Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18141 til 18160 af 34067
-
Penge og økonomi
ForumindlægHej, SP. Jeg har meget svært ved penge og økonomi samt renter, da der indgår alt for mange nye fagord. Kan I hjælpe mig med så mange opslag som muligt?:((( Det er svært. -
Andengradsligning
ForumindlægDer er givet en ligningen : ax^2 + 4x + 2 = 0 a) bestem diskrimanten for denne andengradsligning. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det når jeg ikke kender a - skal jeg isolere a? Har gjort sådan her indtil videre: a = -4x -2/x^2 => a = -4 -2/x Er det rigtigt? og i så fald, hvorda... -
SOS
ForumindlægSOS En kasseformet beholder har en kvadratisk bund med sidekanten 1,8 m. Beholderen rummer 3000 l, hvor høj er beholderen? En terning har et samlet overfladeareal på 1200 cm2. Hvad er terningens sidekant og rumfang? Håber nogen kan hjæloe mig jeg kan ikke gennemskue det. Tak for hjælpen... -
IT
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der ved hvilken uddannelse jeg skal vælge hvis jeg godt vil arbejde indenfor IT/COMPUTER Hvilken linjen jeg skal vælge når jeg kommer på GYMNASIUM. Skal man have et højt gennemsnit for at arbejde indenfor IT Håber at der nogen der kan hjælpe tak på forhånd! -
Skift af studieretning
ForumindlægHej derude? Jeg går pt i 2.g og med studieretningen samfundsfag A og matematik A. Jeg har hele vejen igennem været i tvivl om dette egentlig var mig og har håbet at 'skuden ville vende'. Nu skal vi til at skrive SRO og personligt kan jeg mærke, hvor meget mere jeg har lyst til at skrive ... -
Implikation
ForumindlægInden for matematikken findes der implikationssymbolet ?, hvilket betyder noget i stil med "hvis... så...". Jeg har haft læst om det, men ikke mange steder på nettet gives eksemplet på brugen af dette, men lidt er jeg da kommet frem til: A ? B betyder "hvis A er sand, så er B også... -
Reducere udtrykkene?
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle som kan hjælpe med med disse to matematik opgaver ? jeg skal lave dem færdig til i morgen... jeg kan ikke rigtig gennemskue dem 7 (3x - 4)2- (3x + 2)(3x - 2) + 3(4x + 3) 8) (4x - 5)2 + (x + 1)2 Håber virkelig i kan hjælpe mig -
funktioner der driller
ForumindlægHej SP Jeg har en matematik opgave for som virkelig er ved drive mig til vanvid. Den er formuleret sådan her: Angiv en ligning for den tangent til grafen: f (x) = 2x3 + 4x2 - 7x + 1 der går gennem (-1/3 , 4), og som går vinkelret på linjen med ligningen 9y = x - 27 og angiv røringspunkte... -
Annuitetsopsparing og lån
ForumindlægHalløjjjj :)) Jeg er ved at forberede mig på matematik - årsprøve, hvor jeg har et par spørgsmål og beviser, som jeg ikke kan finde ud af. 1. Gør lidt mere ud af 2.gradspolynomiet og antallet af rødder i et 2.gradspolynomium 2. Redegøre for, hvad et polynomium er og for antallet af rødder 3.... -
Farvekombinationer
ForumindlægOpgaven lyder således: Anders har tre kegler med hver plads til tre farver (sort og hvid). Anders overvejer, hvordan de tre kegler skal se ud. Hvilke farvekombinationer kan han vælge? Håber I forstår, hvad jeg mener. På forhånd tak :-) -
opg. 6 i kemi2000 A2
ForumindlægHej...Jeg sidder lige og er ved at regne opgave 6 i kemi 2000 A niveau 2 og har lidt problemer. Ville høre om der var nogle der havde lavet den? -Så kunne jeg fortælle hvor det går galt... Har regnet de a, b, c rigtigt med det går galt i stykke d...Håber nogle vil hjælpe. -
Ubrugte Multimediedesign bøger sælges!
ForumindlægHej folkens. Da jeg dropper ud 1 sem. af multimediedesigner uddannelsen sælger jeg mine bøger som IKKE er blevet brugt. Det er bogpakken med bøgerne: - Exploring Multimedia for Designers - Digital media management - 24 Questions for planned Communication - Usability - testmetoder ti... -
Israels historie?
ForumindlægHey!Jeg søger oplysninger omkring Israels historie, nærmere betegnet Israels politik og handlinger før de blev angrebet af mange lande i mellemøsten. Jeg ved, at Israel før denne krig selv udførte flere "terroraktioner" imod bl.a. Palestina.Er der nogen der eventuelt ved noget om dette ... -
Tips til Skriftlig Fremstilling i morgen
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode tips til den skriftlige fremstilling i morgen? Har selv tænkt mig at øve nogle af genrene igennem så jeg er lidt forberedt. -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
Sfærisk geometri. Beregn manglende stykker.
ForumindlægHej :) Er igang med min SRP. Jeg har fået et spørgsmål der hedder: Beregn de manglende stykker, når A= 23,5 grader, a=49 grader og b=74 Bestem breddegraden, når solhøjden over horisonten ved middagstid er 65 grader og deklinationen er 20 grader. Jeg har ikke kunnet finde nogle formler for... -
13-tals noter
ForumindlægHey!Jeg synes lige jeg ville dele denne fantastiske webadresse med alle jer, der er så heldige at komme op i oldtidskundskab:www.101netborne.dkJep, det var www.101netborne.dkMin oldlærer har været så rar at lægge dybdegående notater til faget ud på sin hjemmeside, så stakkels studerende kan gøre ... -
Elektromagnetisme...
Forumindlæghej...Jeg sidder her og repeterer noget om elektromagnetisme, men kunne godt tænke migat i fortalte en lille smule om det som fx.1.Hvad er Elektromagnetisme?2.Hvilke fordele har man med elektromagneter i forhold til almindelige magneter?3.Fortæl noget om Ohms lov.•Fortæl noget om spænding, strøst... -
Borschtsch - oversættelse
ForumindlægJeg ville være glad, hvis der var nogen, der ville kigge denne oversættelse igennem og fortælle mig hvor der er adverbialled (har fået at vide at det er noget med tid og sted, men er ikke så stiv i lige det). Jeg skal nemlig sætte analysetegn (x, o, trekant, firkant og bølgestreg under adverbiall... -
Biologi FSA 2009
ForumindlægSå har jeg lige været oppe i biologi... Læste alt om kroppen, alt om dyrene, alt om levevilkår inden prøven osv. Og så handler alle spørgsmålene om noget helt andet, som jeg er ret sikker på at ingen har fået lært i deres timer? Jeg synes det er for dårligt at en folkeskole eksamen i høj grad er ...
