Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 18881 til 18900 af 99855
-
Eksponentialfunktioner
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig hvordan man løser denne opgave? Om en eksponentielt voksende funktion f(x)=ba^x oplyses, at grafen går gennem punkterne P(2,3) og Q(6,13). Bestem tallene a og b? På forhånd tusind tak. :) -
Vektorer i plannen. Please hjælp mig...
ForumindlægJeg har følgende opgave med ordlyden:"Om en vektor a oplyses, at lal = 5. Vektoren b er givet vedb = 3a + â(vektor b = 3*vektor a + tværvektor a)1) Bestem a * b, â * b og lbl2) Bestem vinklen mellem a og b og arealet af trekanten udspændt af a og b."Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan j... -
Beregn BC
ForumindlægI trekanten ABC er vinkel A dobbel så stor som vinkel B. Derudover er AC=2 og AB=3. Beregn BC? Jeg har prøvet med cosinus, og lidt med sinus - men intet med held. a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A) =2^2+3^2-2*2*3*cos(A)?? En som kan hjælpe? Søren Nedergaard -
SRP matematik
ForumindlægHey Jeg sidder bare og undrer mig over, hvordan jeg kan være kritisk indstillet over for mine matematikbøger og fysikbøger. Det er jo noget, der vægtes højt i vurderingen, om man har været selvreflekterende osv. jeg har redegjort for en hel masse i min matematikdel i SRP, men jeg har altså ikke ... -
Bølgelængden
ForumindlægJeg skal finde bølgelængden i en fysik opgave.. alt der står er "beregn bølgelængden ved hjælp af trekantberegning og gitterformlen" - Jeg har regnet trekanten ud og har også gitterformlen, men når jeg forsøger at regne tallet bliver det et meget lille tal...kan i forklare mig hvad jeg ... -
Forskel om man er dreng eller pige..
ForumindlægHar en teori, som jeg vil høre om der er andre der bifalder!?Jeg synes nemlig jeg kan se en sammenhæng mellem visse fag, og så om man får højere karakter hvis man så er en pige eller en dreng.Tag fx et fag som psykologi. Her behøves en dreng ike sige ret meget før læreren giver ham en god årskara... -
Et års planlægning
ForumindlægHej!Jeg har tænkt mig at holde et sabbatår, hvor jeg samler nogle pointer ind pga mit gennemsnit. jeg vil samle point sammen i forbindelse med uddannelserne farmaceut, tandlæge mm. er der nogen som har en god ide til arbejde som relatere til disse uddannelser. Jeg har tænkt mig, at hæve karaktere... -
SRP - Bevægelse i gravitationsfeltet litteratur?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave her om en månedstid. Derfor er jeg nu på udkig efter noget litteratur til dette formål. Jeg har valg at skrive om bevægelser i gravitationsfeltet (tyngdefeltet) i fagene fysik og matematik begge på A-niveau. Derfor er jeg interesseret i at h... -
Bedømmelse af AT
ForumindlægHej. Jeg har netop været oppe i AT. Jeg fik 7, da censor i fysik følte jeg manglede noget om et relevant emne jeg ikke husker hvad var. Men jeg føler dette ikke kan være retfærdigt, da jeg er blevet vejledt af en fysiklærer på skolen, der sagde at det jeg havde var godt og derfor her jeg ikke læ... -
Metode til His/Fys (telefonen)
ForumindlægHej alle.. jeg skal i gang med at skrive mit metode afsnit. men føler mig lidt låst fast .. jeg skriver om opfindelsen af telefonen, hvordan den har udviklet sig og hvilke fordele den har givet. jeg kan ikke lige finde ud af hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det op. jeg... -
Centrifugalkraften
ForumindlægHej alle Jeg har lige et spørgsmål, som omhandler hvorfor jorden ikke støder ind i solen. I min søgen, fandt jeg frem til at det skyldes centrifugalkraften, men dette kan jeg ikke give mening, fordi den teori bygger på accelation. Hvordan kan man forklare, hvorfor det er centrifugalkraften... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
Bestem tallet a
ForumindlægHej! Hvordan regner jeg opg. b) Tak på forhånd -
Titrering af glutaminsyre
ForumindlægHej jeg har problemer med i sær a og b -
overfladeareal
ForumindlægNogle der kan hjælpe med opgave b)? -
eksponentiel vækst
Forumindlæghvordan bestemmes a og b ud fra to punkter på grafen? -
sort STUDENT hue?
Forumindlægja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret? -
Udledning af stoffer
Forumindlæghej, vi skal vælge et underemne af emnet "udledning af stoffer" har i nogle underemner som er spændende at arbejde med??? I må også meget gerne komme med arbejdsspørgsmål til en problemformulering- der skal bruges 2 i Fysik og Kemi, 2 i Biologi og 2 i geografi. -
sprgsml ang brøker
ForumindlægHej har lige en opgave jeg håber i kan hjælpe med: Sæt på fælles brøkstreg, først med håndkraft og benyt derefter cas til at kontrollere resultatet: a/b - 2a+b/3b .... er det så bare = a+b/2b?? eller hvordan? et til: a-b/2x - a+b/5x Håber i kan hjælpe mig! -
beviser..
Forumindlægnu er det ved at være eksamenstid, og jeg har fået de mundtlig eksamenssprgsmål til mat b idag. I forbindelse med det vil jeg høre om der er nogen som kan fortælle mig beviserne for toppunktformlen og rødderne i et andenrads polynomium. Har selv øvet mig lidt på dem ved at kigge i min bog, og jeg...
