Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 18261 til 18280 af 152759
-
Svær areal opgave
ForumindlægHej . Jeg har vedhæftet en skitse af et område, som har en omkreds på 100. Hvordan vil I bestemme arealet af området som funktion af a? http://peecee.dk/upload/view/166915/Dok51.doc -
Hjælp til isolering
ForumindlægHvordan isolere jeg Q i formlen: y^2=Q*x-Q*a+k -
hjælp til at finde første ordens afledede
ForumindlægHej jeg har problemer med at finde den første afledede af denne funktion: y = a - (b/c+x) -
ret
Forumindlæghej hvis man har en parameterfremstilling: (-2,5)+t(3,-6)..hvordan kan jeg gøre rede for at vek a=(1,1/2), står vinkelret på? -
p?ab
ForumindlægHey... er igang med at læse op om primtal .. hvad betyder tegnet ?i denne sætning hvor p er et primtal og a og b er hele tal : p?ab mange tak :) -
hurtig spg. - omskrivning af formel?
ForumindlægHej alle, Jeg ville lige høre hvordan I vil omskrive denne formel, så der er ρ som kommer til at stå alene? R=ρ*l/A Hilsen Mathilde -
Hvad er parameterværdien?
ForumindlægJeg skal angive parameterværdierne - efter en udleding af en forskrift for en eksponential funktion, med 3 decimaler. Hvad er en parameterværdi? f(t) = b*a^t -
Aktiveringsenergi - isoler
ForumindlægHej.. nogen der kan hjælpe mig med at isolere Ea i følgende: k=K_0*exp(-E_a/(R*T)) -
Beregener Radius for trekantens omskrevne cirkel.
ForumindlægEn der ved hvordan man beregener Radius for trekantens omskrevne cirkel. Hvis man har A= 50o b=12 c= 18 TAK! -
Bilag
ForumindlægHej er der nogen der ved om man skal bruge ALLE bilag til en mundtlig samf A eksame eller må man gerne vælge dem man syntes der er vigtige..? -
Funktionsfamilier
ForumindlægDav, jeg har fået følgende opgave, som lyder således: Lad os betragte funktionsfamilien f_a(x)=2x+a Her er parameteren a. Tegn Grafen for f_-1 Jeg kan gå ud fra, at a=-1 dvs. at ligningen kommer til at ligne f(x)=2x-1 - dvs, at den er lige Men ud fra de øvrige opgaver, skulle det gerne ende med... -
tredjegradsligning
ForumindlægNogen nem måde at se løsningerne til en kubisk ligning af formen: x^2(x+1)=a ? -
Tysk påA ???
ForumindlægHeej Til elever der har/har haft tysk på fortsætterniveau A på STX: Forventes der, at man kan sproget HELT flydende, ligesom der forventes i faget engelsk? -
Hjælp
ForumindlægEn butik har 2 kaffetyber A og B De sælger en blanding med lige dele A og B for 100 kr/kg. De sælger også en blanding med 20% A og 80% B til 88 kr./kg. Hvad koster A og B for et kg. ? En kunde ønsker en blanding der koster 96 kr./kg. Hvad er blandingforholdet? Hovrdan regner j... -
Matematik løsninger berigelser for 0, 1 eller 2 løsninger HJÆLP
ForumindlægOvervej for tilfælde 4, under hvilke betingelser der vil være 0, 1 eller 2 løsninger (sammenlign den kendte side a med højden på b og c. Tilfælde 4 = Vi kender vinkel A og siderne a og c -
Brint fremstilling med varme
ForumindlægHej Jeg surfede lidt rundt på nettet, og faldt over følgende side: (http://www.eskimo.com/~ghawk/rotary.html) hvor de bla skriver: To dissociate the hydrogen and oxygen in water without electrolysis requires a temperature of 800 degrees F. 800 fahrenheit er ca 400 grader celsius, vil det sige ... -
hvilken slags ingeniør job er den ''bedste'' og højeste løn?
ForumindlægJeg har stor interesse i matematik, fysik og andre naturvidenskabelige fag, og jeg klarer mig også godt i fagene i skolen/gym. Så det er da naturligt at uddannelser/job som læge og ingeniør har fanget mit interesse. Selvom jeg er meget ambitiøs i skolen, og har nogle gode karakterer, specielt... -
Koncentration som funktion af tiden (reaktionskinetik)
ForumindlægHej med jer :) Jeg har reaktionen mellem iodid og persulfat: S 2 O8 2- +2 I- →2 SO42- + I2 Hastighedsudtrykket er v = k * [S2O82-] * [I-] Hvordan finder jeg koncentrationen af iodid som funktion af tiden? Skal jeg antage at koncentrationen af persulfat er meget stør... -
Enzymer
ForumindlægHej..Jeg er i fuld gang med et projekt omkring Enzymer, vedr. fordøjelsen. Mere generelt Spytamylase, som vi også har haft visse forsøg med..MEN, mit lille problem, er omkring lidt forvirring over nogle enkelte ting.Er der nogle der kan forklare mig lidt om henh. 1 Stivelse, jeg ved at de bliver ... -
Udregning af Kc værdi
Forumindlægheej er der nogle der kan hjæle mig med følgende opgave ? Jeg kan ikke finde formellen til at udregne opgaven, så ville være dejligt med noget formel hjælp, og eventuelt et eksempel: Opgaven jeg har fået stillet lyder således: Beregn Kc (ved 23? C) for følgende reaktion (vandig opløsning): 3 Mn...
