Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18281 til 18300 af 102572
-
Eksamen!!
ForumindlægHej allesammen, Er der nogle af jer der har mulighed for at kigge på en besvarelse af den skriftlige eksamen: 14. august 2014. Jeg har alle de uden hjælpemidler rigtige regner jeg med, men hvad tror I min karakter kommer til at ligge på? Den er vedhæftet. -
Analytisk geometri og vektorer
Forumindlæghej, jeg skal op til en matematik mundtlig eksamen og jeg forstår slet ikke opgaverne jeg har vedlagt et screenshot af min opgave. mange tak på forhånd!! -
Opgaver til fysik/kemi
ForumindlægJeg skal snart til eb optagelsesprøve til gymnasiet, hvor jeg skal op i matematik, dansk, engelsk og fysik/kemi. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at øve min fysik/kemi-viden, da jeg ikke har haft det i nogle år efter hånden. Er der nogen, der kender nogle hjemmesider (link), hvor jeg kan træne fys... -
Den harmoniske svingning (formel hjælp tak)
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en delopgave i min SRO hvor jeg skal udlede formlen: x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t) til x(t)=A·sin?(ω·t·φ). Er der nogen der har en ide om hvordan det skal gøres? Jeg har prøvet mig frem med, at konstanten A skal skiftes ud med A*cos(φ) og ... -
Lineær funktion
ForumindlægHej, jeg sider med nedenstående opgave. Jeg ved at jeg skal finde hældningskoefficienten, men jeg ved ikke. helt hvordan jeg skal regne det ud. Nogle som kan hjælpe, og forklare lidt hvordan det skal gøres? Grafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (0, 5) og (4, 7). a) Undersøg, om g... -
En funktion = grafer .... Hjælp mig!
ForumindlægHej Venner Jeg sidder desværre fast ved en matematik opgave, og kan ikke komme videre. Er der en velig sjæl som lige kan give en hjælpende hånd. Opgaven er vedhæftet som fil. -
hænger sammen med det skrftl?
ForumindlægHej hej Jeg ville spørge folk, der ved noget om dette. Er det sådan det hænger sammen, at lærerer giver mundtlige karakterer ud fra skriftlige. Jeg spørger fordi, jeg siger mere end min sidekammerat, hun har fået 9, hvor jeg har fået 7- Men hendes stile er gode. Men er lam i timerne.. Hvad ske... -
Omformning af forbrugsfunktion
ForumindlægHej :-) Er der mon nogen, der kan forklare mig, hvordan følgende omformning af forbrugsfunktionen finder sted? C = C + c/(1-c)*(C+I) = C/(1-c)+c(1-c)*I På forhånd tak for hjælpen! -
Trekantsberegning -længde, VÆR SØD AT HJÆLPE:)
ForumindlægHej alle, håber virkelig at der er en der vil være så sød at hjælpe mig, med en enkel opgave fra et tidligere skriftligt eksamens sæt i naturfag. Det er opgave 3 på siden: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001171.pdfHvor en længde skal beregnes, udfra opgivede mål, håber der s... -
Gør rede for
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede fo... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.< -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
Emner
ForumindlægHey. Jeg skal op i samfundsfag B nu her til maj. Ville bare lige høre fra en der er god, hvilke enmer jeg skal kigge på. Jeg har selvfølgelig en del noter, men mange ligger på computeren, så skal vide hvilke jeg skal printe/smide ud. Det må gerne være en så komplet liste som muligt. På forhånd... -
B-Prøven hjælpemidler mundtlig dansk??!
ForumindlægHej alle. Min lærer har ikke givet os særlig meget info om noget, så jeg har brug for et hurtigt svar: Jeg skal op i dansk prøveform B (hvor man forbereder sig hjemme), og vil gerne vide hvad jeg må medbringe ind til eksamen? Må jeg have computerskrevne noter eller kun min synopsis? Meget vigt... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej jeg skal til optagelses prøve på stx den 7. april. Alt er mundligt, Fysik kemi, matematik, dansk og engelsk. Jeg går i 10 klasse. det jeg undrer mig over er om jeg kommer op i noget jeg har arbejdet med i 9 klasse eller noget fra 10 klasse. Er prøverne svære? Jeg vil gerne vide alt om optagel... -
FSA karakterer
ForumindlægHvordan er det gået? Jeg har selv fået et snit på 7,1. Det er gået bedst for mig ved de skriftlige prøver hvor jeg har fået fire 12-taller (geografi, retskrivning, problemregning og færdighedsregning.) Læseprøven gik ikke så godt der fik jeg kun 4. Hvad har I andre fået? -
Valg af uddannelse!? :s
ForumindlægHej! Jeg har et ret stort problem. Jeg skal til at tage en IB (International Baccalaureate) fra efter sommerferien. Men jeg har enormt svært ved at vælge fag. Er der nogen som er bekendt med IB'en og selv tager denne uddannelse vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvilke fag mener I er bedst... -
Ligebenet trekant - finde vinkler og længder
ForumindlægHej jeg er sidder fast i matematik aflevering og søger lidt hjælp! - Jeg skal finde længden c/AB og længden af højden fra A, og alle vinkelerne. Jeg har fået at vide at AB=AC (Altså de er lige lange) og BC/a er 15 cm lang. Og arealet er 75 cm^2 ialt, nogen der hjælpe mig?? -
Cos- og Sinrelationer
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave; Et grundstødt fartøjs position P bestemmes ved vinkel målinger fra punkterne A og B i strandkanten. Man fandt at Δ ABP er vinklen A = 89,3º ± 0,1º, B = 82,6º ± 0,1º og siden AB =(124,5 ± 0,5) m. Jeg skal ... -
Lys, brydning
ForumindlægJeg skal udregne brydningsforholder fra luft til plexiglas, som jeg får til 1,5112, og fra plexiglas til luft - som jeg får til 0,6002.. Så skal jeg så vise at de to brydningsforholde ganget med hinanden skal give 1.. Og det gør det også (eller i hvertfald tæt på 0,907) - men hvorfor er det lige ...
