Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18861 til 18880 af 39512
-
Fortyndingsopgave
ForumindlægHejsa. Jeg kan altså ikke huske hvordan man løser sådan en fortyndingsopgave. :) 10 ml af en opløsning med styrken 5 % fortyndes med 490 ml vand. Hvad er styrken efter fortynding? Hvad gør man egentlig? -
Efter 9. klasse
ForumindlægHej, jeg går lige nu i 9. klasse og er i gang med at tage mine afgangsprøver. Min standpunktskarakterer ligger cirka gennemsnitlig lidt over 10. Jeg er blevet optaget på et gymnasium, men er ikke sikker på om jeg er klar til det. Dog ved jeg at det er STX, men hvilken linje og om det skal vær... -
Usikker om εδ-beviset.
ForumindlægVis at k→k for x → a. Mit svar: Lad ε>0 være givet. Vælg ethvert δ>0. Hvis 0< |x - a| < δ, da vil |k - k| = 0 < ε for alle x i definitionsmængden. Er det korrekt at bevise på den måde, når definitionen om grænseværdien siger om at finde et &d... -
Oversæt
ForumindlægHej er der nogle der kan oversætte disse sætninger, gramatisk korrekt? 1. .Vidste I noget om Danmark inden I kom hertil? 2. Hvordan kom I hertil? 3. Har I været her før? 4. Hvad har I set? 5. Hvor boede I? 6. Har I smagt noget dansk mad? 7. Hvordan var vejret? 8.... -
har skrevet en stil, som er tilimorgen, har i mulighed for at læse den igennem?
ForumindlægJeg har skrevet tysk stil, men jeg har brug for hjælp, en til at se den igennem. Er der nogen der har tid, så vil jeg bliver overlykkelig:) -
Hjælp til rettelse af mindre tysk oversættelse :)
ForumindlægHey nogen som vil læse denne opgave igennem.. Tror der er en del små fejl, puha man skal lige komme sig over ferien ;)\nHåber nogen vil hjælpe :)\n\nDer Autor Rafik Schami stammt aus Syrien, aber er hat mehr als 20 Jahre in der Bundesrepublik gewöhnen und schreibt seine Erzählungen auf Deutsch. D... -
Rettelse af kortere tekst
ForumindlægHej alle i kloge hoveder :)Følgende tekst herunder må i meget gerne gå igennem for fejl.NB. nederst ser i, på dansk, hvad jeg har forsøgt at skrive.På forhånd tak! NikolajWir haben diese Kurs-Themen gewählt, weil Befähigungen in diese Gebiete, die Arbeit unsere angestelltes leichter und besser ma... -
Afleveringsdato
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle hvordan man siger afleveringsdato på engelsk? -
eksamenssæt 2003
ForumindlægHej. Jeg har lige lavet eksamenssættet fra august 2003, men der er lige nogle ting jeg gerne vil være helt sikker på.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-2.pdfi OPG 1:a) n=3,5g/79,06g/mol n=0,0443 mol.b) jeg har brugt idealgasligningen. og da stofmængdeforholdet e... -
Handelsbrev
ForumindlægHej, jeg har netop færdiggjort et handelsbrev, som i meget gerne må kigge igennem for eventuelle fejl. Det ville være en stor hjælp. På forhånd takP.S Hvis i mangler dansk forståelse nogle steder, er i velkomne til at spørge.Leichtmarkt AGFriedrich-Eberstraße 4881547 MünchenIhr Schreiben vom 21.1... -
Ulighed
ForumindlægHej jeg skal løse uligheden f(x)= eller mindre end g(x).Vil nogen hjælpe mig?Tak for på forhånd -
Fragemention (MS)
ForumindlægHejhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihnst-2005-10-3.pdfMS-spektret i opgave 3d:Hvilken fragtmention kan tænkes at give udslaget ved m/z 104?Jeg har bestemt aromastoffet til:C6H5-CH2-CH2-O-C=O-CH3 -
hjælp til filosofi
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport om videnskab og filosofi. i rapporten skal jeg besvare disse tre emner 1) kort beskrivelse af hhv. den induktive metode og den deduktive metode… 2) hvad siger de logiske positivister, popper og kuhn. Om hvad videnskab er… 3) sammenligning af de tre videns... -
Nogen der vil rette min engelsk stil?
ForumindlægHejsa, jeg har lidt problemer med mit engelsk, og jeg ville derfor høre om der evt. er nogen der vil rette den inden jeg skal sende den i aften? + give den en kommentar. (Jeg sender den i mail eller i besked her på studieportalen, da jeg ikke vil have folk tager fra den) -
Why, honey?
ForumindlægHej...Er der ikke nogen der har nogle gode noter til "Why, Honey?" af Raymond Carver.. skal op her om to dage :Spå forhånd tak -
Hjælp!!!!!1
ForumindlægHej folkens. Nogle som ville sende et svarark af Folkeskolens afgangsprøve (Grønland) Problemregning ¨- 4 timer. Send den gerne på: [email protected] Tak på forhånd :) -
Oversættelse
ForumindlægHej..Skal bar lige have lidt hjælp tik oversættelse af et par spanske sætninger."Det han mest ønsker er at finde en kæreste" "Efter et stykke tid kommer en ældre dame, som inviterer ham på en kop kako" "Mon det er en god ide at gå med hende?" -
Hurtig hjælp til kemi rapport!?
ForumindlægHej alle. Jeg har lavet et forsøg jeg skal lave kemi rapport over problemet er bare resultaterne fra forsøget ikke passer med hvad jeg burde have fået. Jeg har taget fedt ud af 10 g chips vha. pentan, og herefter afbrænd pentanen. Så skulle man forvente at fedtmassen skulle være på ca. 3 g, men... -
HJÆLP... til oversæt til tysk fra engelsk.... ( vi har et emne fag som er sammen koblet med tysk og engelsk) ..Please folkens i må hjælpe mig ellers er jeg p...
ForumindlægAndrei Arshavin Arshavin is a very good footballer. He gets paid £20,000 a week. This is a lot of money. He plays for Arsenal and his favourite number is 23. He is 27 years old. He likes to wear black football boots. Arshavin came from Russia. He is married and has 2 kids. Their names are ... -
ellære
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med en opgave. Hvis der var en der kunne hjælpe ville det være så lettende. Opgaven:en ø forsynes med jævnstrøm fra fastlandet gennem et 43 km langt kobberkabel. Kablets to ledere har hver tværsnitsarealet 240mm2.a) beregn resistansen af hver af lederne.spændingsfalde...
