Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18881 til 18900 af 32822
-
Eksponentiel funktion
ForumindlægKan nogle hjælpe? :) Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). Løs ligningen f(x) = 125. -
Hjælp til matematikopgave!
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave? Tak på forhånd -
beggarland......oversættelse.....
ForumindlægI en leder i britsh Medical Journal siges det, at britiske teenager har de mest usunde sexvaner i Europa.De slår rekorden med hensyn til graviditeter, aborter og seksuelt overførte sygdomme. Fødselsprocenten for de 15- til 19-årige er syv gange så høj som i Holland hvor et lignende antal unge dyr... -
HÆLP!!
ForumindlægSøger hjælp til at få disse udregnet:) Opgave 0: ABC og A1B1C1 er to ensvinklede trekanter, hvor a = 3, b = 6, b1 = 9 og c1 = 12. Beregn c og a1. Opgave 1: Lad ABC være en retvinklet trekant (hvor C er den rette vinkel). Beregn de re-sterende vinkler og sider og arealet når: a) <A =... -
Lineære modeller - Hjælp!
ForumindlægTabellen viser statens samlede indtægter fra boligejerne i 2000 og 2003. Årstal: 2000 2003 Samlet indtægt: mia. kr. 0.50 5.96 Med god tilnærmelse kan man beskrive de samlede indtægter ved hjælp af en lineær model: y = a× x + ... -
Tegning af cirkel i graph-program
ForumindlægHejJeg bruger programmet "Graph", til at indtegne ligninger med.Nu er mit spørgsmål så om nogle af jer ved om man kan, og i såfald hvordan, lave cirkler i programmet.MvhPeter -
Pi - Og sammenhænge!
ForumindlægJeg skal lave lidt om tallet Pi... Og jeg har søgt lidt efter nogle lidt mere spektakulære sammenhænge som Pi indgår i, ud over geometriske figure, for at krydre min viden lidt...Der skulle vel ikke være nogen af jeg som kunne lidt "sjove" facts? -
Hvor går DU?
ForumindlægJa, hvor går du henne?Kan du lide stedet?Fortryder du dit valg? -
1.g mobning (terror)
ForumindlægAllo!Vi har brug for gode råd og ideér til en effektiv og nederværdiende mobning af de nye 1 hf´ere og 1.g´ere!? hieraki længe leve! -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i? -
bias
ForumindlægHvad vil det sige at noget er bias? Hvad vil det sige at have lav bias og høj bias? For et estimat mu_hat af mu eksempelvis? -
Organisation af noter, opgaver mm.
ForumindlægHej,\n\nJeg tænkte på om der var nogen der kunne give nogle gode råd mht. hvordan man kan organisere sine papirer fra skolen. \n\nMange tak! -
* Stamfunktioner *
ForumindlægJeg kan ikke se logikken i stamfunktion og herfra bliver det bare endnu værre. Jeg har f(x) = 1/(3√x2) (3-tallet står på roden) Jeg skal finde stamfunktioner, facit er : 3x1/3 + k Jeg har hørt at jeg skal bruge potensregneregler. Men hvilke? Jeg kan i hvert fald ikke genkende nogle stamfunk... -
Tysk Konjuktiv beder om rettelse
ForumindlægTysk KonjuktivØvelse 1.Eksempel :Hvis vi var rige, var det ikke noget problem.1. Wenn wir reich wären, wäre es kein Problem2. 2. Wären wir reich, wäre es kein Problem. (Grundbog 604.2 –GTG 434.2)Reglen de hentyder til som gør at nogle sætninger kan skrives på to måder lyder så ledes (fra Gyldenda... -
Nogen der har været oppe til terminsprøve i engelsk??
ForumindlægHej,ret sent at lægge ind nu, men jeg skal op til engelsk terminsprøve imorn, så ville bare høre om der var andre, som har været oppe. Hvis ja, hvilken tekst kom i op i?Håber nogen svarer hurtigt ;o)Tak! -
gældsannuitet hjælp
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med en gældsannuitet? Jeg skal gøre rede for det, og må ærkigt indrømme at jeg ingen ide har om hvad det er :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har et snit, der kun ligger lige over de 7 godt trukket ned af et par uheldige og uretfærdige 6-taller, og derfor bliver jeg lige nødt til at vide helt præcist, hvilke karakterer, der indgår i hhv. eksamenskarakteren og årskarakteren.Regner man gennemsnittet på alle senest givne årskarakte... -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Funktioner
ForumindlægHeyNogen der kan forklare mig hvad en funktion er? -
Gauss' lov
ForumindlægSiger at fluxintegralet over en lukket overflade, der indeholder ladningen q, kun afhænger af q: ∫S E • dS = q/ε0 Jeg vil spørge til beviset af denne sætning, for jeg synes ikke helt jeg kan følge det i min bog. Lad os sige den lukkede overflade er en kugle. Så er det let ...
