Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18501 til 18520 af 114887
-
Dm(f) og Vm(f)
Forumindlægjeg har fået stillet opgaven. En funktion er givet ved f(x)=x^2-4x+3 Beregn definitionsmængden Dm(f) og værdimængden Vm(f) jeg har læst i min bog og på nettet men jeg forstår ike hvordan man regner den ud. -
2. grads polynomium
ForumindlægOm et 2. grads polynomium vides at det har rødderne -2 og 3 samt at punktet (2,5) ligger på dets graf. Hvad skal jeg gøre? Der står ikke mere/andre oplysninger i opgaven. -
Bestem en forskrift for f
ForumindlægGrafen for en lineær funktion f går gennem de to punkter (-3,1) og (5,17) Bestem en forskrift for F Jeg sidder men den her opgavebeskrivelse og har indtil videre sagt (y2-y1)/(x2-x1)=(17-1)/( 5-(-3) ) Har brug for hjælp til at komme videre! -
Ligning SVAR HURTIGT
ForumindlægHej er lidt død i en ligning da det er lidt tid siden at jeg arbejede med ligninger. Den er sådan her ud: 3(6 – 2x) = -2(3x - 9) Hvad skal jeg gøre her? Svar hurtigt! Tak på forhånd :) -
Graferne for f og g afgrænser et område
ForumindlægHjælp søges! :(( "To funktioner er givet ved f(x)=x2-4x+7 og g(x)=x+3. Løs ligningen f(x)=g(x). Graferne for f og g afgrænser et område. Bestem arealet af det område." -
Beregning af watt til at trække vægt
ForumindlægHej! Jeg sidder og er i gang med et projekt, og er løbet ind i et mindre problem! Jeg skal have fundet ud af hvor mange watt 2 elmotorer skal være på, for at kunne flytte en genstand på 40 kilo kørende på 3 hjul, med en maks hastighed på 8 kilometer i timen. -
Udregn b og a eksponentiel graf
ForumindlægHar de to punkter (0,8) og (3,64), jeg skal bestemme tallene a og b. Jeg har forstået man skal bruge denne formel: a = 3 - (0kvadratrod af (64 / 8) Har jeg ikke plottet værdierne korrekt ind, eller hvordan? Originale formel her: a = x2 - (y1kvadratrod af (y2 / x1) -
Hvordan virker en vaccination?
Forumindlæg1) En smule af smitstoffet sprøjtes ind i kroppen 2) Kroppen danner antistoffer mod sygdommen 3) Kroppen genkender virussen og immunforsvaret kan udrydde den. Er det rigtigt? Tak på forhånd og god weekend -
Øer og vulkaner hjælllp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse soørgsmål? 1. Hvordan blev Island skabt? 2. Hvordan blev Surtsey skabt? 3. Hvad er forskellen på de to øer? 4. Hvordan kan Island vokse? 5. Hvor længe tror i, det kan blive ved? -
Integrale
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til at besteme integralet. f(x)= 4x^3 - 5e^x Jeg vil benytte integration ved substitution hvor: t = 5e^x og dx = 1 / 5e^x dt Håber I kan hjælpe! -
Sandsynlighedregning
ForumindlægHej, er der nogle der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål, tak på forhånd! I en gymnasieklasse har 8 af eleverne tilkendegivet, at de vil stille op til et af skolens udvalg. Der skal vælges 3 elever til udvalget a) Besten på hvor mange måder, man kan vælge disse tre elever. -
Idealgasligningen -FYSIK
ForumindlægI et køleskab er temperaturen 3 C. Når lågen åbnes, bliver luften i køleskabet erstattet med 25 C varm køkkenluft ved 1 atm. Beregn trykket i køleskabet, når det har været lukket et stykke tid. Det antages, at køleskabet er lufttæt. -
HJÆLP!! beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag MC(Q)=100+0,025Q
ForumindlægOpgaven lyder: Ved en pris på 900kr. forventes en afsætning på 1500 stk. og en priselasticitet anslåes til at være -3 ved den angivende pris. MC(Q)=100+0,025Q Jeg skal så beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag. På forhånd tak! :) -
Hvordan løser man ligning med x som nævner i brøk?
ForumindlægJeg er stødt på ligninger med brøker, hvor x står i nævneren. Hvordan skal jeg løse dem? Skal jeg gange med x på begge sider af lighedstegnet eller? Jeg håber I kan hjælpe mig a) 10/x + 2/x = 3 og b) 100/x + 1 = 5 -
Termodynamik - Gasser og balloner
ForumindlægHej Studieportalen, har en eksamensopgave omhandlende Termodynamig, gasser og balloner, er i tvivl om hvordan det skal beregnes. Har fået opgave 2 til 3,38N som er ballonens opdrift, er dette rigtigt? og hvordan skal man gribe opgave 3, 4 og 5 an? Mvh. FuldAlex -
Andengradspolynomium
ForumindlægJeg har sagt, at toppunktet er (-2, 3), da jeg tog udgangspunkt i formlen: a * (x -h)^2 + k. Jeg ved dog ikke, hvordan jeg skal argumetere for, at fortegnet for diskriminanten d er negativt. Opgaven er vedhæftet nedenfor. -
reduktion/ligninger
Forumindlæghej jeg vil gerne spørger hvordan jeg finder svaret til følgende resultater a: (x-2)(y+3)-(xy-2y) b: 16x2-24xy+9y2 c: 1/2x-1 + 2/2x+1 -4/4x-1 d: (4a-2b)2- (4a+2b)(4a-2b) -
Vektorer uden hjælp
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg ikke kan komme videre.. I et koordinatsystem med begyndelsespunkt O(0,0) er givet to punkter A(3,-4) og B(5,1) Punktet C er bestem ved Vektor OC = Vektor AB Bestem koordinatsættet til C -
Reducere
ForumindlægHej! jeg skal reducere dette udtryk: 3(p+q)2-6p(q-p) Jeg har fået det til at blive = 6pq+3p2+3q2 Jeg vil gerne vide, om jeg har gjort rigtigt. -
Redoxreaktion
ForumindlægVi har i et forsøg lavet 4 delforsøg om redoxreaktioner, 3 af dem er vedhæftet i filen - her er vi kommet frem til at olønsingernes farver afhænger af pH. I det 4. delforsøg har vi brugt nogle helt andre kemikalier, så hvad er meningen med at inkludere det delforsøg?
