Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 18701 til 18720 af 63056
-
Tysk--->>> Eksamen
ForumindlægHejsa..Da jeg skal op i tysk på torsdag ville jeg hører om, der er nogle som har nogle guldkorn/noter til følgende tekster?!Die GeigeEin Anruf von SebastianDie zwei GesselenLiebe zwischen Ost und West??Håber der er nogle venlige sjæle, som kan hjælpe mig!!!! -
jordskælv
ForumindlægHej...!Jeg er ved at skrive en rapport i geografi om pladegrænser og den slags og nu skal jeg altså foreklare hvad det er der sker ved en destrutiv plade grænse.. og det værste er at jeg kan ikke huske det og min klassekammerat som jeg skriver denne rapport med har mine noter og hun er ikke til a... -
Engelsk gramatik
ForumindlægJeg er ikke nogen haj til engelsk så jeg tænkte på om der måske var nogen der kunne hjælpe mig. Jeg har lige fået engelsk essay tilbage hvor jeg har 2 fejl (det som er understreget) og jeg kan ikke se hvad fejlen er. nogen der kan hjælpe? My conclusion is that a long life not necessary is a g... -
C Niveau EKSAMEN
ForumindlægHeey SP. Jeg skal snart op til samfundsfag c eksamen, og er meget nervøs! Jeg vil høre om der er nogle af jer derude, som kunne give mig nogle gode råd og fif om hvordan man bedst muligt kan klare sig til denne eksame? Jeg har læst mine noter igennem og læst min samfundsbog, men hvad kan ma... -
Rette sætning med fejl
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en aflevering hvor man skal rette nogle sætninger. En sætning lyder: The important in life is not a matter of making a lot of money. Jeg kan ikke rigtig finde fejlen, og der er kun 1 fejl i sætningen. Håber nogle kan hjælpe :) -
Whose, who, which.. ?
Forumindlæg"Not only that he also speaks good and understandable English whose makes him articulate." Det jeg vil sige på dansk er: Ikke nok med at han også snakker forståligt engelsk, så er han også velformuleret. - Kan man godt bruge "whose" i den her sætning? -
Hjernevrider... nysgerrig?
Forumindlæg*hehe* hvis der er nogen som kan eller har mod på denne "lille" opgave så...HELD OG LYKKE!"En larve har gemt sig i et 90 cm højt træ, der står i en potte ved hoveddøren. Hver dag kravler larven 10 cm op ad stammen, men i løbet af natten glider den syv cm ned igen.Hvor mange dage er... -
Homogent elektrisk felt
ForumindlægEn pladekapacitor anbringes vandret i tyngdefeltet (+ øverst, - nederst). Der er vacuum mellem pladerne, og pladeafstanden er 9,0mm. Spændingsforskellen mellm pladerne er 450 V.a) Find den elektriske feltstyrke mellem pladerne.E = U/d = 450V/0,009m = 50kV/mEn meget lille plastickugle med massen 2... -
Rettelse af nogle små sætninger
Forumindlæghej, er der ikke nogen søde, som vil rette mine små oversættelser?? her er de: - Elisabeth I lagde grunden til Englands storhed. 1. Elizabeth I laid the site to England’s greatness. - Alle telefonledninger er nu lagt ned i jorden, og dér har de ligget i lang tid. 2. All phone wires are n... -
Hastighed
ForumindlægHej allesammen! Jeg er fuldstændig blank når det kommer til følgende fysik-opgave. Håber nogen kan hjælpe mig! En mand (mand1) er kravlet op i et træ og vil over til en anden mand (mand2), som sidder i et andet træ. Han griber derfor fat i et tov og svinger sig afsted. Tovet danner til at begynde... -
Hvorfor falder trykket?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet et forsøg, som går ud på at varme lidt vand i en sodavandsdåse op, til det begynder at fordampe og herefter hurtigt smide dåsen over i en balje med koldt vand, hvorefter dåsen bliver krøllet sammen. Jeg ved, at det er fordi dåsen er blevet fyldt med van... -
er bortvisningen okay...???
ForumindlægHejsa.Er i dag blevet bortvist fra mit gymnaium, da min tysk lærer fandt ud af, at jeg havde fået en her inde til at rette min opgave.Synes ikke selv, at det er helt fair, da jeg selv har lavet opgaven, men bare fået en til at se den igennem. Det samme kan ens forældre jo gøre, og det betragtes i... -
rettelse
ForumindlægDear Sue Sue started her car; she could not stop thinking about Nick. Was the message really for her? Why did Nick send her a message after six month’s they haven’t talked since Nick told her that he didn’t want a serious relationship with her? She could not find a r... -
Kemiske beregninger - hjælp?!
ForumindlægHej! Så er det tiende klasses eksamen i morgen, og jeg er ved at finde de sidste ting. hvad består kemiske beregninger af? hvad kan man sige der? og lave af forsøg?? og hvad er støkiometri helt konkret? håber nogle vil hjælpe, er virkelig lost i det her! mange tak! -Julia -
Fravær, men gode karakterer
ForumindlægIflg. et par stykker fra min klasse, så kan man godt have for meget fravær, men stadigvæk ikke blive smidt ud. Men det gælder kun, hvis man har gode karakterer. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte denne regel? Hvis man har for meget fravær, men gode karakterer, så gøres der ikke noget ved det? -
opskriv en kemisk formel der viser dobbeltbindindingens placering
ForumindlægSom i overskriften skal jeg opskrive en kemisk formel der viser dobbeltbindingens placering i nogle fedtsyre Octandec-9-ensyre Octades-9,12-diensyre Altså jeg tror jeg er kommet frem til at der i den første fedtsyre skal være en dobbeltbinding på 9. led og i den næste fedtsyre skal der være to,... -
Centicubes
ForumindlægJeg ved godt at jeg måske er lidt dum men fatter ikke den her opgave så håber nogen kan hjælpe. I mit ark står der: På svararket er påbegyndt en tabel, der viser sammenhængen mellem lags nummer og antal centicubes i dette lag. Tabellen er Lag: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... -
Integral regning
ForumindlægTo funktioner f og g har forskrifterne f(x)=kvadratroden3x+9 og g(x)=x+3. Graferne for f og g afgrænser i anden kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) Bestem arealet af M. For k > 0 afgrænser graferne for de to funktioner sammen med linjen med ligningen x =k i første kvadrant en pun... -
Valg af den endelige studieretning - ?
ForumindlægHej! Jeg skal snart vælge min endelige studieretning, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Måske I kan hjælpe mig lidt? Lige nu har jeg engelsk A, samfundsfag B og mediefag B. Jeg er rigtig glad for min nuværende klasse. Jeg synes dog at mediefag er kedeligt, men det kan selvfølge... -
Hvorfor er A2+B2=C2 ? :P
ForumindlægAlle i min klasse har forstået hvad A29;B2=C2 hår ud på. Men vi fik en opgave der gik ud på at vi skal finde ud af HVORFOR a2+b2=c2. Hvis vi finder ud af det får vi flødeboller. Så håber på et svar(; Hilsen Lykke 14 år.
