Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18581 til 18600 af 92030
-
Betragt substitionsreaktionen mellem 2-brom-2-methyl-butan og I-
ForumindlægSpørgsmålet lyder; 4. Betragt substitionsreaktionen mellem 2-brom-2-methyl-butan og I-. (a) Opskriv bruttoreaktionen. (b) Er c-atomet bundet til brom primært, sekundært eller tertiært? (c) Vil reaktionen foregå via en SN1 eller SN2 reaktion? (d) Opskriv reaktionsmekanismen inklusive evt. int... -
Lebesguemål af foreningsmængde
ForumindlægGælder det korrekt at: λ([a,b]U[c,d])=(b-a)+(d-c) Eller som eksempel λ([1,2]U[3,4])=(2-1)+(4-3)=2 Vil synes det ville give god mening men har ikke kunne finde noget i min bog eller på nettet. Er der nogen med lidt forstand på det som kan bekræfte eller afkræfte om det er korrekt? -
E,Z-isomeri
ForumindlægAngiv i de tilfælde, hvor der er mulighed for E,Z-isomeri, en tydelig strukturformel og et navn for hver af de to isomere formler: a) 1,2-dichlorethen b) 1-chlorpropen c) But-1-en d) Pent-2-en Er det korrekt, at der ikke er mulighed for E,Z-isomeri ved b) og c) ? -
ph i blandning
Forumindlæg2,00 L 0,250 M vandig NH opløsning blandes med 4,00 L 0,125 M vandig HCl opløsning ved 25 C. Hvad bliver pH i blandingen? For ammoniak i vandig opløsning er K = 1,79 x 10^-5 ved 25 C. Vands autoprotolyseprodukt er Kw = 10^-14 -
Hvorfor ser dansker mange muslimer i et dårlig lys?
ForumindlægHej, jeg skriver dette indlæg for, at få nogle ideer/responds/debat omkring "Hvorfor ser dansker muslimer i et dårlig lys", dette skal bruges til en Samfundsfagsrapport omkring religiøse/kulturelle sammenstød. Jeg ser en tendens i Danmark til at folk dømmer muslimer/etniske unge pga... -
isolering
ForumindlægHvordan isolerer man d i formlen a = b/2(1+c) ? -
er følgende påstand korrekt
ForumindlægEr følgende påstand korrekt og hvis ja hvorfor? Hvis grafen for f har en lodret symmetriakse x=c og f er defineret i x=c så har grafen vandret tangent i punktet (c,f(c)) -
Hjælp til mat opgave
ForumindlægHej, Hvordan beregner man opg 9. a og c Tak forhjælpen -
diskriminant
ForumindlægHvad er a, b og eller c ? x^2 - 1 og diskriminanten? -
Isolerer q
ForumindlægHvordan isoleres q? L=q/c*v -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med spørgsmål b og c? -
Kast med to mønter
ForumindlægEn der akut kan hælpe mig med a og c?:D -
parabler
Forumindlæghvad er det nu a, b og c står for i formlen for en parabel? -
Opvarme.
ForumindlægMan skal nu opvarme 0,25-L vand i en vandvarmer.. Begyndelsestemperaturen er altså 8*C og sluttemperaturen skal være 100*C 1) Nu skal du finde varmekapaciteten C af vandet i vandvarmeren. Hvilken formel skal jeg bruge? = evt: C = Q/(T2-T1)? -
Reducer udtrykkene mest muligt. tjek om de rigtig tak :)
Forumindlæga) 4(c-d)-3(c+2d) 4c-4d-3c+6d 4c-3c = c -4d+6d = 2d =c+2d b) (4+10) x – (x+2) 4x+10x-x-2 4x+10x-x = 13x -2 = -2 = 13x-2 c) 6-(x+2)(x-3) ?? -
Hvorfor må a og b ikke være nul i linjens ligning?
ForumindlægHej Hvad sker der hvis a og b giver 0 i linjens ligning ax+by+c=0? Så er c=0? Betyder det så, at vi ikke har en linje, eller hvad? Tak på forhånd. -
Gode råd til Dansk (retskrivning + læsning)
ForumindlægHej "studies" Er der nogle her der kan give mig gode råd til - dansk, retskrivning og læsning??? Jeg skal til eksamen i det i morgen!! :-O - Tak på forhånd!! -
Hjælp til tysk boganmeldelse (:
ForumindlægHalløj derude :D Jeg har et problem med at mine forældre ikke kan hjælpe mig med tysk, så det ville virkelig være skønt hvis der var en som ville rette denne teskt igennem! (: For ikke at skabe tvivl om hvad jeg har skrevet på tysk har jeg oversat det til dansk i en parentes under hvert afsnidt ... -
Hvordan?
ForumindlægNogle gode råd til, hvordan man får en rigtig GOD karakter til geografi eksamen? -
Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v...
