Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18441 til 18460 af 32350
-
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
Planethomework.com
ForumindlægTilhører Planethomework.com Studieportalen.dk? Eller er dette en fake 'look-alike' side? -
Areal og omdrejningslegeme
ForumindlægNu har jeg efterhånden regnet mange opgaver med areal, for derefter at skulle finde volumen. Jeg tænker bare på, at når man først har udregnet arealet for en given punktmængde, og man så skal regne omdrejningslegemet, for samme punktmængde, er det så ikke muligt at sætte arealet ind... -
Bestem f'(x)
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen på mandag og har fået til opgave at: Du skal ved hjælp af tretrinsreglen bestemme for en funktion. Nogen der kan hjælpe og komme med en forklaring? -
0!
ForumindlægHvordan beviser jeg at 0! = 1 -
Engelske på A
ForumindlægHejsa allesammen, jeg spørger nu bare lige af ren interesse, hvor mange af jer , som har engelsk på A ? Jeg står tit og kunne godt have brug for en del hjælp til mit engelske skriftsprog, men har været meget itvivl, om hvorvidt nogen herinde har på A. (Det skal være A, da jeg er igang med en eng... -
"Matematiske tegn"
ForumindlægHey Jeg ville høre, om der ngn der ved hvordan man laver de forskellige "matematiske tegn" på computeren. Altså hvordan man f.eks skriver kvadrat rod på computeren? Sætter ngt i anden? osv Håber at der er ngn der kan hjælpe mig. Vil nemlig gerne skrive mit mat projekt ind på compute... -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
Fra erhvervsuddanelse til hf???
ForumindlægJeg er en familiefar på 27 år,der er uddannert murer. Jeg har været udlært i 7 år og har arbejdet som murer i alle 7. Nu har jeg i de sidste par år været træt af murerarbejdet, ( det er ikke udfordrende nok) så nu overvejer jeg at tage en hf, enten fuldtid eller på enkeltfag.( man kan ikke så me... -
"Hej Matematik" på Samsø Festival
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematikaflevering, og er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Den lyder sådan her: Undersøg, hvor mange kilometer cykelruten fra festivalpladsen til campingpladsen er. Dette er mine facts/hvad jeg har målt mig frem til: Jeg har mål... -
hvad gør jeg med ^x
ForumindlægHej, jeg har en opgave der hedder; 1,6*3,2^x=12,1 Jeg har regnet dette: 3,2^x=12,1/1,6 3,2^x=7.5625 Hvad skal jeg gøre når det er ^x? -
HHX
ForumindlægHvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D? -
Mat opgave
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd. -
Bestem tallene a og b
ForumindlægJeg er simpelthen lidt lost her.. Jeg har en lineær funktion som går gennem punktet (8,4). Den har en absolut y-tilvækst på -6 for en absolut x-tilvækst på 3. Hvordan bestemmer jeg tallene a og b :/ ??? -
hvordan bruger jeg lommeregnen?
ForumindlægEt flodbassin er et lavt liggende område, der gennemløbes af et system af floder. Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af arealet A (km^2) af et flodbassin oh længde L (km) af den længste flod i flodbassinet. Flodbassin---A(km^2)---L (km) Black fork ----53km^2---18km Tipton Run---64... -
Reducering
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan man reducerer: (3x+4y)^2 -
Enhedscirklen
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke de her spørgsmål: A: Hvad er den største og mindste værdi sinus kan antage i intervallet 0-180 grader? B: Hvad er den største og mindste værdi cosinus kan antage i intervallet 0-180 grader? C: Hvornår er intervallet 0-180 grader interessant? D: Forklar hvorfor sin(30 gr... -
optimering
ForumindlægJeg er på spanden endnu en gang. Vi har igen fået en opgave uden nogen form for tilhørende undervsining, hvilket sætter mig lidt i en knibe (se bilag). Nogen der kan forklarer hvordan disse opgaver løses? -
Dansk skriftlig fsa 2008
ForumindlægNogle der har været op i Dansk skriftlig fsa 2008? (9. Klasse) -
Hvor mange procent øges?
ForumindlægHej jeg har siddet fast i denne opgave i noget tid nu: Jeg har fået a til at være 1,99 og b til at være 0,0065 så manger bare opgave b,c og d, jeg vil ikke have at "I" løser opgaverne, men ligesom hjælper til at jeg fatter hvad det er jeg skal :) mange tak
