Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18541 til 18560 af 20689
-
hvordan gør man??
Forumindlæghvordan kan man slappe bedre af til sin eksamen?? Hvilke ting kan man gøre for at man slapper af når man kommer ind foran lærer og censor ?? jeg mangler et godt råd for jeg har virkelig angst for at stå foran folk og fremlægge.. håber i har et godt råd hilsen Annika -
2 diff. ligninger hjælp
ForumindlægHvordan løses følgende to diff. ligninger:____________________________________________1:Yrsas badekar er fyldt med vand, der er 53grader varmet. Efter 10minutters forløb er det 42grader varmt. Badekarrets temperatur er 18grader. Yrsa nægter på det bestemttste at være i badekarret, når vandet er u... -
Småopgaver inden skriftlig FYS
ForumindlægHar nogle få tvivlspunkter inden min FYS-eksamen på Onsdag...1)Forud for opgaven er bestemt, at laserstrålen udsender fotoner med energierne 1,88*10^-20J.Laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60W. Laserstrålen har en diameter på 0,40mm, og den flyttes hen over vævet med hastigheden 2,... -
GM-rør
ForumindlægHey.Jeg skal fortælle lidt om GM-røret, og hvordan det fungere, men jeg har aldeles ingen anelse om hvordan det fungere.Hvorfor går der en strøm i systemet, når der kommer en partikkel eller en futon ind? -
Hvad tjener en gymnasielærer?
Forumindlæg//Madsing... -
atomers opbygning
Forumindlægjeg underede mig over hvad grunden til at atomer har 2 i inderste skal 8 i anden osv. er.. -
Differensial ligning
ForumindlægI en væske virker en eksponentiell kraft F=-b*e^v mod bevegelsen. b er en konstant, og v er farten til genstanden i m/s.Så er oppgaven; benytt newtons 2. lov til at sette opp en differensialligning for en genstand med masse m. Ligningen er separabel, separer den således at v og t kommer på hver s... -
Hvad skal jeg blive ?
ForumindlægHmm jeg er ret forvirret. Jeg færdig med 3.g her til sommer og aner ikke havd jeg skal bagefter. Vil gerne tage en uddannelse som kun kræver STX og ikke noget specielt gennemsnit. Jeg aner virkelig ikke hvad det skulle være. ? -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBør man inkludere skalmodellen til eksamen og hvad bør der i så tilfælde siges om den? -
Celler, har brug for hjælp.
ForumindlægJeg har 3 spørgsmål jeg ikke kan få svaret på, og det er de 3 sidste jeg mangler. - Hvad er forskellen på prokaryote og eukaryote celler? - Nævn kort forskellen på plante-, dyre-, svampe- og bakterieceller: - Hvorfor var der ingen grønkorn at se i løgcellerne? -
Skrive om differentialligninger
ForumindlægVi har fået en ond aflevering for i mat. Det går ud på at vi skal skrive og forklare om y'=a, y'=a*y, y'=b-a*y og y'=a*y(M-y). Jeg tror ikke vi skal have beviser, men bare forklare lidt om det. Er der nogle der har nogle forslag hvad man kan komme ind på? -
Eksamensbevis - hvad for nogen karakterer kommer der til at stå..
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvad for nogen karakterer, der kommer til at stå på eksamensbeviset og kommer til at tælle i gennemsnittet..? hvad med fx. samfundsfag på C, kommer man op i en prøve eller er det bare ens sidste standpunktskarakter fra året, som kommer til at stå..? jeg har prøvet ... -
Jeg vil gerne skift klasse
ForumindlægHej, i dag mødte jeg mine nye klassekammerater på det gymnasium jeg skal starte på. Der var 6 af mine andre gode venner, der kom i en anden klasse. De er nogle af mine bedste venner og jeg kendte absolut ingen i den klasse jeg kom i. Jeg vil derfor spørge, om det er muligt at skifte klasse? Og h... -
Termodynamik
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Vil reaktionen forløbe spontant ved standardbetingelser og 25 ºC? Hvordan kan jeg finde ud af dette? Håber der... -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Hmm. Forvirret HJÆLP! Gymnasium
ForumindlægHej. Jeg skal starte på Gymnasium efter sommerferien, men er ikke helt klar over, hvordan hele processen forgår. Hvornår skal der købes boger? Og hvornår er sidste chance for det? Når man skal på naturvidenskablig, hvad kan man så risikere og lave, som f.eks fagene, (udover matematik & Biolo... -
Tilstandsformer
ForumindlægDer er tre tilstandsformer, ikke? Fast, flydende og dampform? -
Bølgelære
ForumindlægHej, vi sidder og laver fysiknoter (B-niveau) min læsegruppe og jeg. Inden for bølgelæren undrer vi os over hvad Sini/Sinb = n2/n1 og y = y0*cos(omega+delta(omega))t betyder.. Hvis nogen kan forklare os hvad denne ligning betyder ville det være en stor hjælp! Alt hjælp modtages med kyshånd! -
Sommerferie!
ForumindlægAhhhh, det bliver dejligt med sommerferie. Jeg kan næsten ikke vente, selvom jeg for det mest bare skal arbejde :)Hvad skal du lave i sommerferien? -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:)
