Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18821 til 18840 af 19042
-
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
lærercitater
ForumindlægSå lige noget i en anden tråd, der omhandlede en lærer, der sagde noget med et molekyle og en rose. Så tænkte jeg på alle de underlige ting, lærerne nogle gange fyrer af.Min matlærer fyrer alt af fx: "Der er længere til månen end på cykel""At integrere er nemt. Tænk bare på at åbne... -
Sprogrejse
ForumindlægEr der nogen af jer, som har været på sprogrejse før?Hvis ja..Hvilket organisation rejste i med?Var det godt (organisationen)?Har det gavnet jer, i det sprog i tog ud for at lære? -
dumpede stx i dag
Forumindlægjeg står i den forfærdelige situation at jeg dumpede min studentereksamen i dag. JEg skulle ha et 9-tal i spansk, men fik 6.Jeg ved slet ik hva jeg skal gøre ved mig selv, har grædt hele dagen.Jeg ved ik om jeg skal køre med i vognen og komme til translokationen, hvad ville i gøre?Min klasse sige... -
Kom I ind, og på hvad?
ForumindlægJa, så vil jeg starte dette klassiske oplæg:)Hvad, og hvor kom I ind:)? Jeg kom selv ind på Økonomi i Aarhus. Min 1. priotet. -
MUSLIM??
ForumindlægHej-HVornår er det lige at man er en muslim?- skal man gøre noget bestemt? -
Ligning : )
ForumindlægHej, jeg vil gerne blive god til at regne ligninger ud, med 2 eller flere X'er i . Så jeg tænkte på, kunne en af jer ikke skrive en ligning her, så regner jeg den ud, også kan i fortælle mig om det er rigtigt eller forkert ? .. fordi jeg kan godt lidt, men ved bare ikke om det er 100% rigtigt... -
Tyske sætninger
ForumindlægHej "dem der er gode til tysk" :D Er er lige et par sætninger jeg MEGET gerne vil have hjælp til . Jeg synes de er lidt svære, men nok ikke for jer. Men håber I gider rette :/ 1. I teksten siger Joanna, at hendes var er ond. In dem Text sagt Joanna, dass ihr Vater gemein ist. 2. I bi... -
Syrer og baser
ForumindlægDesuden ved man at ved stuetemperatur er produktet af den aktuelle koncentration af H3O+ og den aktuelle koncentration af OH- altid konstant. Denne sammenhæng kaldes for vands ionprodukt: [H3O+ ] ∗ [OH- ] = 1∗10-14 M2 Er der en som vil hjælpe mig til at forstå det her???ha... -
Uni: uendelig potensrækker og komplekse funktioner
ForumindlægHej alle! 1) Jeg har en opgave, hvor jeg har fundet ud af, at \large \sum_{n=1}^\infty e^{nx} konvergerer punktvist på mængden I=]-uendelig,0[. Derudover har jeg vist, at \large \forall x\in I: \sum_{n=1}^\infty e^{nx}=\frac{e^x}{1-e^x} Jeg skal så vise, at rækken \large \sum_{n=1}^\infty n... -
Forberede sig til 9 klasse
ForumindlægGodav. Efter denne tiltrængte sommerferie, skal jeg starte på mit sidste år i folkeskolen. Som person er jeg ekstremt engageret i skolen, og mine karakter er betydningsfulde for mig og mine forældre. Alligevel afsluttede jeg ottende klasse med et gennemsnit på sølle 8,5, hvilket svarer til en... -
Algebra aflevering til i aften, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har et stort problem med en Algebra aflevering som jeg skal sende elektronisk til min lærer, senest kl. 23.59 i aften. Jeg har fri hele dagen, så har tid nok til at få opgaven lavet, men hvordan?? Jeg forstår overhovedet ikke opgaverne det mindste, og jeg hverken kend... -
Alkoholer
ForumindlægEr der en som vil hjælpe mig med den her opgave. Jeg vil ikke bare have svaret. Jeg vil gerne vide hvad opgaven går ud på...og hvordan man bedst kan løse den. Opgaven er vedhæftet -
Arabere og vold
ForumindlægVærsgo, det kan man læse hver eneste dag i aviserne. Er der så noget at sige til, at man mister tilliden til araberne? Det er som taget ud af Ali Baba og de fyrretyve røvere. Den slappe integrationspolitik under den forrige regering med Lone Dybkær ved roret, Jelved som styrmand og Nyrup som dæks... -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
Fransk oversættelse, 100 ord
ForumindlægHej Er der nogen, der vil være venlig at rette dette? Det fylder 100 ord. Den danske tekst står også i word-filen Hilsner PS. Jeg vil sætte stor pris på, hvis det blev vedhæftet som en word-fil, da jeg ikke har lyst til at komme i kambulage med min lærer igen angående denne side. -
Paracetamolsyntese
ForumindlægJeg er igang med at samle sammen til eksamensprojekt om organisk syntese. Har valgt paracetamol. Undersøger forskellige synteseveje lige nu. En syntesevej er p-aminophenol opslæmmet i koncentreret eddikesyre. Den skal gennembobles af nitrogen. Hvorfor det? Jeg ved godt at brug af eddikesyreanhydr... -
Islam - livet efter døden for de ikke troende
ForumindlægEr der nogen der ved hvor i koranen der står noget om hvordan det vil gå for de ikke troende, altså de kristne, buddhisterne osv. når dommens dag kommer? -
Abort & Designerbørn
ForumindlægGodmorgen allesammen! Jeg går i 9. klasse og har projektuge og vi har valgt "ABORT OG DESIGNERBØRN" -og vi ville gerne have jeres mening ang. både abort og designerbørn. - Hvad synes I om abort? - Hvad synes I om designerbørn? - Har i prøvet at blive insemineret/har været sæ... -
Dit Yndlingscitat?
ForumindlægEllo folks! ;) Synes det kunne være sjovt at se hvad folks yndligs citat er. JEg har en teori om at man synes godt om citater der siger noget om en selv. Hvad er dit?
