Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18361 til 18380 af 114887
-
Wiens forskydningslov / Overflade temp.
ForumindlægHej . Hvordan udregner jeg overflade temperaturen af fx. solen - ved hjælp af Wiens forskydningslov? λmaks = 2,90 *10^-3 m*K / T Jeg kender lambda maks men skal udregne temperaturen. -
stamfunktion
Forumindlæghej er der nogel der kan forklar mig hvordan man løser den her opgave F(x) er en stamfunktion til f (x)= 2x+ 3. Grafen for F(x) indeholder punktet (2,12). Bestem en ligning for tangenten til grafen for F(x) i dette punkt. -
Hvad skyldes..
ForumindlægJeg har tegnet 3 grafer vha. ekspontielle ligninger, men graferne opfører sig lineært? Hvad kan det skyldes? P.S. Har fået at vide, at graferne SKAL opfører sig lineært - så det er tegnet rigtigt ind ;) -
HJÆLP STRAKS! BIOLOGI!!!
Forumindlæghej..Jeg er totalt stresset, og føler at det er håbløst med den 3. års opgave...Der står at jeg skal skriv en artikel... hvad menes med det? alts hvad er forskellen mellem en artikel og en rapport? og hvordan er en artikel? hjælp straks!thomas -
simpel ligning?
Forumindlægjeg har fået en tilsyneladende simpel ligning stillet, og ifølge min lommeregner skal den give x=3 men gennem udregninger kan jeg altså ikke se det...5+(8-2x)=15-(3x-1)er der nogle kloge hoveder der kan give mig en gennemgang/udregning? -
ligning
ForumindlægHey er der nogle der er søde at hjælpe mig med denne opgave...?På et rektangulært bord skal den lange side være 1,5 m længere end den korte. Hvad skal bordets mål være, når dets areal skal være 3 m^2.På forhånd tak!!!! -
integral
ForumindlægJeg har et integral: 2 ∫4x-x^2 )dx 0 Jeg får den til at give 16 / 3, og skal nu give en geometrisk fortolkning af denne. Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan grafen for denne skal se ud? -
HJÆLP!! Google-translate
ForumindlægHej med jer, Vi er 3 piger, som har sproguge og vi skal lave en sang, som handler om google-translate og vi vil lige høre om nogen af jer herinde har forslag til forkerte dansk/tysk oversættelser inde fra google-translate? Hilsen de tre hårdtarbejdende piger -
Dansk stil...
ForumindlægNår opgaveformuleringen lyder: " Diskutér de.... Du skal inddrage mindst 3 af hæftets tekster/billeder."Må man så starte teksten med fx: "Til besvarelsen af den stillede opgave har jeg valgt...?" Har en forfærdelig lærer så er lidt nervøs for jeg ikk må.. :| -
kapacitans
Forumindlægto resistorer er koblet i serieR1 = 2ohmR2 = 3ohmhvad bliver spændingsfaldet over R1, når systemet tilføres 10v...?og den samme opstilling, men hvor der er indsat to kapacitorer, hvor C1= 2 picoFC2= 3 picoFFind spændingsfaldet over kapacitoren c1?? -
ulighed
ForumindlægHvis der er en der kender svaret, og evt også en forklaring på denne opgave ville ejg blive rigtig glad! c) bestem a, så uligheden har løsningsmængden [-1;3] ulighed: 2x2-2x-4 ≤ -x2+ 2x+ a På forhånd tak. -
Hjælp, tak! (-:
ForumindlægEt rektangel er dobbelt så langt, som det er bredt. Hvor mange procent er diagonalen længere end den længste side? Samme spørgsmål, hvis rektanglet er 3 gange så langt, som det er bredt. Håber der er nogle der kan hjælpe. -
2 ligninger med to ubekendte
Forumindlæghej :) skal løse disse: x + y = 5 2x + 4y = 16 forstår godt at x er 2 og y er 3, men hvordan kommer man frem til det, på en matematisk måde (uden at gætte)? håber i vil hjælpe :) -
hjælp
ForumindlægHej jeg er gået lidt i står: -3(t+1) + 1(t^2-1) = 0 -3t-3 + t^2-1 = 0 -3t + t^2 = -4 af en eller anden grund kan jeg ikke komme vidre... kan i hjælpe? -
stamfunktion igen igen..
ForumindlægJeg har rimelig store problemer med den her:Bestem samtlige stamfunktion til f(x) = 4x^3 - 1 Bestem derpå den stamfunktion til f, hvis graf har linjen med ligningen y = 31x - 40 som tangent..?På forhånd tak..! -
Energi
ForumindlægEn solfanger på taget kan være en billig varmekilde. En solfanger med et areal på 2,5 m2 sidder sådan, at den i solskin modtager en effekt på 800 W pr. m2 fra Solen. Beregn, den energi, som solfangeren moftager i løbet af 3 solskinstimer. -
Komplekse tal og polynomier
ForumindlægHvordan skal følgende opgave løses? Om et polynomium af grad 3 med reelle koefficienter oplyses det, at tallerne 2 og 1+5i er rødder. Angiv samtlige rødder for polynomiet. Kom meget gerne med forklaring på hvorfor det er gjort sådan? -
Asymptoten
ForumindlægDen ene ligning til asymptoten til \nf(x)=((3x^2)-1)/x^3 \ner lig y=0\nMen hvad er den anden og hvordan finder jeg den? -
differentialkvortienten
ForumindlægHej, Jeg skal beregne differentialkvortienten af følgende: g(x) = (2x + 3)(x2 - 2x + 1). Jeg ved jeg skal finde f mærke. Men kan ikke få de til at passe med resultatet. -
Fysik/kemi
Forumindlæg1.Hvad er en betingelse for, at der kan gå strøm gennem et stof med ioner? 2.Hvad gælder om saltes opløselighed i vand? 3. Hvad er Navnet og formelen for saltet med ionerne Na+ og PO4- - -?
