Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18701 til 18720 af 111527
-
Brændselscelle - aflevering
ForumindlægHej Jeg har skrevet en aflevering om brændselsceller (jeg arbjeder sammen med en anden person, så det er ikke hele opgaven). Opgaven er på lidt under 2 sider,og den del af opgaven, som jeg har lød på at beskrive brændselscellen og dens virkemåde, samt at beskrive et forsøg.. Er der en person, de... -
Motiveret ansøgning - Jordemoder
ForumindlægKære Alle Jeg er SSA og brænder for at blive jordemoder. Det er her jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive min motiveret ansøgning, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gå i gang. Hvis der er nogen der har arfaring med at skrive motiveret ansøgning til jordemoder studie, jeg vil me... -
Uddannelsesskift
ForumindlægHej Folkens! Som i nok er bekendte med er der igen i år udsprunget nye studerende, og jeg er en af dem. Nu er næste step jo at søge videre, problemet er bare at jeg ikke har fået det gennemsnit jeg skulle bruge til drømme studiet (Odontologi). Mit snit er på 8,5 inkl. 1,08-reglen og jeg har... -
Reaktionsbrøk
ForumindlægHvordan opkriver jeg en reaktionsbrøk for denne reaktion? -
ligning
Forumindlæg(a-b)(a^2+2ab+b^2) jeg kan ikke helt for den her ligning til at stemme tror det er der når a skal ganges med de 2ab jeg gør det forkert har fået det til a^3+2a^2b+ ab^2 -ba^2+2a^2b+ab^2 nogen der kan fortælle om det er rigtigt elelr sige hvor jeg har beregnet forkert? -
Brøkregning i toppunktsformel
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og bakser en smule med beviset for toppunktsformlen. Jeg er nået til et punkt hvor jeg ikke rigtig kan forklare hvorfor resultatet bliver som det bliver, da jeg aldrig rigtig har været stærk i brøkregning. Jeg er nået således at y=a*(-b/2a)^2+b*(-b/2a)+c. Dette giver reg... -
diff.
ForumindlægNogle der kan se hvad jeg gør af fejl her: jeg har lavet opgaven i klassen, men kan bare ikke se hvor jeg har fået mit x fra\n\nJeg diffirentiere udtrykket: f(x)=1/ln(x)\n\ndet gøres ved (f'*g-f*g')/(g^2)\n\nf'=0\ng=ln(x)\nf=1\ng' 1/x\n\n (0*ln(x)-1*(1/x))/in(x)^2\n\n-1/i... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHej Jeg er i gang med nogle kemi opgaver.. Indtil videre er det gået rigtigt godt , lige denne opgave kan jeg ikke komme videre med! Håber nogen kan hjlæpe :) "0,40 mol CO2 findes i en lukket beholder med voluminet 95 L. Beholderen opvarmes til 2640 C, hvorved følgende ligevægt indstill... -
Karakter i skriftlig dansk
ForumindlægHej, Jeg går på STX og vi har haft 2 skriftlige afleveringer for i dansk indtil videre. I den ene aflevering fik jeg 10. I dag fik vi den anden tilbage og til min store overraskelse, fik jeg 02. Jeg ved ikke selv, hvordan det kunne lade sig gøre og jeg må da indrømme, at det gjorde mig lidt tri... -
forkort en brøk
Forumindlæghej Brøk: 8a3*(ab2)4/ b*2b6a2 Hvorfor må man ikke gange b i nævneren med 2b6 så det bliver 3b6? er denne rigtig reduceret? 2a(3b – 4a) + 3b(2b – a) a(2a – 3b) = 6ab – 8a2+6b2-3ab + 2a2-3ba = -6a2 + 6b2 = -
Hældningskoefficienten!
Forumindlægen ret linje går gennem punkterne: A (-2,7) B (6,2) a) Beregn linjens hældningskoefficient: a= (y1-y2)/(x1-x2) = (2-7)/((-2)-6)= 5/8 b) Find linjens skæring med y-aksen y=ax+b 2=5/8+b -b=(5/8)-2 b=11/8 ER alt dette korrekt?? -
sælger mine dispositioner
ForumindlægHej alle studerende. Jeg sælger mine dispositioner til MAT B og KEMI B. Der er 16 dispositioner til Kemi inkl. forsøgene/rapporterne (med svarene) som du skal fortælle om til eksamen (20 kr. stk eksl. rapport/forsøg). Emner: Kemisk binding, Grundstoffernes periodesystem og metaller, Mængdeber... -
Kvote 2 medicin - supplere, eller?
ForumindlægHejsa! Jeg blev student sidste år, og har brugt skoleåret frem til nu på at supplere med fagene matematik A, kemi B og fysik B. Jeg har i år søgt om optagelse på medicin via kvote 2 (har søgt hos alle universiteter), men jeg ved at chancerne for optagelse er små. Jeg har derfor også søgt molekylæ... -
Hvordan læser man lektier på Uni?
ForumindlægHej. Jeg er netop begyndt på en videregående uddannelse på universitetet. Her får vi op til 20 sider for hver dag i et fag. Jeg tænkte på om der er nogle derude som har nogle fifs til hvordan man kan følge med i forelæsningerne? Jeg tager noter til hver forelæsning, men jeg kan godt se at jeg bru... -
kurveovergang
ForumindlægHej folkens Vil spørge om der er nogen som har nogle noter vedrørende kurveovergange når man snakker om differentialregning. Er lidt lost lige nu. Mangler nogle noter. Hvis i har nogle noter kan i ikke nok sende dem til min mail på [email protected] -
Svær brøk
ForumindlægJeg har problemer med denne her.6a^4 b-18a^3 b^4+3a^5 b^2/3a^2 bJeg er med på når det er 6a^4-^3 ovs men når der kommer b efter a^4 og b^4 efter a^3 så er jeg stået af, er der nogen der kan hjælpe.Karise -
Reducer udtryk
ForumindlægReducer udtrykket (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) -
Lineær sammenhæng
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en opgave som jeg ikke kan finde ud af :S Den lyder: der er en linær sammenhæng mellem temperaturerne i A og B. Når temperaturen i A er -10 grader, så vil temperaturen i B være 14 grader, og når temperaturen i A er 2 grader vil temperaturen i B være -34 grader.. Hvad ... -
Reducering
ForumindlægA + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab? -
Tryk/gas
ForumindlægHey er der nogle der kan give mig hints til disse to opgaver: 1) A driver inflates her tires at sea leve to the recommended pressure 180 KPa. She then drives up to a mountain peak where the atmospheric pressure is 10 percent below that at sea level. Assuming the air in the tires has not changed...
