Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18341 til 18360 af 19042
-
Differentialligning
ForumindlægHej. Jeg synes differentialligninger er et svært kapitel i min "matematiske uddannelse". Jeg forsøger ihærdigt at arbejde med det her op til årsprøver, sommer mm., for at få det på plads inden 3.g. Jeg har fundet nogle forskellige opgaver, og har her seks som jeg vil mene er af lidt f... -
Dansk - Resume - 8. klasse
ForumindlægHej Jeg er i gang med og lave en bograport af "Fucking forelsket" og jeg skal lave et resume af den, men tror jeg har skrevt for meget har nemmelig skrevet 321 ord, så næsten en side. Jeg vil så høre om der er en der måske vil hjælpe med og få det til og fylde mindre ;) tak på forhån... -
Årsprøve - oversættelse
ForumindlægHejsa.. Jeg har været til årsprøve, og nedenstående ses min oversættelse. Var der måske en, som kunne give en vurdering af den, det vil jeg sætte stor pris på. På forhånd tak... Zwischen den Welten Fortælleren i den følgende tekst er en ung mand, der er vokset op i den østlige del af Berlin. ... -
Er denne tyske oversættelse korrekt?
ForumindlægDer er fire hovedpersoner, der hedder Isa, Melek, Daniel og Juli. Juli tror, at Daniel er manden i hendes liv. Hun er smykkesælger, og en dag sælger hun ham en ring med en sol. Hun bilder ham ind, at han vil finde sit livs kærlighed, hvis han leder efter en kvinde, der bærer en sol på sig. Juli... -
Eksamen i morgen - Lyd
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i morgen i et af de fag, jeg er dårligst til. Fysik. Jeg er elendig til formler og lignende. Jeg har trukket følgende oplæg: "Fremlæggelse: Lydbølger. Hørligt område. Decibelskala. Stikord til samtaledel: generelle egenskaber ved bølger. Forskellige bølgetyper... -
Analyse af 'forladt - dog ej af venner i nøden' af Frants Henningsen
ForumindlægJeg laver AT (dansk/historie) om kvindefremstillinger, hvor jeg har lagt mit fokus på teksten 'Constance Ring' af Amalie Skram og billedet 'Forladt - dog ej af venner i nøden' af Frants Henningsen. Det resulterer selvfølgelig i at jeg skal analysere de to. Men jeg har svært ved at... -
Meget lille engelsk oversættelse plz :)
ForumindlægHej :) Nogle som gider bruge små 5minutter på at (evt.) rette min lille danske oversættelse /- til engelsk ? :) Den daske version: Sidste år besøgte vi den lille skotsky by Tomintoul. Det er her, man finder starten på "the Whisky Trail", den vej, der fører forbi Skotlands berømteste des... -
hjælp til Menneskene på godset Stepántjikovo
Forumindlægjeg har læst bogen to gange, men desværre ikke på dansk. så jeg har lidt problemer med at finde de danske navne. jeg skal bruge bogen til selvlæst værk på dansk på mandag. så vil jeg spørge om nogen der kan hjælpe mig med hvad de hedder på dansk? Hvad hedder Jegor Ilyrich Rostanev's børn? D... -
lille oversættelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lavet en lille oversættelse fra dansk til tysk, jeg er ikke sikker på om det er rigtigt, derfor kunne jeg godt tænke mig, om der nogen der gider at rette den. Dansk Hun øber ned til taxa, og stiger op i den. Da hun var nået halvvejs kom hun tanke om at hun havde glemt sin... -
grammatiske rettelse.. til imorgen, nogle som vil kigge på det :-)
Forumindlæghåber nogle vil rette det :-) ad eller af: 1. De gør bare nar ad mig hele tiden.Nu går det virklig bare derudaf. 2. Han prøvede desperat at vride sin fingre ud af handskerne.Hun hvinede højt af forskrækkelse over at blive opdaget. 3. Din datter ligner dig op ad dage.Vi var knap nok standset før ... -
hjæp til rettelser af kommaer.
ForumindlægNogle som rette det nye komma? - om det er rigtigt eller forkert? 1. Det er kendt af, enhver at medarbejderne er uundværlige for firmaet. 2. Efter at have budt, velkommen ønskede jubilaren at holde en tale. 3. Efter at han havde budt velkommen, ønskede jubilaren at holde tale. 4. Er det ikke b... -
Tanker om at droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg går lige nu på STX på første år. Jeg gik på efterskole i niende klasse og tog en tiende efterfølgende, så jeg fylder snart 18 år. Jeg valgte at starte i gymnasiet efter sommerferien 2017, men har simpelthen rigtig svært ved at følge med. Jeg har diagnosen ADHD, hvilket gør det en del sværer... -
Matematik b-niveau studentereksamen December 2008
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i matematik, og vil høre om der ikke er en som kan hjælpe mig med Opgave 1,2,3,9,10 og 12 Jeg forstår dem nemlig ikke rigtig. Opgave 1 lyder: To funktioner er givet ved f(x)x200 og g(x)3x600. Bestem førstekoordinaten til skæringspunktet mellem graferne fo... -
Kvote 2 ansøgning til pædagog uddannelsen.
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en kvote 2 ansøgning til pædagog uddannelsen og ønsker at få feedback på mit foreløbige udkast da jeg ikke har noget erfaring med ansøgninger. jeg har heller ikke kunne finde nogle konkrete eksempler, er nogen der kan hjælpe? her kommer den: Jeg er en kvinde på tr... -
Identitet & Ungdom Interview - Samfundsfag
ForumindlægJeg har fået følgende opgave i samfundsfag: Lav en interviewguide hvor du udarbejder 10 spørgsmål, der handler om opvækstforhold, socialisering, identitet, familie og samfundstype. Jeg lavede så interviewet nedenunder men har fået følgende besked af min lærer: "Spørgeskema er ganske enkelt... -
Vil du kigge på mit spansk? :)
ForumindlægHEJ! :) Jeg skal oversætte en mini tekst, vil du muligvis se om jeg er på rette spor? :) Den danske: Ramón: Jeg er parat til at gøre hvad som helst for dig. Jeg venter på dig hver uge, på samme sted og på samme tidspunkt. Jeg ringer til dig hver anden dag. Men alt forekommer dig dårligt o... -
Oversættelse
Forumindlæghej. Jeg har oversat en tekst fra dansk til engelsk, men jeg er i tvivl om det nu er rigtigt, da jeg synes det var en lidt træls tekst med lange sætninger. Den danske tekst: Så snart jeg kom, gjorde jeg et forsøg på at finde min vært, men de få mennesker, jeg spurgte om hans opholdssted, stirre... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har problemer med en oversættelse - jeg har selv forsøgt, men jeg er meget i tvivl. Den danske tekst Katarina Witt er vokset op i DDR. Her spillede sporten en stor rolle ligesom i de øvrige socialistiske lande. Hun blev født den tredje december 1965. Da hun var 5 år gammel, forærede hendes ... -
Fourierrækker, Differentialligninger, Forcerede oscillationer
ForumindlægHej bruger af studieportalen Dette er første gang jeg bruger dette, så bær over med mig, hvis min fremgangsmåde er en smule anderledes, ellers må i sige til så vil jeg forsøge at forklarer mig bedre. Det skal lige siges at jeg bruger maple og derfor vil mine ligninger være i dette format og med &... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be...
