Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 18441 til 18460 af 40404
-
Han selv
ForumindlægHej alle!Jeg har problemer med at oversætte en dansk sætning til engelsk - især pga. ordene "han selv" - den danske tekst:"Heraf fremgår det, at han selv har forudset, at dette ville blive hans sidste kamp."Hvordan ville i oversætte "han selv" i denne sætning?Jeg har... -
Tekster + analyse
ForumindlægHej. Er der nogen der ligger inde med tekster + plus korrekt analyse (evt. oversættelse) som jeg må få/låne? -
Procent
ForumindlægGodaften! Jeg er lige gået i stå med denne opg.: 3 poser nødder koster på tilbud 27 kr., hvorved man sparer 25% - Hvor mange procent har man sparet, hvis tilbudsprisen er 20 kr. for de 3 poser nødder? På forhånd! -
trekantregning.....hjælp
ForumindlægHej :) Hvis man nu har en trekant og man kender grundlinjen og arealet, hvordan finder man så højden? Og skal det opstilles som en ligning eller? .. -
Vis at funktionen er den partikulære løsning til overstående differentialligning:
ForumindlægEn første ordens differential ligning har følgende udseende: dy/dx = 2*y*x Vis at funktionen y(x)=3*ex^2 er den partikulære løsning til overstående differential ligning med begyndelses værdierne (x,y)=(0,3) På forhånd tak -
1.G Ligninger
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: LØS FØLGENDE LIGNINGER – OG BESTEM GRUNDMÆNGDE HVOR RELEVANT : 3/4x+8 - 5/2 = 8/2x+4 Grundmængden får jeg til {x er større eller lig med -2} Når jeg laver den, får jeg den til et fuldstændig åndsvagt resultat. Kan nogen hjælpe mig ud her? Med mellemregninger så v... -
potens udvikling
ForumindlægHej, jeg har følgende opgave: følgende udtryk kan reduceres til en sammenhæng af formen: y=b*x^a (x^-2*4.rod(x))*(2x)^4)/((1/x)^-3*kvadratrod(x)) nogen bud på hvordan den opgave mest hensigtsmessigt kan løses? jeg er på bar bund :) -
Regneproblem
ForumindlægJeg vil sætte pris på, hvis der er nogen som kan hjælpe mig med denne opgave, som her lyder: En klasse med 21 elever er sammen med to lærere på skolerejse til København. De skal bo på vandrerhjem på Bellahøj. For at komme ind til byen vil de købe klippekort til bus. Klassen planlægger at tage... -
Elektriker grundforløbet 2
ForumindlægHej Derude Hvordan løber strøm i gruppetavlen? Er det rigtigt, at strømmen kommer fra kabelsekabet også ryger den ud til elmåleren efter den har været forsyning via den stikleding som er tilsluttes til det, derfra går strømmen til forsikring. Fra forsikring går videre ind i gruppetavle. Fra gru... -
økotoksikologi
ForumindlægHvor kan jeg finde svar på de her spørgsmål? Har ledt overalt på nettet, og føler slet ikke jeg kan finde svar nogle steder Beskrive hvordan man vil teste et stof med enten LC50- eller LD50-metoden Beskrive hvordan et stof kan ophobes op gennem fødekæden (biomagnifikation) - Analysere tun... -
Regning om lån
ForumindlægHej, Et lån på 25000 forrentes med 8% p.a. og afvikles som et annuitetslån over 10 år. Vis at ydelsen bliver 3725.74 kr årligt og udarbejd en amortisationsplan. Beregn hvor meget lånet koster i alt. Hvilken formel skal jeg bruge her for at beregne hvor meget lånet kommer til at koste? -
Hovedfag?
ForumindlægKære alle, Jeg sidder pt. med mit SRP. Jeg har fagene Musik og Historie, og jeg skal skrive om Frédéric Chopin som romantisk komponist. Jeg har hele tiden været lidt i tvivl, om hvordan jeg skal gribe historiedelen an, og det føles hele tiden som om, at musikdelen vil blive en "hoveddel&quo... -
Formelmassen
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan man regner denne formelmasse ud FeSO4 * 10H2O -
Større skriftlig opgave?
ForumindlægEr det nødvendigt at anvende nogen form for sekundærlitteratur, hvis man skriver om en tysk roman og bare skal karakterisere hovedpersonen og dennes tanker om sig selv?Jeg mener --- kan det trække ned, hvis den eneste bog, man har haft gang i, er den tyske roman? -
Ligning
ForumindlægDenne ligning kan jeg ikke komme videre med, for ved nemlig ikke hvad jeg skal: 3a-2= -3a+16 3a+3a=2+16 6a2=18 Hvad gør jeg så? -
Kugle - C
ForumindlægKuglen har ligningen: x^2+y^2+2^2-2x+4y-4z=16 Radius er kvdrod(16) = 4 Hvad er så koordinatsættet til centrum C? -
Kan du finde fejlene i min opgave. Ret den gerne.
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg har tysk, og har lavet denne opgave, men jeg ved bare ikke om den er god nok, jeg behøver hjælp, tak. -
Rettelse af aflevering til i morgen - kort tekst
ForumindlægHej alle..Jeg har brug for en hjælpende hånd.. Jeg har lavet en aflevering til i morgen og da det er sidste aflevering vil jeg gerne gøre det ekstra godt. Så jeg håber der er en der lige gider kigge den igennem for mig? På forhånd tak. -
Om det er rigtigt..
ForumindlægJeg ska til eksamen på mandag og har derfor skrevet al det ned som jeg vil sige, men tror da at der er visse fejl som jeg godt vil ha rettet.. Er i ikke søde at kigge det igennem og rette evt. fejl ? :) 1. Ich habe dieses Thema gewählt, weil es sehr interessant für mich ist und ich um meinen Tr... -
Er denne sætning korrekt skrevet?
ForumindlægIch war mit meiner Großmutter in dem Laden, und wir hatten unsere Lebensmittelkarten bringen, weil wir keine Essen hatten. Danske: Jeg var med min mor i butikken, og vi havde bragt vores madkort, fordi vi havde ingen mad. Er dette korrekt?
