Søgning på: geografi c eksamen. Resultater: 18501 til 18520 af 89924
-
Kronik i dansk???
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig dansk imorgen, og regner med at skrive om kronikken da jeg er utrolig dårlig til litterær artikel og essay. Har nogenlunde styr på hvad en kronik er, men ville gerne hører hvad der væsentligt at tage fat i, og hvad der er vigtigt, så som opstilling, hvad er g... -
Hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle i skønne 3.g'ere. Nu har størstedelen vist været oppe til AT efterhånden, og jeg er da lidt nygerrig efter hvordan det er gået. Hvad har i fået? Forløb eksamen som forventet? Har i overhovedet fået noget ud af faget AT? Skal personligt først op på i morgen, og er lidt bange. AT er f... -
Klage
ForumindlægHvem klager man til, hvis man er utilfreds med administrationen af materialer og ændringer. Nu er det sket flere gange, at de midt i semesteret laver betydningsfulde ændringer af fx hjælpemidler til eksamen og jeg er træt af det. Er der regler for hvornår det er okay at komme med ændringer i &q... -
Naturfag på AOSU grundforløb 2
ForumindlægHej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ... -
Analyse af "just like that" af michael richards
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved at karaktisere manden og drengen, hvad kan man slå ned på i teksten om dem? og hvad kan jeg evt slå ned på i forhold til hele analysen, altså tænker citater. Håber virkelig der er en som kan hjælpe mig her i sidste øjeblik da jeg skal til eksamen i morgen :) -
Supplere
ForumindlægHej alle!! sagen er at jeg har fået 7 i skriftlige og 02 i mundtlige kemi i årskarakterne. Desværre fik jeg -3 i eksamen skal jeg så supplere? når jeg selv regner det ud --> 7+2=9-3=6/3=2 --> giver det præcis 2 altså jeg har bestået kemi kan det passe? -
Fysik dispositioner?
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen her på mandag. Jeg skal have lavet dispositioner til 9 forskellige emner. Jeg er helt vildt blank på, hvordan de her dispositioner skal se ud. Er der ikke nogen, som vil komme med et eksempel? På forhånd tak! -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Forklar sammenhængen mellem grafen for et andengradspolynonium og antallet af rødder.
ForumindlægDette er spørgsmålet jeg ikke helt ved hvordan jeg skal angribe. Hvad menes der, og hvordan skal man svare? -
Spørgsmål til log og potensfunktion
ForumindlægHvordan beregner man med log? F.eks. når man skal beregne a-værdien i en potensfunktion skal man bruge log, men hvordan gør man det uden hjælpemidler? I min grundbog har de givet et eksempel: a = log(23)-log(3)/log(12)-log(5) = 2,33 Hvis det blev beregnet uden log, ville det ca. blive 2,8571. H... -
redegør- SAMME LÆNGDE + vinkelrette. VEKTORER
ForumindlægTo vektorer a og b er bestemt ved at: a-b = c (9, -6) a+b= tværvektoren af c (6, 9) - Gør rede for at vektorerne a og b står vinkelret på hinanden og har samme længde. ?? -
Isolering i diskriminant formlen
ForumindlægJeg skal have lidt hjælp til hvordan man isolere c i formlen for diskriminanten. d = b2 - 4ac Jeg udregnede det til (d - b2 + 4) / a = c Men det ser ikke helt ud til at stemme... Kan nogle hjælpe? :( -
Solens højde - hurtig hjælp
ForumindlægHej, er der en der hurtigt kan hjælpe med denne.. Skal bruge den til min mundtlige eksamen i morgen. Nogen elever har fået til opgave at måle solens højde over horisonten, dvs den vinkel sigtelinjen danner med vandret. For ikke at komme til at sigte direkte mod solen, vælger de at måle længden ... -
Frelse i Kristendommen
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål. Er det korrekt, at man i Kristendommen ikke kan frelses, idet man efter Jesus betragter ethvert menneske som syndigt? Når et menneske er syndigt, så er det egentlig ligemeget om man gør gode gerninger, man kan ikke blive frelst? Jeg var til eksamen i Religion ... -
Givet to vektorer og en vinkel
ForumindlægGivet er to vektorer c = 3,15 og d = 5,76 vinklen mellem de to vektorer er 123° a) Beregn længden | c + d | b) Beregn længden | c - d | Hvad skal jeg gøre? -
differentialrening. Hjælp
ForumindlægHej nogen der ved hvordan jeg laver b og c tak på forhånd -
ligninger
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med denne opgave. :) Hov(det er C-niaeav) -
Opgaver inden for specifik varmekapacitet
ForumindlægHej, Jeg sidder lige med opgaverne her, men synes ikke jeg kan få det rigtige resultat. A'eren har jeg beregnet til at være: c=C/m => C=c*m => (600J/oC*kg) * 0,150Kg = 90 J/oC Opgaven lyder følgende: 4 Grafisk fremstilling af temperaturudviklingen for en genstand, der tilførers ... -
Temperatur af sodavand efter isterning er smeltet
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge i opgave c? Er helt lost :( -
Fotosyntese
Forumindlæghar lige 2 spørgsmål.. Skriver rapport om fotosyntese ,og jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal skrive til disse to ; Jeg skrev at ; I Glas B er der blevet foretaget respiration fordi den ikke fik noget lys.. Det jeg så skal skrive til den her, om hvad det så beviser? Det anden er at ...
