Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18201 til 18220 af 102572
-
Variabelsammenhænge
ForumindlægEr der en som kan forklare mig denne opgave?.. eller som evnt har lavet den som jeg må se ? Matematik fra plus c stx HF - 1.Variabelsammenhænge Jeg er gået helt i stå... kan intet huske.. - er lige startet op efter mange mange år.. og kan nærmest intet huske.. og trænger til at få genopfrisket? -
Bestem længden af linjestykket
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er ikke ved hvordan jeg skal gøre Opgaven lyder: Bestem længden af linjestykket AB, hvor jeg har punkterne: A(0;0;11) B(3;3;17) C(-3;3;17) D(-3;-3;17) Jeg tænker jeg skal bruge en udvidet formel af afstandsformlen, men jeg er ikke sikker.... -
Komplekse tal
ForumindlægHej, jeg vil bare høre hvordan i ville løse øvelse 1.18 s. 9 fra dette opgavesæt http://home.imf.au.dk/holger/ka05.pdfGerne med en nærmere beskrivelse af hvordan man beregner diskriminanten.På forhånd tak. -
Diverse opg. vrd. reaktioner osv
Forumindlæg1) Jeg skal balancere den kemiske formel for ('the combustion' - forbrændingen?) af nonane med oxygen. - Jeg ved slet ikke hvad nonane er ? Og kan ikke finde det nogen steder? 2) Jeg skal færdiggøre den følgende erstatnings-reaktion: C3H8 + Cl2 > (er det bare helt alm. C3H8Cl12? - for... -
Fysik B Bohr og Rydberg
ForumindlægJeg skal vise hvordan Bohr’s formel for energiniveauerne i brint kan føre til Rydbergformlen... Det aner jeg ikke helt hvordan jeg gør? En der kan hjælpe mig? Det er fysik B jeg læser op til -
Find de to løsninger ud fra en differentieret funktion
ForumindlægHej alle! Jeg har virkelig brug for hjælp - skal til en vigtig matematikprøve i morgen. Mit spørgsmål lyder: Hvordan finder jeg de to x-rødder/løsninger ud fra en differentieret funktion? Jeg har først en funktion til et tredjegradspolynomium, som jeg herefter differentierer og sætter... -
Eksamen imorgen - Mangler opgaverne 5'er sættet Ny prisma 9.
ForumindlægSom sagt. Eksamen imorgen, og gæt hvad jeg finder ud af jeg magler? Opgavesættet med opgaverne der hedder noget med 5. Der skulle være noget med elektromagnetisme og induktion og sådan hvis jeg husker rigtigt. Nogle der har dem? -
Er det her korrekt engelsk?
ForumindlægJeg har en engelsk opgave for, hvor jeg skal skrive et resume af en dansk tekst til engelsk. Mange folk siger, at det jeg har skrevet ikke er korrekt engelsk, men jeg kan simpelthen ikke se hvorfor. Jeg forstår det jo godt. Er der ikke en venlig sjæl, som vil læse det igennem, og sige hvad der er... -
2-methyl-4-chlor-butan ?
Forumindlægøhm.... jeg har et 2-methyl-4-chlor-butan og skal substituere et H (der sidder på det sekundære c-atom) med Cl. hvilke er de primære, sekundære og tertiæer c-atom? also er det samme regler som for alkoholer? ? /signe -
Om at isolere en variabel B niveau
ForumindlægHej Jeg har i år matematik på B niveau. Jeg føler som om jeg slet ikke har haft matematik på C niveau, selvom det gik helt perfekt. Vi er i gang med at isolere variabler i formler. Jeg er helt lost. Jeg kan slet ikke se noget logik i hvad jeg skal gøre i de forskellige formler. Det irritere... -
Dansk
ForumindlægHej alle sammen...Jeg vil gerne høre om der er en der har læst en roman, der hedder Tine af Herman Bang.Om der er en der har lavet opgave om det eller så´n noget, skrivet noter eller et eller andet...Eller som kender noget til bogen, så´n fortælle mig lidt om det ...HVIS I GIDER HAR LYST...PÅ FOR... -
Bestod jeg Mat B eksamen? :S :(
ForumindlægHej, Jeg har lige været til mat b eksamen, og det gik desværre helt af H til :-/ Det startede med at min lommeregner gik i stykker - jeg kunne slet ikke få den til at virke, hvilket betød at nogle opgaver (bl.a. dem der indebar e) var svære at beregne. Jeg kunne slet ikke få windows lommeregnere... -
Kan jeg droppe ud af supplering?
ForumindlægJeg går nuværende på supplering matematik C-A. Er det muligt at droppe ud og søge senere ind på supplering C-B på et senere tidspunkt? -
Klage over årskarakter
ForumindlægHej derude Jeg vil gerne klage over mit samfundsfags årskarakter. Jeg har samfundsfag på C niveau, og jeg kan ligeså godt sige, at jeg er ret utilfreds med mit samfundsfags karakter. Hvad skal jeg gøre, for jeg har virkelig ikke lyst til at supplere det i 3. g. Hvis jeg skal klage, hvem ska... -
varme
Forumindlæger der nogen der kan tjekke for mig om jeg har regnet korrekt Opgave 1 Fremstillingen af en opløsningen laves i 20 L skala. Opløsningen har en densitet på 1,045 g/mL og den specifikke varmekapacitet er på 4,18 J/g·K. a) Under antagelse af at der ikke er noget varmetab til omgivelserne, bereg... -
Andengradsligninger
ForumindlægHej...!Er der nogen som ved hvordan man beviser en andengradsligning..!??? På forhånd tak.! -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvad der sker i hvert trin, for når jeg kigger på det mister jeg helt overblik. Tak på forhånd. -
hjælp ang. valg af fys vs bio på ku.
ForumindlægJa overskriften nævner næsten hele problemstillingen, jeg skal bruge hjælp til at beslutte mig om jeg vil læse fysik eller biologi nu til sommer på ku. Jeg finder begge fag interessante, på gym havde jeg dog ikke biologi på højere end c, hvorimod jeg havde fysik på a. Det er ikke fordi jeg er et... -
Angiv definitionsmængde
ForumindlægJeg skal finde definitionsmængden af de her opgaver. Har lidt svært ved det, så håber nogle kan komme med nogle inputs: A) f(x) = 1/(-7+3*x); B) g(x) = 1/(x^2-4*x); C) h(x) = sqrt(-2*x+4); D) i(x) = sqrt(-x); E) i(x) = sqrt(-x); F) j(x) = 1/sqrt(2*x-3); -
engelsk grammar
Forumindlægsiger man: "he did not sleep" eller "he did not slept?"
