Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 18421 til 18440 af 101232
-
Forsikringsmatematik arbejdsbyrde mm.?
ForumindlægHej Studieportal. Jeg søgte ind på forsikringsmatematik, men jeg har lige nogle spørgsmål. For det første, så står der fx på KU's hjemmeside, at der er 20 timers undervisning om ugen og ca. 13 timers forberedelse pr. kursus. Da man har to kurser ad gangen, så giver det jo 20 timers undervisni... -
Projektopgave hjælp til et produkt overemnet forandring
ForumindlægMin og jeg går i 9. og har overemnet "forandring," i vores projektuge. har vi valgt delemnet "Made in China Vi har mangler et produkt. Er der en, som har en mega god ide? -
Snitkrav til PhD.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg overvejer kraftigt at søge en PhD, specielt efter et par professorer har opfordret mig til det. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt mit snit er højt nok. Er der nogen herinde som har viden omkring hvornår det typisk bliver urealistisk at søge? Mit kandidatsnit ender højst sa... -
Matematik
Forumindlæg1) x-7≤2(4x-3) x-7≤8x-6 x-7+7≤8x-6+7 x≤8x+1 x-8x≤1 -7x≤1 x≥-1/7 2) En rektangulær græsplæne på 200m2 er dobbelt så lang som den er bred a) Hvad er dens bredde 200m2=B*2B 200m2/2=B*B 100m2=2B B=√100m2=10 m Bredden er 10 m Hvad bliver bredden, hvis den skal... -
afgør om punkterne ligger på linje
ForumindlægAfgør ved beregning, om punkterne P, Q og R ligger på linje, når 1) P (19,12) , Q (27,25) , R (40,46) -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med denne opgave uden at helt at give mig svaret på opgaven Blandt 8 sygeplejersker skal der udtages et hold på 3 til at tage nattevagten. a) Hvor mange forskellige hold kan der sammensættes? Blandt de 8 sygeplejersker er der 6 kvinder og 2 mænd. -
Hvor mange vil læse medicin???
ForumindlægHej, Har selv planer om at læse medicin... skal sog først ud af 10. klasse og gymnasiet. Er lidt ivrig efter, at vide hvor mange der vil læse medicin i fremtiden, og hvorhenne? :) -
matematik procent
ForumindlægJeg ved ikke hvad der skal gøres: på en vej møder du en advarselstavle vis stigning er 8% Vejstykket fremad fra skiltet er i alt på 660 meter. Du skal bestemme vejens samlede stigning i meter. -
...
ForumindlægHej, nogen har et bud? opgaven er med hjælpemidler, dvs. man kan godt brug tnspire -
Differentialligning
ForumindlægDifferentialligningen y' = b - a * y ; a må ikke være 0 har den fuldstændige løsning y = b/a + c * e^(-a*x) hvis jeg gerne vil vise at det passer, så skal jeg jo differentiere den fuldstændige løsning, og jeg er godt med på at det bliver noget med at lade konstanten c stå og trække -a... -
samfundsfag!! synopsis HÆLP!!! PLZZ
ForumindlægEu's fremtid I skal med udgangspunkt i det vedlagte bilagsmatriale udarbejde en detaljeret synopsis der ingolder følgende elementer: en kort indledning En problemformulering, formuleret som et hvoedsprøgsmål treundersprøgsmål, der afspejler de taksonomiske niveauer: redegøre... -
Keynes forskelle
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive min SRP.. jeg har pt lidt problemer med at finde ud af hvorfor Keynes økonmiske teori betragtes som et nybrud indenfor økonomisk videnskab? Jeg er kommet frem til at det er fordi han trækker sig væk fra liberalismen og indrager noget socialistisk tænkni... -
valg af problemstilling
Forumindlægjeg skal skrive om et eventbureau, og ved ikke hvad en relevant problem kunne være, Det er et foholdsvist et lille kontor, så komunikation eller motivation kunne være småt at tage fat i, Håber i kan give mig nogle ider, jeg skal lave en swot og en smilk model over virksomheden, men der skal være ... -
Hej allesammen, hjælp til samfundsfag .
ForumindlægJeg har tre spørgsmål som jeg ikke kan besvar selv, jeg er selv studerende flex elev. Jeg har undersøgt internettet om infor om dette, jeg kunne slet ikke finde noget. jeg vil være taknemlig for jeres hjælp. please hjælp, jeg sidder fast med opgavenrne . 1. hvad sker der med økonomien, hvis sk... -
Cand.polit på AU?
ForumindlægHej!Da jeg er ved at søge om universitetspraktik ved Aarhus Universitet, vil jeg gerne have afklaret nogle ting. Jeg er fast besluttet på, at praktikken skal være i økonomi, og jeg har derfor læst lidt om uddannelsen.I Aarhus lader det til, at alle for mig relevante uddannelser indenfor økonomi g... -
Viden om Vindenergi..!
ForumindlægHej.. Allesammen.. Jeg har lige nogle samfunds/økonomi spørgsmål.. Ville være rigtig glad hvis der var nogen som kunne hjælpe mig med disse spørgsmål.. Du/i må meget gerne angive et link, hvis i ved hvor man kan læse om dette... Det eneste jeg kan finde på nettet er hvordan man "selv" k... -
Karl Marx teori om basis og overbygning
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå, hvad der menes med basis og overbygning. Marx mente jo, at overbygningen bestod af et samfunds kultur, ideologi og politik, hvorimod basis bestod af økonomien. Dernæst mener han også, at overbygning afspejler basis, men hvordan kan det lade sig gøre? Altså mene... -
Hjælp
ForumindlægJeg skal i gang med at læse til sommer på universitetet. Men det er virkeligt svært for mig, at vælge en uddannelse. Der er så meget som er interessant. Jeg vil gerne være sikker på at have et job efter min uddannelse. Kan i nævne nogle uddannelser? Er det sikkert at læse økonomi, civil ingen... -
Technische Universität
ForumindlægJeg skal skrive en ansøgning til "Die Tageszeitung" (det er en tysk aflevering). I ansøgningen skal jeg skrive hvorfor jeg studerer økonomi og EDB ved Technische Universität i Berlin..En der har en god begrundelse "hvorfor jeg gør det?" (eller evt bare ved hvad man studerer, n... -
musikens indflydelse på samfundet. hjælp?
ForumindlægHar en opgave hvor jeg skriver om instrumenter og især guitare, hvor jeg nu skal til at forklare om instrumenternes indflydelse på vores verdag, og landendes økonomi. Hvis det er muligt, også forklare hvad Den ene guitarproducent "Fender" har for en indflydelse på vores verdag, politi...
