Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18221 til 18240 af 111527
-
Droppet ud af gymnasium
ForumindlægHJÆLP!! Jeg startede i gymnasiet igår, og jeg kunne mærke på mig selv, at jeg ikke var klar til en stx lige nu. Jeg er nok blevet ret skoletræt, og derfor ikke føler mig klar, til det. Havde ikke lysten til det, og vil ikke gå i skole i 3 år, uden at være motiveret til at lave opgaverne ordentli... -
matematik
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål vedr. min matematik aflevering om vektorer.opgaven lyder: i et koordinatsystem er givet to punkter A og B. Punktet A har koordinatsættet (2,-1) og vektor AB = (3,7)Beregn koordinatsættet til punktet B.B=(2-3) (-1-7)B=(-1,8)eller skal jeg ligge til i stedet for at trække f... -
Substitutionsreaktion
Forumindlæga) Opskriv reaktionsskemaet for substitutionsreaktionen mellem benzen og dibrom. I hvert benzenmolekyle substitueres 2 af hydrogenatomerne. b) tegn strukturformlerne for de tre forskellige forbindelser, der kan dannes. Er der nogen der vil prøve at forklare opgave a især? </o:p> -
Fysik eksamen. HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal op i fysik/kemi eksamen på onsdag, og jeg er normalt god i skolen, men jeg er meget svag i fysik/kemi! 1)Hvordam foregår en fysik/kemi eksamen? 2)Hvordan ser en disposition ud? (et eksempel) 3)Hvor lang tid har man til at stille sit forsøg op? og skal man opstille forsøget imens censor... -
Hjælp til reduktions opgave
ForumindlægHej! Er der nogen der kan forklare hvordan man skal løse følgende opgave: Reducér følgende udtryk: a^2+b^2-a(a+b) På forhånd tak! :) -
3. kvadratsætning
Forumindlæg(a - b) (a + b) = a2 - b2 Hvorfor a2 MINUS b2? Er det altid minus? -
beregn la-bl ? vektorer :s
ForumindlægTo vektorer a og b gælder. lal=7 lbl=5 <(a,b)=60º beregn la-bl ? ? -
Additionsformlerne (I) og (II)
ForumindlægJeg skal bevise: cos(u+v)=cosu*cosv-sinu*sinvsin(u+v)=sinu*cosv+sinv*cosuder er så lige det, at jeg ikke har været med i forløbet med additionsformlerne. Forstår det overordnede men føler, at jeg mangler en hel del for, at kunne forklare det ud til en klasse. Jeg vil derfor høre om der en venlig ... -
Bestem katetens længde.
ForumindlægI en retvinklet trekant er den ene katete 2 m længere end den anden katete, mens hypotenusen er 10 m lang. Hvordan kan jeg opstille en ligning, der kan hjælpe mig med at bestemme katetens længde? På forhånd tak! -
1/x+2x=3 ?
ForumindlægHvordan springer jeg lige på denne her? :) 1/x+2x=3 ax² + bx + c = 0 altså kan jeg ikke se hvordan jeg kommer videre der :) -
andengradspolynomie
Forumindlægkan nogen hjælpe med disse to spørgsmål? c) Aflæs x-koordinaten til andengradspolynomiets rødder menes der her punkterne 0,-4 & 9,-1.9 ? d) Aflæs andengradpolynomiets toppunkt. Husk at et punkt både har en x- og en y-koordinat. toppunktet er jo ca. 2.2, men skal jeg besvare spørgsmålet v... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej alle. Jeg sider og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik, og jeg er faldet over et bevis for den rette linje under emnet vektorer i planen, som jeg ikkee helt forstår. Sætningen lyder: Linjen med ligningen ax+by+c=0 har en normalvektor n med koordinaterne n= (a , b). Beviset består ... -
Haster "Musik eksamen"
ForumindlægHejsa! Jeg skal til musikeksamen om en lille uges tid, og jeg er virkelig dårlig til at gå til eksamen. Så jeg ville høre om der er nogle der har nogle gode hjælpemidler i form af nogle gode noter eller andet? For jeg føler ikke rigtig jeg har styr på hvad jeg præcist skal og hvad en god "op... -
BVT
Forumindlæghej ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med hvordan man udregner BVT... havde fået det indtryk at man skal bruge den samlede produktionsværdi, men den skal man først udregne i opgave B.... opgaven: BNP: 1180 moms og afgift: 140 varetilskud: 60 rå-og hjælpestoffer: 530 a)beregn BV... -
Kernefysik
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med disse opgaver. Gerne med mellemregninger så jeg kan forstå det bedre. Tak! Det oplyses, at den radioaktive isotop thorium-232 udsender gammakvanter med en energi pa° 63,8 keV. a) Bestem ud fra figuren pa° side 31 i denne note halveringstykkelsen ... -
Krydsprids elasticitet
ForumindlægHej, jeg har som sådan regnet elasticiteten ud, men jeg har dog et spørgsmål nu antager man at det postivt for supplerende produkter, så hvis man nu eks har en elasticitet på 0,20. Er det så noget med når prisen på a stiger 1 % så stiger mængden på b med 0,2 (*1.002) og hvis prisen på b falder... -
tre tals sum i anden
ForumindlægJeg står og prøver at regne på tre tals sum i anden potens. Med to tal er det lige ud, men er der også en måde at regne tre tals sum i anden. (a+b+c)^2 eller hvordan sætter man en af tallene udenfor parantes? Tak for hjælpen. -
Ib
ForumindlægHej.. Jeg skal snart på en vidregående uddanelse, dog skal jeg på et internationalt gynmasium. Jeg kan flydende engelsk da jeg har tilbragt halvdelen af mit liv i england. Problemet er at jeg SKAL tage en Pre-Ib før jeg kan komme på IB Diploma Programe, der er bare igen der har forklaret mig h... -
Rødovre Gymnasium?
ForumindlægHej jeg vil gerne søge ind på Rødovre Gymnasium. Jeg vil gerne hører ydermere om, hvordan det foregår der eller det er hårdt. Jeg er to-sproget og kom til for 9 år siden jeg har en gennemsnit på 9.0 -
Efter 9.klasse?
ForumindlægTil sommer går jeg ud af 9.klasse og jeg ved virkelig ikke, hvad jeg vil bagefter. Jeg vil gerne have en god uddannelse, men har ved selv at finde ud af, hvad der er bedst. Hvad har I andre valgt og hvorfor? Hvad er bedst?
