Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18121 til 18140 af 154719
-
farmaci til odontologi
ForumindlægHej jeg er 3.gere nu og skal snart søg ind i kvote 2 til en videregående uddannelse. Jeg har længe drømt om at læse til tandlæge men dsv. har en 4 tal i fysik ødelagt mit gennemsnit. Jeg overvejer at søge ind til farmaci, dog vil jeg lige spørger om der nogen her der læser farmaci som gerne vil d... -
godt og blandet fys opg
Forumindlæghej jeg ar lidt svært ved følg. opg. 4.c og 5.bfra denne side:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-2.pdfjeg har også lavet de fleste andre spm men ved bare ikke om det er rigtigt så hvis I har en lille halv time til overs ville det være super hvis I gad at hjælpe mig... -
(måske) dumt spørgsmål
Forumindlægjeg har en opgave hvor jeg skal bevise formlen a(b+c)=ab+ac geometrisk. Her har jeg fået lavet en rektangel med henholdsvis siden a og anden side b+c. Hvad mere kan jeg få ud af den formel? -
Vil læse medicin!
ForumindlægHej alle :) Jeg er en pige på 17 år, som rigtig gerne vil læse medicin! Lige nu går jeg i 2.g, men jeg ved ikke om jeg kan nå at forbedre mit gennemsnit. Jeg fik rigtige gode karakter i 1.g, men mine karakter er dalet rigtig meget ned her i 2.g, især pga. sygdom. Jeg vil bare spørge, om det k... -
Tage 1.g om???
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
Tage et fag om i 3.g?
ForumindlægHejsa, Jeg ville bare spørge om jeg muligvis kunne tage et fag om i 3.g? Jeg vil vildt gerne tage fysik om, da jeg har fået dårlige karakterer i faget og det har sænket mit gennemsnit utrolig meget. Tak på forhånd. -
Kan jeg søge kvote 2
ForumindlægHej :) jeg er en fyr der bliver færdig med HF til sommer , håber på at starte læse medicin efter sommerferien. men da jeg ikke kender mit snit, tænkte jeg om man kan søge kvote 2 selvom man ikke har afsluttet HF? jeg kommer at magle A niveau i matematik , men har planer at supplere i sommerferien... -
fysikopgave
Forumindlæghej se her:http://www.formel.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=110 -
molarmasse+sammensætning af lighter gas
ForumindlægVi har lavet et forsøg med lighergas og jeg skal finde molarmassen og dermed sammensætningen af gassen i en lighter. Indtil videre har jeg beregnet molarmassen: m=0,41g n= (p*V)/(R*T)=(1,025Bar*0,2L)/(0,0831 (L*bar)/(mol*K) 293K)= 0,008419479 mol M=m/n M= 0,41g/0,008419479 mol= 48,69... -
krydsprodukt
ForumindlægJeg har svært ved at forstå resultat af et forholdvis enkelt spørgsmål Vedhæftet er både spg og svar. Krydsprodukt af (3i+j) x 12i N*m = -12k N*m En der kan hjælpe med mellem regningen? -
Funktioner i to eller flere variabler
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man opstiller en matematisk model i to eller flere variabler. Jeg ved godt hvordan man opstiller en matematisk model i én variabel. Dette gøres ved enten at lave lineær, eksponetiel, potens, logaritmisk eller polynomisk regression. Men hvordan laver man en... -
Hjælp til lille vektoropgave
ForumindlægDenne opgave kan ikke se hvordan jeg skal få startet på, så lidt hjælp søges. 1411*: Idet vinklen mellem vektorerne a-> og b-> kaldes v, gælder det, at: v=60* |a->|=2 |a-> + b->|=kvrod(28) Bestem |b->|. Lidt hjælp ville være dejligt -
Vektor /mat geni
ForumindlægHej Mat genier Kan simpelthen ikke denne opgave:; Givet to vektorer i rummet vektor a = (5,12,-11) og vektor c(t)=(2t, t-11, 2), t E(reelletal) R a) Bestemmelse af lænmgden af den længste af diagonalerne i det parallelelogram, der udspændes af vektor a og vektor c(4). Mange tak -
HJÆLP MIG!!
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Vektor (vinkel)
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave: vektor a*b=12 vektor |b|=5 vektor |a-b|=v10 Bestem vektor |a| og vinklen v mellem vektor a og b. på forhånd tak Gumb. -
En lille ligning ?
ForumindlægIsoler x i ligningen y = a^x På forhånd tak -
Ophævning af paranteser
ForumindlægJeg er blevet stillet den opgave, at jeg skal ophæve paranteser... Og det fatter jeg bare bjælle af -.- så jeg håber der er nogle af jer herinde der kan hjælpe mig eller give mig svarene? ;) Ophæv parenteserne i de følgende stykker: a) (a+b)3 b) (a+b)2·(b+a) c) (a+b+c)&middo... -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud?
