Søgning på: Andet. Resultater: 18881 til 18900 af 91205
-
tyske sætninger
ForumindlægHar lige et par små sætningerne. Ved ikke om de er grammatiske korrekte. ich bin bei dem Zahnarzt gewesen. Jeg har været til tandlæge. Die Europäische Union verdient den Nobelpreis nicht. EU fortjener ikke Nobel-prisen Heute wurde Die EU mit dem Nobelpreis geehrt. I dag blev EU hædr... -
Renteregning - er itvivl!
ForumindlægHej Studieportalen, sidder med en opgave jeg er lidt usikker omkring. En person indsætter 15000 kr. i en bank med en fast årlig rente på 2,6 % Hvor stort et beløb står der på kontoen efter 20 år? Er det ikke bare at komme tallene ind i formlen for kapitalfremskrivning: K=K0*(1+r)n Umiddelba... -
to ordsprog/vise ord
ForumindlægJeg skulle udvælge nogle vise ord/ordsprog eller lignende til et projekt vi er igang med i spansk. Jeg har valgt følgende og har forsøgt at oversætte dem fra dansk til spansk. (: Kan min oversættelse passe? 1) Veje, som ikke starter i hjertet ender blindt= Caminos, eso no empieza yo usted fine... -
Hvor lang tid går der før de to biler mødes?
ForumindlægHej! Jeg sidder og kæmper med denne fysikopgaver og er simpelthen gået helt i stå. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe? Jeg har i forvejen omregnet begge bilers hastighed til m/s og forsøgt at sætte ind i funktioner osv. men det giver ingen mening at komme frem til et nogenlunde resultat. Opg... -
Tykkelsen af et hår
ForumindlægHej, :) Jeg sidder og skriver en rapport omkring et forsøg, som vi har lavet, hvor vi udregnede tykkelsen af et hår ved hjælp af interferensmønsteret fra en laser. Jeg skal til at beskrive ligningen, som vi bruger i databehandlingen, men jeg er dog blevet usikker på, hvad dele af den viser. L... -
Forstår intet :?
ForumindlægHej .. Jeg forstår ikke det her : Skriv de næste tal i talfølgen. a. Det første tal er 0. Følgene tal er hele tiden 4 mindre. b. Det første tal er 1. Følgende tal ganges med 3 og der trækkes 1 fra. Jeg forstår ikke a, men b. skal jeg så sige 1*3-1 = 2*1-1= 1*1-1= 0 eller hvordan er det ? --------... -
Generelt?
ForumindlægHej . Jeg er en pige der er meget efter 10-12 taller- Og jeg gør mit bedste- Mit eneste problem er bare, at jeg ikke siger så megt i timerne på grund af min lærer. Denne lærer og jeg har sådan et spændt forhold . Jweg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men hvis jeg f.eks. rækker fingeren op ... -
Musikprogrammet Primus
ForumindlægHey guys. Jeg har et spørgsmål angående musikprogrammet Primus, og jeg håber VIRKELIG en eller anden kan hjælpe mig. Jeg har fået min første skriftlige aflevering for i musik, så Primus er stadig ret nyt for mig. Har fået en aflevering hvor vi skal skrive flydekor til nogle givne akkorder i forsk... -
Studie debat
ForumindlægHej jeg skal starte på gymnatiet efter sommerferien, jeg glæder mig selfølgelig rigtig meget. Jeg skal på hyttetur med alle de andre første g'ere, jeg ville høre hvordan starten af gymnatiet forgår, er det noget jeg skal være opmærksom på osv. Her er nogle spørgesmål jeg rigtig gerne vil ha... -
Industriel produktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en synopsis i naturvidenskab som jeg skal bruge til eksamen. Derfor jeg jeg brug for noget hjælp. Jeg skal mangler nogle underpunkter. Jeg har 2 hovedspørgsmål ind til videre som lyder sådan Første hovedspørgsmål: Hvordan påvirker den industrielle produktion af dyr til føde... -
subjekt og verber spørgsmål!!
ForumindlægHej! Jeg ville gerne høre om nogen af jer ved hvad hovedverbet og subjektet er i de følgende sætninger, og derefter hvordan i kommer frem til det? 1. All language versions of an EU law have the same legal value 2. The state of emergency was announced Wednesday by cabinet ministers, after Prime ... -
Præpositioner
ForumindlægHej! Der er én fejl i hver af de nedenstående sætninger. (Det er forholdsordet) der er forkert. Men jeg ved simpelthen ikke hvad fejlene er, og hvorfor? 1. When the crocodile started moving against us, we quickly jumped back into the jeep and drove away. 2. Jim was already feeling a lot better... -
Fysik - Radioaktivitet og Ioniserende stråling
ForumindlægHej alle derude! Jeg er i øjeblikket i gang med en fysikrapport. I perspektivering skal jeg skrive lidt om, hvordan man kan bruge radioaktivitet og ioniserende stråling i hverdagen. Jeg ved dog, at man kan bruge ioniserende stråling til at helbrede kræft (strålingbehandling) og radioaktivitet ... -
Tysk oversættelse
ForumindlægJeg har forsøgt at oversætte det nedenfor til tysk. Har meget svært ved det, men har kommet med et bud er der nogen som kan hjælpe mig med at rette det? Jeg tænkte over hvad jeg skulle gøre, men så ingen andre muligheder end at gøre som han sagde til mig. Mit hjerte hamrede afsted og jeg sved... -
Potensfunktion
ForumindlægOpgave 8.2 Kogetiden for et blødkogt æg afhænger af æggets vægt. Kogetiden beregnes ved formlen y=18,2*x0,67 hvor x angiver æggets vægt, målt i gram, og y angiver, hvor mange sekunder ægget skal koges for at blive blødkogt. a)bestem kogetiden for et æg på 57 gram Sammenhængen mellem sekund... -
Taylorudvikling, Ny formel
ForumindlægHej derude. Jeg prøver at lave en øvelse, men kan ikke løse den alligevel, siden jeg har svært med at forstå formlen. Det er fordi, jeg vandt til en formel som ser anderledes ud end det introduceret på (2.6). Vil nogen hjælpe med at forstå formlen ved hjælp af denne simpel øvelse, som jeg ikke k... -
Coop Case (oversættelse)
ForumindlægHej, jeg sidder med det gamle caseeksamens oplæg "Coop", og skal lave oversættelsen i opgave 2, men jeg har brug for lidt hjælp. Tekst på dansk: Pant går til velgørenhed Scleroseforeningen har tjent over 1 million kroner på flaskepant Skal pantpengene fra weekendens fest i lo... -
Stofskiftesygdomme
Forumindlægjeg er lige p.t. igang med at skrive om opgave om det menneskelige stofkifte og herunder skal jeg komme ind på nogle af de sygdomme som der kan opstå i forbindelse med vores stofskifte. jeg kender til tyreotoksikose og struma men vil gerne ind over nogle flere sygdomme. så hvis der er nogle af ... -
fysik-teori. E, C og U
ForumindlægHejsa! Jeg står lige midt i en fysikopg. og mangler lidt hjælp. Jeg skal lave en teoretisk formel, der udtrykker E ved C og U. Opgaven (med en kapacitor) lyder:"En kapacitors evne til at oplagre ladning og energi er udtrykt ved kapacitansen C. På vores kapacitor står der C = 10000 myF, F = F... -
Difinition
ForumindlægHejsaEr der en der kan forklare mig så jeg kan forstå det, hvordan man regner sådan et stykke:(x+2y)²- 4x(y+x)- x²Stykket skal reduceres og jeg skal angiv evt. resultatet faktioriseret.
