Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18301 til 18320 af 29788
-
Gymnasiet.
ForumindlægHejsa Jeg er lige startet på gymnasiet (STX) her i år, og jeg er mega nervøs for at dumpe eksamerne i grundforløb. Nogle gode tips? Hvad sker der hvis jeg dumper alle 3 eksamer? AP, latin og NV. Tak på forhånd:)) -
De 4 danske forbehold og EU
ForumindlægHej. Hvilke problemer kan det give at vi ikke står indefor samarbejdet med EU mth Retsligt samarbejde??? HJÆLP!!!!!! -
Cyberbullying - Disposition/Outline
ForumindlægHar brug for noget hjælp til, hvordan min disposition skal se ud og hvad jeg kan komme ind på - altså hvad jeg skal sige derinde i 5 min. evt. nogle noter? - På forhånd tak! -
Skal jeg droppe ud?
ForumindlægHej SP. Jeg har i en længere varende periode overevejet om jeg skal droppe ud fra HHX. Jeg skal efter sommerferien på tredje år. Grundet til jeg gerne vil droppe ud, er fordi mine karakterer er dårlige, mit snit er på 3.5. Jeg føler ikke rigtigt jeg kan komme så langt med et snit på 3.5 og det... -
Fejltyper i eng b
ForumindlægHej Hvilke typiske fejlsætninger kommer der til eksamen i engelsk b i delprøve 1? I hvert fald: - Ordstilling - kongruens - forholdsord (præposition + that = fejl) - ing-form - adverbium/adjektiver (hvad der ligger sig til hvad osv.) Er der mon flere fejltyper? Mit problem er egentlig at... -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
Diskussions opgave
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe jeg skal diskutere magtkampene mellem gejstligheden og verdsligheden. Hvordan vil man gøre det? -
Ioner og ionforbindelse
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med at besvare følgende opgaver? 1. Afgør hvad der vil ske i disse fem glas i et elevforsøg når de to opløsninger hældes sammen: Glas 1: Natriumklorid opløsning hældes sammen med jern(III)nitrat opløsning Glas 2: Sølvnitrat opløsning hældes sammen med kali... -
Begrænsninger
ForumindlægEn anden begrænsning for Pandora er, at der skal bruges noget sølv til at producere. Et armbånd bruger man 0,3 kg sølv og en halskæde bruger man 0,9 kg sølv. De kan maksimalt bruge 30 kg sølv pr. medarbejder. Opstil en begrænsning for sølvet .. Jeg er nået frem til; 0,3x+0,9y<30 Men j... -
Kan i hjælpe?
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven, tak på forhånd -
hvad hedder tiden 1937
ForumindlægHvad hedder den tid Tove Ditlevsens digt til mit døde barn er skrevet i ( 1937) hedder årstallet. Det jeg tænker på om det er mellemkristiden eller det moderne gennembrud hvordan kan jeg perpektivere tiden med digtet -
Hjælp!, problemregning olympiske lege
ForumindlægEr der nogle der har problemregningen om de olypiske lege. Det ville betyde virkelig meget for mig, hvis der var en der havde den :D -
skriftlig dansk prøve
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd -
Procentvise afvigelse
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med en opgave om den procentvise afvigelse for vand. Jeg har fundet mit tabelværdi til 1 og jeg har fundet min målte værdi til 1,0798. Ud fra de her tal fik jeg regnet ud at vandets procenvise afvielse er 7,98% Men jeg kan ikke forstå hvordan tallet er blevet så højt... -
Redox - spændingsrækken
ForumindlægHej, håber I vil hjælpe mig. Forklar hvad spændingsrækken betyder og hvad der sker i følgende opløsninger: Fe(s) i CuSO4 (aq) Au(s) i CuSO4 (aq) Cu(s) i Mg(NO3)2 (aq) Pb(s) i CuCl2 (aq) Plus hvilket særlig plads har H2 i spændinsrækken TUSINDE TAK, på forhånd! :) -
Formelle- og aktuelle koncentration?
ForumindlægHej Nogler der kan fortælle hvad forskellen er præcis på den aktuelle koncentration og den formelle koncentration? -
Dansk-historie opgave - fra enevælde til demokrati
ForumindlægI DHO har jeg skrevet om Enevældens fald (1848) hvor den så gik over til grundloven. Historiedelen er færdig - men nu skal jeg bare have skrevet danskdelen - hvor jeg fx skal analysere et digt eller noget - men kan slet ikke finde noget. Nogen der kender et godt digt som handler om enevældens fal... -
Salte, syrer og baser!
ForumindlægJeg er lidt forvirret der står i min bog (Ny prisma 9, side 17) at mange SALTE indeholder OH--ionen... men mener de ikke at mange BASER indeholder OH--ionen? og så står der også længere nede på siden at ved Ammoniak NH3 er der NH3+ og OH- ioner i vand, men hvor kom OH- fra? Kom det fra vandet, ... -
Nedbør
Forumindlæg- Hvor i Europa falder en stor del af nedbøren som stigningsregn? - Nogle sider hvor man kan læse om hvor det regner mest. I troperne eller i de polare egne. Og hvorfor det regner mest i det sted? -
differentialkvotient
Forumindlægjeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at finde ud af opgaverne b-e
