Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18401 til 18420 af 135324
-
Fsa 2013 retstavning og læseprøve.
ForumindlægHej allesammen har lige været til prøve. Hvordan gik det med jer ? Personligt synes jeg at læseprøven var mega svær ! -
Lille stil - er du frisk på at rette? :)
ForumindlægHey! nogle der er frisk på, at rette en fsa stil på engelsk omkring 433 ord. sender den til din inbakke. -
Spørgsmål til aktuar-studerende
ForumindlægHej! Jeg er 19 år gammel, og har planer om at søge ind på forsikringsmatematik til næste år. Jeg er egentlig kommet ind på medicin i år, men det er den hardcore matematik der tiltaler mig ved forsikringsmatematik. Jeg har dog et (for mig vigtigt) spørgsmål i forbindelse med mit studievalg: ... -
integ. v. subst.
ForumindlægHej. Hvordan løses: int(3t^2*e^(t^3))dt indtil videre har jeg gennemskuet at man skal bruge integration ved substitution, og ved at lade z = t^2 får jeg at dt=(1/2t)dz.... Hvilket jeg ikke ser nogen logik i... :S Håber nogle kan hjælpe.. -
Intergral - hjælp
ForumindlægHej jeg skal bestemme en bestemt intergral, jeg har fået TI-Nspire til at intergrer for mig. Men ville spørge om hvilke regneregler gælder for det første led. Har kigget i mine bøger men fandt ikke rigtige noget. Tak på forhånd -
HA (mat) / HA (almen)
ForumindlægHej derude! Jeg går for tiden og gør mange overvejelser om mit videre studie efter afslutningen af 3.g her til sommer. Jeg hælder mest til HA (mat) eller HA (almen) på CBS, men er meget i tvivl, hvilken af disse, jeg skal vælge. Er det evt. nogle af jer der har nogle erfaringer mht. de p... -
ligning graf for f
Forumindlægher er noget som jeg ikke kan roigtig finde udaf jeg skal finde ligning for enhver af asymptoter -- x + 3 + (4/x - 3) hvordan starter jeg så--- -
Reducering
Forumindlæg(X + 3)- (x- 3) er det korrekt, at det blot giver 6? a(a + 3b) - ab Giver det a2+3ab -
Parabler...
ForumindlægVed ikke hvad der sker for tiden, men jeg har supersvært ved matematik.. Her kommer mit problem..en masse parabelbuer går i gennem (0,0) og kan beskrives y=ax^2-3x,a er et negativt tal, x og y måles i meter. En parabelbues højde h er afstanden fra toppunktet til førsteaksen, og dens spændvidde s ... -
Monotoniforhold
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til matematik A eksamen på mandag, og håber derfor at der er en der kan hjælpe mig med monotoni-forhold. Jeg har ikke ordentlig styr på det - så eftersøger en "fremgangsmåde" hvorpå man finder monotoniforhold for en funktion.... Fx En funktion f er givet ved . f(x)=x^3-... -
Diff. ligninger og stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en matematik aflevering, og der er et par opgaver jeg ikke kan finde ud af.. det er nr. 4,5 og 6b. Opgaverne er her på linket http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/MED0581.pdf med nr 4, kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg skal starte opgaven. Ved... -
reeksamen på uni og pensumskift
ForumindlægHej. Hvordan fungerer reeksamenssystemet på universitet (fx KU) når der sker pensumskift? Eksempel: Antag at du har taget et kursus i Matematik. Du dumper de første 2 eksaminer, og har nu kun en sidste chance tilbage. Denne får du ved den almindelige eksamen til næste års kursus. Men til næste å... -
Det Olympiske Flag
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål angående matematik. Beskrivelse: Vi arbejder med Det Olympiske Flag (Google evt. Det Olympiske Flag) Kamilla har glemt, hvordan ringenes farver er anbragt i forhold til hinanden. For at finde ud af det farvede ringes placering overvejer hun at tegne alle de mu... -
Er det svært at blive Advokat?
ForumindlægAltså jeg er en 13 årig dreng som virkelig gerne vil være advokat når jeg bliver ældre. Jeg har læst en masse på denne fede hjemmeside om hvad det er og sådan og jeg tror lige det er mig. Jeg følger virkelig med i skolen og er rigtig god til Matematik og jeg er også god i de andre fag. Altså det ... -
Hjælp til at lære at dividere
ForumindlægHej Alle:) Mit spørgsmål om hjælp omhandler hjælp til at lære at dividere. Jeg er som regel god til alt andet matematik, men det at dividere har bare aldrig rigtigt fanget min opmærksomhed, hvilket ikke er specielt godt når jeg på et tidspunkt skal til eksamen. Derfor vil jeg høre fra jer om i h... -
HJÆLP!!!!!!!!
ForumindlægNår du kaster en mønt kan den vise plat eller krone A) Maria kaster en mønten to gange efter hindanden.Hvor mange forskellige resultater kan hun få? B) vis det med et tælletræ. C) hvor mange forskellige resultater kan hun få hvis hvis hun kaster mønten tre gange? D) vis det med et tælle.træ Kan ... -
Svovldioxidudslip
ForumindlægHej! :-) Jeg er igang med at skrive min SRO opgave i kemi/Matematik. Jeg skal skrive om røggasrensning. Jeg har bare svært ved 2 af spørgsmålende. Det ene er: Redegør for nogle af de miljøskadelige virkninger, som svovldioxidudslip forårsager. Jeg kan ikke finde ud af hvilke miljøskadelig virkn... -
Andengrads ligninger
ForumindlægHej (: Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg har prøvet at løse flere gange. Men jeg får ikke det samme svar grafisk og ved beregning. :( Spørgsmålet er: Løs andengradsligningen f(x) = g(x) ved beregning og grafisk f(x) = x^2-2x-3 og g(x) = x+2 - jeg går ud... -
Differentiering af e^-x
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med at finde punkterne i en funktion, hvor grafen har vandret tangens. Derfor er jeg igang med at differentiere funktionen. f(x)= 3x*e^-x Mit spørgsmål er: Vil det være korrekt at differentiere funktionen som en alm. multiplikationsfunktion? Jeg bliver i tvivl for... -
El-lære
ForumindlægDu serieforbinder 3 modstande 4,0 ohm, 8 ohm og 16,0 ohm. (tegn et diagram) Strømmen gennem modstanden 4,0 ohm måles til 1,0 A. 1. Bestem strømmen gennem 2 andre modstande - Bestem strømmen gennem hele kredsløbet 2. bestem spændingsfaldet over hver enkelt af modstandene og spændindsfaldet...
