild med tyre. Hun har allerede dræbt adskillige dyr og vil sandsynligvis fortsætte med at gøre det. Det er hendes l... -
hjælp til to opgave :)
ForumindlægHejsa det er sådan at jeg er meget dårlig til tysk så jeg ville om der nogel der vil hjælpe mig med to opaver ?. hilsen Maja opgave 1 oversætte fra Dansk til Tysk 1)Hvis vi havde spillet mod Gründorf, havde vi ikke haft nogen chance. 2)Ville hun dog bare ringe nu. Så havde jeg mul... -
Spansk (paco yunque)
ForumindlægKunne virkelig godt bruge noget hjælp med den her oversættelse: "Det er Pacos første skoledag. Hans moder har fulgt ham til skolen. Da hun går, er paco alene tilbage i skolegården. Drengen er meget bange, fordi alt er nyt for ham. Han er heller ikke vant til så megen lar. På landet er alt r... -
rettelse af oversættelse HASTER.....
Forumindlæghey er der nogen som vil rette miin tysk oversættelse??? 1). Påstod Rolf virklig, han havde glemt din fødselsdag? Behauptete Rolf wirklich, dass er deine geburtag vergessen hätte. 2). Hviskende fortalte hun, at hendes forældre ikke vidste noget om det. Flüsternd erzählte sie, dass ihre Elt... -
engelsk oversættelse, hjælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette? Jeg er under tidspres :( håber nogen kan... Dette var et naturfænomen, som forundrede allerede de keltiske stammer, og de opdagede hurtigt, at det varme vand var rigt på mineraler med helbredende egenskaber. Da romerne slog sig ned i området ca. ... -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
Hej, nogle der vil hjælpe mig med denne her opgave om andengradsfunktioner? :)
ForumindlægHej alle, vi har fortiden et emne kaldt: Andengradsfunktionen og dens anvendelser, og jeg er så kommet til denne her opgave, og er gået helt istå! Jeg har ikke gået i 10.klasse, så det er faktisk første gang jeg beskæftiger mig med andengradsfunktioner! Så er der nogle der vil hjælpe mig med at l... -
Beregning af ligevægtskonstant udfra termodynamiske data
ForumindlægHej jeg har fået en opgave fra eksamenssæt Kemi A, STX, maj 2011 Den lyder: Opgave 1: Røde bade ? Et rødt bad er et bad tilsat kalium- permanganat, KMnO4. Det virker desinficerende og udtørrende og anvendes mod kløe og ved mange former for eksem, hvor der er mistanke om begyndende infe... -
Tre differentialligninger HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - de... -
Differentialligning - opgaver HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det... -
Dilemma :-S
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
Differentialligning + simpel vækstmodel
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i dag, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det ville vi... -
Statistik, binominalfordeling
ForumindlægHej. Jeg har informationer der lyder således: "Inspireret af den aktuelle debat om brugen af burkaer i Danmark har journalisten på Sønderby og omegns annoncetidende spurgt 20 tilfældige kunder i Sønderbycentret om de går ind for et forbud mod burkaer, og 13 af de adspurgte svarer "ja&... -
Salg af bøger til Pædagog studiet.
ForumindlægFølgende bøger sælges for kæresten. De er alle i god stand og passet godt på, nogle har aldrig været åbnet. Så vidt jeg ved, er der er ikke skrevet i nogle af dem. Anerkendelse i praksis ISBN 978-87-500-3934-1, Af Lis Møller 175,- Børnepsykologi ISBN 978-87-412-2347-6, Af Schaffer 400,-... -
massemedierne - notereksam
Forumindlæghej Nu har jeg læst til kanylteori,opinionsteori og markedsteori, og skrevet noter til de 3 stk. Håber i gider læse den igennem, og sige om jeg har forstået emnet og om jeg mangler noget. kanylteori-> sprøjte medierne styre/bestemmer over os mennesker (ligesom før i tiden med propaganda... -
AT eksamen i morgen. Emne "1984"
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med at forberede mig til min AT eksamen i morgen. Men jeg har brug for hjælp. Mit overordnet emne er "Er vores samfund på vej mod et ”1984” overvågningssamfund?" Jeg har fået at vide at jeg skal være mere selvkritisk, men jeg ved ikke hvordan? jeg har også ... -
Metafor
ForumindlægHej er der nogen der vil se på disse to vers og måske kan hjælpe mig med om der er nogle metaforer: Jeg render mig en maraton om dagen Rør mig ikke ud af stedet, vågner op badet i sved Går i seng badet i skyld Jeg kan bære min skyld indtil bægeret er fyldt I et hav af problemer er jeg dråben fo... -
Bilag i SRP
ForumindlægHej med jer! Det er nu blevet SRP-periode for de fleste 3.g gymnasieelever, så jeg er selvfølgelig også gået i kast med min. Jeg har i min problemformulering af min historielærer fået tildelt nogle bilag som jeg skal inddrage i redegørelsen. Jeg skriver i fagene historie og engelsk btw. Jeg ha... -
Nogen der har tid til at læse en novelle
ForumindlægHejsa er der mon nogen der har tid, og gider læse denne novelle og komentere den?: Grå lænker Det var mørkt, næsten helt mørkt i klassen, selvom solen skinnede ind gennem de store ruder. Helt sort-hvid! Vi sad alle i klassen. De vidste ikke, at de ikke var alene. De vidste selvfølgelig godt ...
