Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 18281 til 18300 af 73261
-
en engelsk sætning
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe med denne sætning. Har lidt bøvl med at formulere den:"The family doesn't have any money, but they are succeeding in making the positive out of life" -
engelk-> Announced eller proclaimed?
ForumindlægHejhvad lyder mest rigtigt at bruge "announced" eller "proclaimed" i en artikel?"The organisation announced/proclaimed on Tuesday the 2nd January.." -
Fraktiler i t- og chi-i-anden fordelingerne?
ForumindlægHej med jer, Når man har med en standard normalfordeling at gøre, så finder man jo p-fraktilen som: z_p=O^(-1)(p) Hvor O skal forstille at være et stort phi ;) Så altså den inverse til standardnormalfordelingen. Men hvad når det er t- og chi-i-anden-fordelingen, hvad er det så og i så fa... -
Rettelse af kort engelsk tekst +...
ForumindlægHej... Engelsk er ikke min stærke side så jeg vil hører om der er nogle der gider at se denne lille bid tekst igennem. Og finde synonymer for nogle ord og skrive teksten på en anden måde men det skal stadig give den samme mening... Spørg ikke hvorfor alting har gode grunde.... Jeg håber i vil gør... -
log2(x)=-3 ?
ForumindlægFind x i ovennævnte opgaveNu har jeg siddet i snart en time og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan den skal regnes. Det nærmest jeg er kommet frem til er reglen logb(A)= x= logbA=log10(A)/log10(b)Den kommer så til at se sådan ud:log2(x)=-32^-3=xlog(2^-3)= log xMen hvordan kommer jeg videre? -
Skal der ly på??
ForumindlægHeysa! er der en der gider rette flg. sætninger? Kan ikke helt finde ud ad hvornår der skal ly på, but here we go:1. Jill er en køn pige2. Det var en interessant historie3. John maler meget smukt4. Din onkel ser meget venlig ud5. Anne svarede mig temmelig uforskammet6. Tom taler utrolig langsomt7... -
Fremlæggelse om asymptoter A-niveau
ForumindlægHej.Jeg skal fremlægge om asymptoter i skolen i morgen, og jeg har fået stillet følgende opgavehttp://img512.imageshack.us/img512/5157/dsc000517mo.jpgProblemet er, at jeg er lidt på par bund. Asymptoter er virkelig bare ikke min stærke side, så jeg håber i vil hjælpe lidt?.Det ville være rart hvi... -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.< -
tilvækst?
ForumindlægNogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa -
The Dress - symboler???????
ForumindlægKære alle. Håber virkelig i kan hjælpe mig, har prøvet og prøvet at finde nogle symboler i ''The Dress'' af Julia Darling, men forgæves. Her efter har jeg forsøgt at søge på nettet, men igen intet. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde nogen i den historie? Håber vi... -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska... -
f''(x)
ForumindlægJeg skal sætte denne ligning i f''(x) men har set på den fra alle sider og kan simpelthen ikke finde en måde f(x)=18Ln(x)-x2 , x>0 -
apostrof
ForumindlægHvorfor bruger man denne i fx O'Kane? -
vækstrate
Forumindlæghalveringskonstant = 5 find vækstrate for en eksponentiel sammenhæng... hjælp -
Vektor
ForumindlægHej Jeg sidder nu og øve mig lidt i matematik, men jeg kan faktisk slet ikke forstår den her opgave ? er der nogen der kan løse den og forklare til mig hvordan har han gjordt det ? opgave : Bestem tallet T således at de to vektorer står vinkelret på hinanden : vektor a = -4/7 ... -
SYMPOSION PLATON
ForumindlægHvad kan man snakke om hvis man skal analysere aristofanes og sokrates tale i symposion? Har styr på handlingen men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal analysere den og hvad man kan perspektivere til. -
Rentesregning
ForumindlægHej jeg har en opgave her jeg ikke kan finde ud af jeg håber at der er nogle der kan og vil hjælpe mig :) Hvor meget har man indsat på en konto i 1988, hvis der i 2009 blev udbetalt 35.000 kr. hvis renten var 10 % p.a. indtil 1997, og derefter 5 % p.a. med helårlig rentetilskrivning? ... -
OPG 124 - Teknisk Matematik
ForumindlægHey folks :) Håber i kan hjælpe mig med noget trigonometri her. Vi har fået denne opgave, som vi simpeltehen ikke kan gennemskue. Nogle forslag? :) På forhånd tak. -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak
