Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18261 til 18280 af 21415
-
Sro i biologi og idræt
ForumindlægHej, er der nogen som kan forklare mig mere enkelt disse punkter. Emne 1: Problemformulering Hvordan kan man forbedre sin fysiologiske kapacitet til et alpint skiløb? Problemstillinger 1. Redegør for energiomsætningen under højintenst arbejde 2. Lav en arbejdskravsanalyse af alpint skilø... -
Inspiration (Terroisme) - Engelsk A, Samfundsfag B.
ForumindlægHejsa alle sammen! Nu er SRP ugerne skudt i gang, og jeg har fået min problemformulering, som lyder: 1) Redegør for USA’s PATRIOT act og for de omstændigheder der førte til vedtagelsen af loven 2) Analyser og fortlk Jonathan Safran Foers roman Extremely Loud and Incredibly Close (2005) med... -
9/11 projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har projektuge her i den kommende uge, hvor overemnet er "vendepunkter og udvikling". Mig og en veninde har så valgt underemne "9/11" . Vi har lavet vores problemformulering, men ville hører om der var nogle, som havde nogle gode informationer eller ki... -
εδ-definition
ForumindlægDe beskriver definitionen som: Vi siger at f(x) nærmer sig A som grænse når x går mod a,og skriver: Dersom det til ethvert tal ε > 0 findes et tal δ > 0 sådan at De har nu givet et eksempel på dette. Brug definitionen til at vise at (1) Løsning: (2) Lad ε &... -
Gratis lektiehjælp eller undervisning - Spansk - Kun seriøse henvendelser.
ForumindlægKære elev, Jeg hedder Marcelo Alejandro og mod al regelmæssighed tillader jeg mig hermed at sende denne nyhed til dig -måske har den interesse for dig eller nogen, du kender og gerne vil have hjælp til spansk. Jeg underviser på gymnasium (hhx og htx); desuden underviser jeg på universitetet, hv... -
Mundtlig eksamen - synopsis/problemformulering
ForumindlægJeg har her til morgen været oppe og trække emne i IØ B eksamen, hvor jeg trak opgave 6 Strukturpolitik, hvor jeg er lidt på bar bund mht. hvordan jeg skal lave min synopsis og hvordan min problemformulering skal lyde? Min bilagsoversigt ser sådan ud: "Vækstplan betyder ej ekspansiv finan... -
Argumentér imod...
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har fået til opgave at mod argumentere denne tekst med en socialistisk synsvinkel. Teksten er fra liberal alliance og derfor med en liberalistisk synsvinkel på samfundet. Håber i kan hjælpe mig lidt i gang :) "Der var engang, hvor den enkelte dansker havde retten t... -
HASTER - Hjælp til eksamen - ERHVERVSØKONOMI
ForumindlægJeg får min eksamensopgave i morgen kl 09:00 og har efterfølgende 2 timer til at løse den. opgaven omhandler erhvervsøkonomi på finansøkonom uddannelsen. Jeg mangler en til at hjælpe mig med at løse den del af eksamen, der vedrører aktivitetsoptimering, det drejer sig om 2-3 spørgsmål. Jeg har... -
Vil du hjælpe? det haster....
ForumindlægAlt hjælp tages imod med kyshånd, tak. Problemformulering:Hvilke risici kan omsorgssvigt medføre og hvilken påvirkning i det politiske system har denne form for cases haft i forhold til udviklingen af lovgivningen på området?" Problemstillinger: I. Redegør for den universelle velfærdsm... -
fysik- brydningsloven
ForumindlægHej allesammen- jeg har fået den her opgave, men jeg tror ikke helt jeg forstår, hvad jeg skal er der måske nogen der vil hjælpe mig. På forhånd tak. Jeg har prøvet med opgave a, skal jeg ikke bare sætte 10,0 m i stedet for 3,00 m i formlen for farten. Et badeområde er blevet konstrueret l... -
Droppe ud i 3.g?
ForumindlægHej Jeg går på 3.g HTX lige nu, og har ikke et særligt højt snit. Det ligger på 4 lige nu, men hvis jeg tæller standpunkts karakter sammen med eksammen (Det ved jeg ikke om man kan), så ligger det på 4.5 til 4.7 (Og det er bare et estimeret tal over hvad jeg tror jeg kommer til at få til eksamme... -
Opgave om synapsen
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål til virkningen af stoffet γ-conotoxin. i denne opgave. Jeg forstår godt at ved ω-conotoxina er symptomer, at man ikke kan trække vejret fordi signalet ikke kan bliver ført videre. men hvad kan symptomer i opgave γ-conotoxin være? Når aktionspotentiale... -
kan man omformulere det på dette måde? har i et andet bud på hvordan jeg kan omformulere det
ForumindlægLæring skabes i samspil med andre mennesker og med omverden. Lærings 3 dimensioner Det indholdmæssige er det kognitive og motriske. Det er den viden der fås når vi lære. Den psykodynamiske er følelser-, vilje- og vores motivation til at læring drives. Den sociale er samspillet mellem indi... -
Hjælp til at forstå sætninger til lettere dansk
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved International Økonomi, da vi kun har haft faget cirka 4 gange nu, og allerede har fået vores første fremlæggelse for. Her er nogle sætninger jeg gerne vil have "oversat" til noget jeg forstår 1. Den skønnede udvikling i de offentlige udgifter og indtægter fr... -
Barndommens gade digt
ForumindlægHej. Jeg har trukket lyrik til eksamen, og har valgt digtet barndommens gade af Tove Ditlvesen. Jeg er lige ved at være færdig, men jeg sidder fast mht. Associationer og genre. Er der nogle der ved hvad man kan skrive her? Digtet: Jeg er din barndoms gade jeg er dit væsens rod, jeg er den ba... -
referat af filmen Die Welle
ForumindlægHej jeg vil spørger om der er nogen der vil hjælpe med at oversætte det her til tysk Die Welle er en tysk film, som handler om en skole der har en slags projektuge. Mange elever vælger autokrati, hvor Hr. Wenger er lære. De lærte at autokrati er en styreform, hvor magten ligger hos en eller fler... -
Bestem sandkassens sidelængder, således at den bliver så billig som mulig.
ForumindlægVi ønsker at bygge en sandkasse af træ, der skal stå op ad en husmur og have form som et rektangel. De 3 synlige sider af sandkassen koster 200 kr. at bygge pr. meter. Den sidste side er ind mod husmuren. Derfor vælger vi at bruge noget billigere træ, der koster 50 kr. pr. meter til denne side. S... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg har valgt fag og emne i forhold til SRP, da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg tænker at jeg i min SRP vil skrive omkring terror i verden men dog fokusere på emnet omkring 9/11. I forhold til fagene har jeg valgt Engelsk A (hvilket jeg skal vælge) o... -
Elektrisk og magnetiske felter.
Forumindlæg1) Fusion er en type kernereaktioner, hvor to eller flere lette atomkerner smelter sammen til en tungere atomkerne. Herved frigøres store mængder energi. To deuteriumkerner kan fusionere til en heliumkerne i reaktionen: 2, 1-H + 2,1-H --> 3, 2-He + 1, 0-n For at fusionsreaktionen kan forløb... -
Vektorregning i forhold til geometri
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg læser til eksamen som fjernstudernede og jeg har derfor ikke mange jeg kan vende mig til. Det jeg vil spørge om, er to af de udleverede spørgsmål med overemnet "Geometri og vektorer" - de lyder: 1. Gør rede for definitionen af sinus og cosinus ved hjælp af enhed...
