Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18601 til 18620 af 92586
-
100 kast med terning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? tak på forhånd :) i den vedhæfteded fil er der lavet en simulering af 100 kast med den gule 4-sidede og den blå 6-sidede terning. Vi har med andre ord fået computeren til at kaste helt tilfældigt med terningerne 100 gange. Summen er noteret de hundrede gange og der... -
Ligevægtskonstant
ForumindlægA+B<->C+D Ved reaktionens start gælder [A](0) = 10 mM, [B](0) = 100 mM. Ved ligevægt er der 95% af den oprindelige mængde A tilbage. Beregn ligevægtskonstanten. -
Fortynding
ForumindlægHvordan løser jeg flg. opgave? Jeg har lagt begge værdier sammen, og har så divideret de 50 mikrogram med den samlede mængde .. Men der fik jeg: 8,3*10^-5 ... så det ser ikke helt rigtigt ud. -
Læge: gennemsnit
ForumindlægHej Alle, Går i 1.g og har lige afsluttet billedkunst samt samfundsfag... Mine årskarakterer i de ovenstående fag har været 10 og 10. Dog har jeg fået 7 i bk til eksamen :( Jeg har en drøm om at blive læge (: Mit spørgsmål er så; nu er mit snit på 9, og for at læse medicin skal man hvist have 10,... -
Funktion
ForumindlægHeeyy, Jeg har brug for jeres hjælp til denne lille opgave, da jeg selv har for "tyndt" stof til at kunne argumentere Opgaven er vedhæftet -
hjælp!
ForumindlægHvordan kan jeg lave denne her ligning? (15x+20):5+3(2x-1)=10 Mit bud er noget med dette her: 3*2x-3*-1=10 .. Er det rigtigt`? -
isolere y
Forumindlæg10=2x+2y+2pi*x*0,5 skal isolere y jeg y til y = (10 - x·(pi + 2))/2 er det rigtigt?? -
Fysik B eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til fysik B eksamen, og er ret nervøs for det, især den eksperimentielle del. Hvor meget kræver det at bestå? Jeg vil rigtig gerne bare have 02. Og hvad vægter mest, den eksperimentielle eller teoretiske del? Og kan man godt bestå teoridelen hvis man laver en rigtig god præ... -
Fysik - bølger og brydningsindex
ForumindlægEn pulserende laser udsender fotoner, der hver har energien 0,560 aJ. - Beregn bølgelængden i luft af den udsendte laserstråling. E¬¬_?=(h*c)/λ↔λ=(h*c)/E_? =(6,6261*?10?^(-34) Js*3,00*?10?^8 m/s)/(5,6*?10?^(-19) J)=3,5497*?10?^(-7) m=35497nm - En laser og en d... -
Titanic
ForumindlægHej allesammen (: Jeg sidder og skal til at skrive en større opgave i dansk om Titanic (filmen), og jeg har valgt at sætte fokus på tredje klasse i forhold til første klasse og Roses udvikling fra pige til kvinde. Det er ikke fordi jeg ikke ved hvad jeg skal skrive, men ved ikke hvor jeg skal st... -
Udregn
ForumindlægA) (3 - 8: + 3) • (5 + 1) + 6 B) 10 - 5 • 2 i 3 C) -12 - (2-8) + (23 - 9) - (-4) -
Overgang
ForumindlægHvor stor en overgang er der mellem mat på gym og mat på uni ? Hvordan vil I karakterisere overgangen? Har godt nok læst mig frem til, at man bevæger sig væk fra "anvendt matematik" til ren teoretisk matematik, men hvad er jeres oplevelser? Svar meget værdsat, tak! -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
pH ved titrering
Forumindlæg25,0 mL 0,200 M HNO2(aq) blandes med 50,0 mL 0,100 M NaOH(aq). Beregn pH ved 25º. Jeg ved, at svaret er 8,08. -
Hvordan dividere man?!
ForumindlægHej alle. Sidder nu med mine lekter og er stødt ind i et divisons-stykke:( Jeg kan ikke dividere og min mor kan ikke hjælpe mig Stykket: 1230:3, vil ikke have svaret, men vil gerne have det forklaret. Hilsen en pige i 7 klasse. -tak. -
Hjælp til transformersætningen
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt problemer med en opgave i fysik/kemi der hedder ''Transformersætningen, stil den op og forklar den evt. med eksempler''. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvad transformersætningen er. Jeg har hørt lidt om U(p) * I(p) = U(s)* I(s) altså Volt(p)... -
p/q er rod i P? Bevis
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med nogle uafklarede spørgsmål til bl.a. beviset, hvor jeg skal redegøre for, at p/q er rod i P(x), hvis P∈Z[x]. Jeg har indtil videre skrevet følgende ned, hvor jeg forstår noget af det, men ikke det hele: Antag: a = p/q er rod i P, hvor p/q er en uforkortelig brøk. P(x) ... -
Meningen med livet
ForumindlægHvad eer meningen med livet`? Saitre siger at man selv skal danne meningen med livet. Dalai Lama siger at den allerede er besmemt; meningen med livet er at leve lykkeligt, og fremme lykke.. -
Differentiale opgave - bestem forskrift
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en aflevering i matematik, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave, og jeg kan ikke komme videre med de andre opgaver, før jeg har løst den. Opgaven ligger vedhæftet som billede. På forhånd tak -
haster differentialregning
Forumindlæghvordan viser man at en DM mængde ligger mellem (-10;10) (og nej det er intet punkt vidste bare ikke lige hvordan jeg får de andre tegn sat ind.) funktionen til dette er f(x)=x^3-9x^2-48x+8. til denne opgave skal jeg også finde monotoniforholdet
