Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18861 til 18880 af 95434
-
HJÆLP TIL KEMI
ForumindlægHej derude Jeg skal til eksamen i cellens kemiske komponenter, på medicin studiet her midt januar, og har brug for hjælp til forklaring og beregning af kemi delen. Er der mon en venlig sjæl der ude der kunne hjælpe med det? Det drejer sig om både forklaring og beregning af forskellige opgaver... -
Facit for matematik A 21. maj 2018 gammel reform
ForumindlægEndnu engang uploader jeg facit for STX A-niveau gammel reform. Jeg satser på også at lave for ny reform. Husk, ingen garanti for fejlfrie løsninger. Stil gerne spørgsmål, så kan jeg eller andre dygtige lektiehjælpere svare på jeres spørgsmål. -
Andengradsligning
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på en gymnasiel uddannelse mere specifikt htx. Hvor vi har matematik på B-niveau. Vi er så begyndt og lærer om andengradsligninger, som jeg fatter hat af. Derfor tænkte jeg på om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. Tak på forhånd. Her er et eksem... -
kanoner på dronningens bastion
Forumindlæghej alle i kloge folk der ude. jeg har et problem og det er opgave 7 i fysik stx A 2010 28 maj: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx ovenfor er linket, der hvor jeg går fast er... -
sp-hybridiseret?
ForumindlægHvad betyder, at noget er "sp-hybridiseret"?På forhånd tak. -
Varmekapacitet (1)
ForumindlægHej, Nogler der kan hjælpe mig med denne opgave: En jerngryde med masse 3,50 kg indeholder 5,00 L vand. a) Beregn systemets varmekapacitet. b) Hvor meget varme skal den vandfyldte gryde tilføres for at hæve temperaturen fra 15 grader til 100 grader? På forhånd mange tak Malfoy -
Hvorfor er olie upolært?
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvorfor olie er upolært?:) -
Energi til at smelte is?
ForumindlægI et er der 1 dL vand, temperaturen er 20 grader Celcius. En isklum, der vejer 5,2 g smindes forsigtigt i vandet. Isens temperatur er 0 grader celcius. Når isen er smeltet er vandets temperatur faldet til t-slut. - Hvor meget energi skal der til at smelte isen, og hvor kommer energien fra? Vi ... -
Hjælp - aldehyder og ketoner
ForumindlægHej Alle. Jeg har to ting jeg skal bruge hjælp til. 1) Hvorledes tegner man hex-2-en-1-ol, kan i forklare mig, hvordan den ser ud? 2) Hvordan afgøre jeg hvilke af disse forbindelser der er aldehyder og hvilke der er ketoner.. Og hvad hedder hver enkelt forbindelse? 1: CH3(CH2)2CHO 2: CH3CH2CO... -
isomeri
ForumindlægJeg skal tegne en strukturformel af (R)-1,3,6-tribromhexan. Nogen der kan hjælpe mig? -
Bevis
ForumindlægEr der nogle som har et godt bevis for sinusrelationen som de vil dele ? (: Hehe . På forhånd tak. -
Upolær
ForumindlægHvorfor er alkener upolære stoffer? -
Fedtsyrer
ForumindlægHej, jeg håber der er nogle herinde, som kan hjælpe mig. Jeg har om fedtstoffer lige nu, men jeg må desværre meddelse, at jeg ikke helt forstår alle begreber... Jeg ved, at der findes disse her: Mættede fedtsyrer Monoumættede fedtsyrer Flerumættede Men jeg forstår ikke, hvornår de bliver umæ... -
uhh... jeg har travlt
Forumindlæghejsa... jeg har lige skrevet noget engelsk så er der ikke en af jer der vil kigge om der er fejl? både stave-, gramma- og komma fejl tak :D The Japanese scientists have already made a robot which can talk walk and understand. It is of cause not everything that they understand, but they understa... -
Se på/rette..
ForumindlægHej jeg har skrevet om apartheid og hvad jeg selv synes om den. Er der ikke nogle der vil tjekke hvad der mangler og rette grammatikken lidt hist og her. My opinion about apartheid I cannot see the reason for getting a racists system in South Africa. Why is the system being included at all? Al... -
Trekantsberegning?
ForumindlægHej, Sidder lige med en opgave som jeg ikke kan lave færdig, er lidt lost! Kan du hjælpe? Opgaven lyder: I trekant ABC er c ret, a= 10 og b=12 Bestem trekantens areal, c samt højden på c Anyone? -
gennemsnit paa naturfag?
ForumindlægEr der nogle der ved hvad gennemsnittene normalt ligger paa for at kunne tage en baturvidenskabelig uni uddannelse som deks biologi, fysik, geologi osv? Hoejt el lavt? -
oversættelse
Forumindlæghar skulle oversætte fra engelsk til dansk: Take up the White Man's burden-- No tawdry rule of kings, But toil of serf and sweeper-- The tale of common things. The ports ye shall not enter, The roads ye shall not tread, Go mark them with your living, And mark them with your dead Tag den hvide... -
jeg har brug for hjælp, kan i hjælpe med at rette fejlene ?
ForumindlægA good classmate helps you when you need it, for example. He shares his book with you when you forgot it for your selves. He have to help you with an assignment if you not can find out it. He have to pay attention when you talk to him, if he just laugh at what you say, he is not a good classmate... -
Hjælp til kort engelsk tekst
ForumindlægHej ! Ville høre om der var en der havde lyst til at rette evt fejl i denne korte tekst? In this paper I have answered the problem formulation in a chronological way. First I have gone through the historical background for the Americanization of Europe. After that I bounded the paper to be only a...
