Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18681 til 18700 af 38620
-
bøvl med oversættelse
Forumindlæghej, jeg er i gang med at lave en tyskoversættelse, som skal afleveres i morgen, men jeg er stødt ind i nogle problemer: (følgende skal helst fra dansk til tysk) mennesker fra forskellige miljøer møder hinanden dette emne behandles der udkom for få år siden foregår omkring 1980 han kommer til ... -
Sætninger il eksamen.
Forumindlæghej, jeg ska op i tysk mudntlig på onsdag og ku godt bruge nogle gode sætninger som jeg ku fyrre af til eksamen (:.. fx. - jeg vil gerne snakke om.... - Jeg kommer tilbage til det senere (hvis jeg bliver spurgt om noget, og så fortæller at jeg vil fortælle det senere..) - Det bliver svært, me... -
Hjælp til et digt!
ForumindlægEr der nogle som har læst harald i offerlunden, og som kan forklar hva den handler om. Måske kan det også være i har en analyse med en fortolkning :) -
stilistiske virkemidler i klods hans
ForumindlægHej SP Jeg igang med analyse af Klods Hans og vil gerne vide hvad "stilistiske virkemidler" er. Vil være rart med en helt basal forklaring. På forhånd tak! -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
Er der nogen der vil være søde og hjælpe mig?
Forumindlæghejsa! jeg har lige lavet en tysk stil som skal afleveres på lørdag/søndag, så jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at rette den, det drejer sig kun om 300 ord? det kunne være en stor hjælp for mig, så hvis der er nogen som har lyst til det kan de skrive deres mail også kan je... -
Deutschland - ein Wintermärchen
ForumindlægHej Allesammen.Er selvstuderende i tysk på højniveau og skal til mundtlig eksamen på fredag. Digtene Deutschland - ein Wintermärchen af Heinrich Heineog Deutschland - ein Wintermärchen af Wolf Biermanner begge opgivet. Jeg har selvfølgelig læst dem, men aner ikke hvad jeg kan sige om dem til ... -
Henførende stedord
ForumindlægHej nogen der gider rette et par tyske sætninger så det bliver det rigtige henførende stedord? 1. Ich will gerne in Koffer haben, der nur wenig wiegen 2. Hier sehen Sie ein Model, der ganz neu auf dem Markt ist. på forhånd tak. -
Fra Eng. til Da
ForumindlægDette her skulle meget gerne analyseres så tekstnært som overhovedet muligt! Vil være taknemmelig for kritiske rettelse, da jeg synes den ikke er helt nem at få tekstnær.RalphRalph represents leadership, the properly socialized and civilized young man. He is attractive, char-ismatic, and decently... -
Samtidshistorie / International Økonomi: Velfærdssamfund
ForumindlægHej. Min problemformulering lyder således: Hovedspørgsmål: Kan den Skandinaviske velfærdsmodel overleve i fremtiden i takt med den stigende globalisering? Jeg vil indledningsvist redegøre for hvordan Danmark håndterede krisen i 1930’erne. Herefter vil jeg analyserer hvilken indflydelsen ... -
Kvinder I industrien
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal aflevere Dansk/Historie på fredag, og jeg har ikke skrevet andet end en enkelt side, og er helt blank. Opgaven skal skrives i historie og som overskriften siger, skal den omhandle Kvinder i industrien. Min problemformulering hedder: "Gør rede for baggrunden for a... -
Argumentationsmodel "I have a dream"
ForumindlægHej alle sammen! :) Er stødt ind i et problem under SRP og er gået helt i stå. Jeg skal lave en analyse af "I have a dream"-talens overordnede argumentation. Jeg er godt klar over, at jeg skal bruge Toulmins argumentationsmodel. Men er der nogle af jer, som har arbejdet med talens ... -
Hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej kære venner Jeg går på hf. og jeg skal træk engelsk tekst imorgen, hvor jeg har 24 timer til at forbrede mig. Jeg er ikke særlig god til engelsk, især til at analyser tekster og sådan. Og det er vigtig at jeg består i engelsk , fordi jeg kan ikke bliver optaget på videregående uddannelse hvi... -
Pleas hjælp(vigtigt)
ForumindlægJeg skal til samfundseksame og mit problemstilling er Analyser hvilken velfærdmodel som passer bedst til at møde de fremtidige udfordringer, der opstår på grund af den øgede globalisering og ændrede demografisk udvikling i danmark? Jeg ved godt indenfor globalisering så der mange virksomheder s... -
Sætningsanalyse (sætningsled)
ForumindlægHej. Er der ikke en som vil forklare mig hvordan følgende sætning skal analyseres. Rikke forærede sin kæreste en slikkepind, som han gav sin mor, der er en stor slikmund. x o (direkte objekt)(hensynsled) fed skrift og akkusativ skrift er for at i kan se hvad der hænger s... -
Godt at have med? Dansk skriftlig årsprøve.
ForumindlægHejsa, vil høre til om der er nogen, der ligger inde med noget godt / notater mm. der kunne være nyttigt at have med til en dansk skriftlig prøve!? Mine notater fra året er forsvundet, så er rimelig åben for alt. Vi har bl.a. arbejdet med Jan Sonnergård, Villy Sørensen, reklame analyse, Gasolin, ... -
The Victorian Age
ForumindlægHello everybody! :) Nogen, som tilfældigvis sidder med et digt, fra ''The Victorian Age'', samt en analyse af det digt? - Eller, er der nogen, som kan anbefale, et godt digt fra ''The Victorian Age'', som man kan lave en god og grundig analyse af? Håber at der sidd... -
Eksamen i b-niveau mundtligt
ForumindlægHej alle, Jeg er en af de heldige rødder som skal op i tysk mundtligt og i den lejlighed har jeg været oppe og trække en tekst. Formaten er den, at jeg har 24-timer inden jeg skal op og fremlægge min tekst på tysk. Jeg vender derfor her på falderebet min lid til jer! Jeg er pineligt dårlig t... -
Sætning
Forumindlæg"Volkswagen ist eine Deutsch Automarke und der größten Autohersteller in Europa und es ist der Dritte größten in der Welt, als das gütig Unternehme zu verkauften." Giver den mening ? Det er meningen at der skal stå: Volkswagen er et tysk bilmærke og den største bilproducent i Europa ... -
Brug af ordbog
ForumindlægNår I skriver stil i fransk og tysk (spansk og italiensk også, men vil helst tage udgangspunkt i fortsættersprog), hvor ofte bruger I så ordbogen? Cirka. Jeg taler ikke om oversættelser o.l., men tekster I selv har formuleret.Grunden til, at jeg spørger, er fordi jeg virkelig har voldbrugt ordbog...
