Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 18581 til 18600 af 41309
-
Gitterligningen
ForumindlægKære alle, Jeg er ved at læse op til eksamen i Fysik B-niveau. Er der nogen der kan redegøre for gitterligningen? Altså hvad skal jeg have med og hvad skal jeg ikke have med? -
Forsøg? dispositioner?
ForumindlægEr der nogen der har nogle der har nogle gode fysikforsøg man kan bruge til eksamen (FSA)? og evt. nogle dispositioner eller andet brugbart? noget der måske giver lidt ekstra point hos censor? (magnetisme, elektromagnetisme, Induktion, Elektrisk kredsløb, Atom- og kernefysik, radioaktivitet, luft... -
Plagiat
ForumindlægHej, Jeg har til min skr. eksam i et sprogfag benyttet nogle linjer fra MIN EGEN tidligere aflevering (uden fodnote/reference). Jeg er begyndt at blive usikker på, om dette ligeledes er plagiat, når det er min egen formulering og sammensætning? I tilfælde af at det er, hvad er konsekvensen, hvi... -
hjææælp!!
ForumindlægJeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg skal snart op i eksamen og jeg kan ikke fnde ud af at skrive stil!! Jeg er simelthen så dårlig til at finde på en historie, eller til at beskrive hvad der er sket....jeg plager normalt at få 4 i karakter, jeg vil så gerne højer op, men ved ik ´hvad ... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
Reeksamen i gymnasiet?
ForumindlægSagen er simpelthen den, at jeg i 2.g (sidste år) afsluttede en eksamen med et 4-tal. Et 4-tal som skyldtes en del forskellige ting, og som nu resulterer i, at jeg mindst en gang om dagen tænker på den eksamen .... Jeg går nu i 3.g, og selvom mit snit ikke er dårligt, har jeg desværre ingen 1,03... -
"Omtal" i mundtlig mat A
ForumindlægHej :) Jeg sidder og arbejder lidt med de spørgsmål, jeg kan trække til mundtlig eksamen her til jul, og forstår ikke helt ordvalget i opgaveformuleringerne, da jeg har læst gym på Engelsk frem til nu. Ordene er derfor lidt nye for mig. Specifikt "omtal" og "redegør for", er... -
Dumpede kemi
ForumindlægHej, jeg har lige være til kemi b eksamen og fået 00, men fik 7 i årskarakter. Så her er mine spørgsmål: hvor meget trækker det ned i snit Skal jeg læse kemi op, hvis bestået kemi kræves på en videregående uddanelse, eller redder årskarakterne mig? Har jeg dumpet kemi fuldstændigt og er de 2... -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud? -
reducér og andre opgaver
Forumindlæghej kan du hjælpe mig med følgende opgaver? a) 2x + 3>15 ___ B) 3(2x - 2) < 22 - x ___ c) x i 3 + 16 > 30 ____ Reducér a) 16a - (10b - 2b) = ____ b) 4(a-2b) + 4b =_____ håber du kan hjælpe mig ;) please! -
Medicin - min drøm :(
ForumindlægHej alle sammen vores skriftlige eksamener blev offentliggjort igår, og det er chokerende, min snit er gået ned til 9,7 med bonus. Jeg vil virkelig gerne læse medicin - det har været min drøm siden jeg var lille. Jeg elsker at arbejde med mennesker og hjælpe mennesker i det hele taget. Kan man ... -
Alm.gym. STX!
Forumindlæghvordan har du det med gymnasium ? er det bare noget der skal overstås ? hvor langt tid bruger du ca. på dag til dag lektier? hvor langt tid bruger du ca. på afleveringerne? laver du dem den dag de skal afleveres eller en uge før osv ? -
Stamfunktioner
ForumindlægEr ikke så godt til stamfunktioner.. Bestem følgende stamfunktioner..(x+1)* 4:kvadratroden af x dx4:4^x dx -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med! -
Samlet procentvis stigning
ForumindlægJeg har lavet nogle beregninger over stigning i BNP i EU landene over 11 år. Burde den samlede stigning være det samme som summen af af alle stigningerne fra år til år? -
Hjælp - Spænde stil????
ForumindlægHej Jeg har eksame næste uge, men jeg har et problem med at skrive stile. Jeg kan ikke finde ud af at skrive en spænde stil. Jeg ender altid med at få 7 og jeg vil altså meget gerne nå et 10-tal til eksamen. Jeg kan ikke finde ud af at følge en berettemodel. Nogen der kan hjælpe???? -
Forudsigelser?!
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til AT-eksamen på tirsdag. Jeg faldt tilfældigt over selve opgaven, som jo lyder: Opgave A: Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner og forudsigelser" udarbejde en synopsis, der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en naturvidensk... -
Trigonometri og areal
Forumindlæghttp://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Voksne/PDF12/121213%20AVU%20MAT_D.ashx 1,4 Der skal bruges 150*19,54=2931 kg prisen med moms:2931/100*329*1,25=12054 kr 1,5 Deler figuren op i 2 trekanter (344+528+400)/2=636 √636*(636-344)*(636-528)*(636-400)=68799,9m2 (290+484+528)/2=651 &radic... -
Eksamensprojekt - genetisk arvelighed anoreksi og natrium-Kaliumpumpe
ForumindlægHej, Jeg skal skrive eksamensprojekt (EP) i fagene biologi og psykologi om spiseforstyrrelsen anoreksi. Jeg har imidlertid svært med at finde relevante informationskilder omk. evt genetisk arvelighed af sygdommen, da jeg ikke synes de få kilder, jeg har fundet, har været særlig beskriv... -
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter...
