Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 18541 til 18560 af 40685
-
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
Gæld og renter
ForumindlægJens låner 13.000 kr til en rente på 12% p.a og vil gerne være gældfri om 6 år - Hvor stor bliver den årlige ydelse og hvor meget kommer han til at betale i renter? -
bestem integralet ∫(6x^(2)-4x+1,x,0,2)
ForumindlægEr stået lidt af, er der en der kan hjælpe videre herfra =6∫(x^(2),x,0,2)-4∫(x,x,0,2) =6[((1)/(3))x^(3)]^(2)-4[((1)/())x^()]^(2) se billedet.. -
Indekstal
ForumindlægHar beregnet opgaven, men kan i hjælpe mig med hvad formlen hedder? altså hvordan indeksformlen skrives op til denne opgave: i opgave 2 i mit dokument -
Matematikopgave
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan forklare, hvordan nedenstående opgave kan løses? Det ville være til stor hjælp :-) Funktionen er bestemt ved f(x)=x^2+3 Punktet A(2,4) ligger i samme koordinatsystem, og punktet B(3,12) ligger på grafen. Lad C(x,f(x)) være et vilkårligt punkt på grafen. a) Bestem ... -
Hvilken uddanelse inden politibetjent?
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse. Vi skal snart til at vælge hvad vi vil efter 9, og jeg er utroligt meget i tivivl. Jeg overvejer selv noget indenfor politiet. Jeg ville høre hvad i har gjort/ville gøre indtil. Jeg havde planer om at søge ind på kadet uddannelsen først ( ikke et must, men blot en ide ), m... -
Løs ligningen f(x) =g(x)
ForumindlægHvordan kan jeg løse ligningen f(x)=g(x) hjælp folkens! -
Kan man erstatte Q med K i nernst ligning hvor der står ln. k står for hastgihedskonstant
ForumindlægKan man erstatte Q med K i nernst ligning hvor der står ln. k står for hastgihedskonstant, og q står for reaktionsbrøken -
Opgave!! hastee
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe, det haster virkelig -
Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilste...
ForumindlægForklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilstede i omgivelserne Nogen der kan hjælpe? -
HHX - Er matematik og tysk på B niveau svært?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal til at vælge, hvad jeg skal efter 9. Klasse, og har fundet ud af, at HHX er mest mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer, som har erfaring med eller ved noget om HHX, om matematik og tysk på B niveau er meget svært? Er matematikken mest grafer og funktionsforskrifter, elle... -
Konfindensintervallet for p.
ForumindlægI en population optræder der en genfejl A. Den optræder med sandsynligheden p. På tilfældig måde udvælges der 100 personer fra denne population. Det viser sig, at 30 af dem har genfejl A. a) Bestem 95% konfindensintervallet for p. Aner ikke hvor jeg skal starte? -
McArdles sygdom
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave om en sygdom kaldet McArdles sygdom, og er den sammenhæng blevet bedt om at svare på nogle spørgsmål. En venlig sjæl, som vil kigge på det vedhæftede billede? Jeg er klar over de forskellige enzym grupper, er dog bare i tvivl om, hvilken enzym x tilhører.... -
Karakterer ved Cand.Polit
ForumindlægEr der nogle, der skulle sidde inde med informationer om, hvordan karakterne gives ved cand.polit på Københavns Universitetet? Sker dette via relativ karaktergivning, eller er der tale om absolut karaktergivning? F.eks., hvis 10 personer får 02 i en eksamen, og de resterende 90 får 00 og derned... -
Korrespondance
ForumindlægHejsa - jeg har problemer med opgave 2.7 i denne opgave: http://www.econ.ku.dk/polit/studerende/eksamen/opgrv/filer/Videregående%20matematik%202003II%20opg.pdf Det ville være rart om nogen kunne forklare mig hvad der foregår. Der ligger en rettevejledning til opgaven her: http://www.econ.ku.dk/... -
Klage over karakter
ForumindlægHey. Har lige været til fysikeksamen B mundtligt og fik 02. Alle mine andre karakterer er på 10 og 12. Normalt får jeg også 10 i fysik og er virkelig god til det. Jeg vil gerne klage, men hvor stor er chancen egentlig for at jeg får medhold og hvis jeg ikke får en ny eksamen, kan man så gør... -
bestået eller ikke bestået fag
Forumindlæghej, jeg har fået 7 og 7 i mundtlig og skriftlig matematik som årskarakter. men jeg har fået 02 i mundtlig og 00 i skriftlig eksame-karakter. jeg vill gerne vide hvad jeg kan bruge alt dette til. har jeg bestået matematik eller ikke? er mit snit i mat = 7+7+2+0/4 eller hvordan er mit endelige ... -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHej SP, På nuværende tidspunkt har jeg et snit på 9,9 og med bonus 10,7. Jeg mangler dog stadig en eksamen... Min drøm er at blive tandlæge, som sidste år krævede et snit på 10,4 på KU. Tror I, at jeg kan komme ind der, selv hvis jeg fx får 7 i den sidste eksamen, og dermed ender med et snit p... -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig matematik eksamen, og skal gøre rede for hvordan differentialregning kan bruges til optimering. Vi har dog fået at vide i skolen, at vi ikke skal vise eksempler men i stedet komme med beviser til eksamen. Men lige i forhold til optimering så k...
