Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 18461 til 18480 af 89230
  • graf

    Forumindlæg
    hej jeg har opgaven y=f(x)=-2x^3-2x^2+20x-16 bestem antallet af loesninger til f(x)=c for forskellige (samtlige) vaerdier af c jeg forstaar ikke spoersmaalet.. nogen der kan hjaelpe?
  • hjælp til trigonometri

    Forumindlæg
    Hay alle, sidder og skal til at regne med lidt trigonometri og er gået i stå. Opgaven lyder : Bestem Vinkel C og arealet af trekant ABC når <B = 34* b= 172 c = 258 Hvordan skal jeg regne det ud? Tak på forhånd
  • Energi

    Forumindlæg
    Jeg har svært ved denne opgave, som lyder således: En el kedel indholder 1,7 kg vand der opvarmes fra 15 C til 95 C Hvor meget energi optager vandet? Tak på forhånd!
  • Enkelt matematik spg.

    Forumindlæg
    Hvordan alverden kan: &radic;(c+((a2+b2)/(4))) = ((&radic;(a2+b2+4*c))/(2)) Hvor kommer det 4 tal i tælleren fra & hvordan reduceres nævneren til 2????
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave, der lydder sådan: Et andengradspolynomium f er bestemt ved , hvor b og c er tal. Det oplyses, at f har rødderne 1 og 2. Bestem tallene b og c. Jeg forstår bare, ikke hvor jeg skal starte, når der ikke er blevet givet et punkt?
  • Isoler med en TI-89

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal isoler q i formlen b= c+ aq. Men jeg kan åbenbart ikke skrive det rigtig ind på lommeregner, er der en der vil hjælpe? Jeg har selv skrevet: c + aq = b,q i solve.
  • Energi - opgave

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver en opgave som lyder således: Beregn hvor meget energi, der skal tilføres til [1 comma 9 space kg] [aluminium] for at opvarme det fra [16] °C til [46] °C hvordan kan man beregner det hilsen Fayyad
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde noget info i min matematikbog, omkring betydningen af C og B i følgende formel: f(x)=ax^2+bx+c. Jeg har allerede fundet info om A og D.Hvor kan jeg finde den manglende info?
  • Cosinus, sinus..

    Forumindlæg
    Side b: 8,1 Side a: 11,7 Vinkel C: 121grader Beregn side c, og vinklerne A og B. Hvilke relationer skal jeg bruge for at løse disse ?
  • Uligheder - bevis den transitive lov

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har fået til opgave at bevise den transitive lov, altså [a>b k>0] a>c. Jeg kan slet ikke finde frem til en løsning. Er der nogle der kan hjælpe?
  • Eksamensopgaver, opg 3.004

    Forumindlæg
    Har en lille let opgave til aflevering imorgen, den irritere mig dog lidt.Here goes:vinkel A= 32,8 a=3,51 og c =5,72Der er to muligheder for trekanten, beregn begge sider for b.Det der irritere mig er at jeg ikke kan huske hvordan man sætter det ind som en andengradsligning.For ellers kender jeg...
  • Linje og punkt, bestemt linjen m

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe med b) og c)?
  • Studenterhuen

    Forumindlæg
    Siden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers...
  • Skal man op til eksamensprojekt i HF for at bestå HF? :)

    Forumindlæg
    Halløjsovs :) Jeg sidder og er lidt i tvivl om, at jeg når at blive færdig til på fredag. Der skal jeg op og forsvare mit eksamensprojekt. Skal jeg gå op til eksamen for at bestå min HF? Ergo, vil jeg bestå min HF hvis jeg ikke dukker op :P
  • Andengrads funktion hjælp

    Forumindlæg
    Hjææææælp :-) Bestemt tallet c, så andegradsligningen har netop én løsning
  • 2. gradsligninger

    Forumindlæg
    Der er givet en andengradsligning 3x2-6x+c=0 Bestem tallet c, så ligningen har netop én løsning nogen der kan hjælpe? :)
  • Matematik eksmamen sprogligt B-niveau

    Forumindlæg
    HejSkal til mundtlig eksamen i Matematik, men er meget i tvivl om hvordan man skal lave en disposition til dette, og i det hele taget hvordan man forbereder sig til det?Er der nogen der kan hjælpe?
  • Dumpe + bestået?

    Forumindlæg
    Jeg er tvivl om man har bestået faget, hvis man dumper til den mundtlige eksamen, men f.eks. får 7 eller 10 til den skriftlige.. Nogen der ved det??
  • Gå sort

    Forumindlæg
    Jeg ville høre om der var nogen der har prøvet at "gå sort" til en eksamen, som man ellers er mødt velforberedt til?
  • konsekvenser!!!

    Forumindlæg
    hvad skal man gøre hvis man ikke ønsker at gå til tysk eksamen? Vil det får konsekvenser vi jeg skal søge videre...