Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 18901 til 18920 af 163702
-
Havet - noget som ikke er naturvidenskabeligt?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ude at svømme i forhold til årets AT-emne. Det sker, fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at inddrage et naturvideskabeligt fag i AT. Jeg leder derfor efter sager, der kan belyses af dansk, engelsk, samfundsfag og historie. Nogen med nogle gode idéer? Jeg er ikk... -
Hjælp - det haster
ForumindlægHej Jeg skal have en "prøve" i kristendom i morgen, på en time og 45 min. Det sådan en niendeklasses afgangsprøve, og ville bare gerne vide om der er nogen der har nogen ide om hvad man laver, når man har prøver i kristendom? Vi skal skrive en stil, men har ingen ide om hvad og sådan.... -
Sinus cosinus.. HJÆLP
ForumindlægEr der nogen anden forklaring på at cos(90-v) = sinv end at det kan man se på enhedscirklen? -
Tangentens ligning
ForumindlægHey ppl. Er der et sødt mennesker der ville være sød at udlede tangentens ligning? Og fortælle mig hvordan og hvorledes? =) -
Eksponentiel og potensiel vækst
ForumindlægMine spørgsmål: * Hvorfor skal og i en eksponentiel funktion? * Hvorfor skal og i en potensiel funktion? Håber på hurtigt svar :) -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
Eksamen - HTX
ForumindlægHvordan fungerer eksamen i Programmering på HTX? Jeg har hørt en masse om at man skal op og skrive et program foran censor og lærer, eller man skulle lave et program inden og derefter repræsenterer det. Er der nogen samtale efterfølgende eller i mens? -
Dane eller Danish?
ForumindlægHey. Jeg har lige et kort spørgsmål. Jeg er blevet meget i tvivl om jeg skal bruge Danish eller Dane i den her sammenhæng. Jeg skal oversætte sætningen: "Man kan ikke sige, det er blevet lettere at være dansker." Når jeg oversætter den, skal det så være 1: "You can&rs... -
Rettelse af kort kort stil.
ForumindlægEr der nogen der har tid til at kigge min stil igennem og rette den for fejl, både gramma og vendinger. På forhånd tusind tak. Me and EnglishThe mainreason that I this year take English at C-level is that I have to complete my HF. To accomplish that I have to end up with English at B-leve... -
Er det en rigtig oversættelse?
ForumindlægEn af dansk films største succeser er uden tvivl Olsen-banden. Publikum elskede den første film. Både gamle og unge syntes om den beslutsomme og begavede Egon, den drengede drømmer Benny og den konstant bekrymrede og nervøse Kjeld med den farverige kone, Yvonne. En af filmens mest typiske te... -
Oversættelse
ForumindlægJeg er helt ude på dybt vand her, men nu håber jeg det er nogenlunde rigtigt :)\n\nHan arbejder langsomt og grundigt\nEr langsam und gründlich arbeitet\n\nI dag har jeg arbejdet i 10 timer\nHeute habe ich 10 stunde arbeiten\n\nDengang arbejdede tiden for os\nDamals die zeit für uns arbeiten\n\nHa... -
Rette oversættelse
ForumindlægEr der nogen der er venlig at rette den nedenstående tekst som jeg har oversat fra dansk? Det ville alle tiders! På forhånd tak. “A mari usque ad mare” is the motto of Canada which stretches from the Atlantic to the Pacific and from the North Pole to the forty-fifth latitude. The coun... -
en lille rettelse
Forumindlæghey..Er der ikke nogen der lige vil hjælpe mig med at rette en lille halv sides brev som står på engelsk..??Så vil jeg være så glad?? -
Supplering i spansk
ForumindlægHej! Jeg dumpede desværre min spansk skriftlig eksamen, men bestod både mundtlig og skriftligt i standpunktskarakter. Jeg vil gerne læse dansk på uni, og der er et adgangskrav at man skal have bestået et fremmedssprog. Kan man komme ind alligevel på kvote 2? Og er der nogle der ved no... -
Opløselighedsprodukt (Ca(OH)2)
ForumindlægHej Derude jeg sidder og skal til mundtlig kemi A eksamen, og kan simpelt hen ikke finde ud af dette inde for opløselighedsprodukt: Hvad sker der med opløselighedsproduktet for calciumhydroxid hvis temperaturen hæves ? Håber i kan hjælpe! -
Forberedelsestid i mat?
Forumindlæghey.. ja som overstående siger, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tids forbedrelse man har til den mundtlige studenter eksamen i matematik (ét årrig a) -
Økotaksikologi
ForumindlægHejsa...er i stor nød, skal op til mundtlig biologi eksamen A-niveau!er der nogle der evt. sidder inde med nogle gode biologinotater til emner som økotoksikologi? ville være en virkelig stor hjælp... -
Andengradsligning, betydning af parametrene?
ForumindlægHej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp? -
Hjælp til bevis
ForumindlægHej. Er der nogen, der har beviset for at l a x b l er arealet af et paralellogram? Håber I kan hjælpe, for ville gerne bruge det til matematik mundtlig eksamen. -
Forberedelse til Teknikfag (Design og produktion)
ForumindlægHej alle.. Har i nogle gode råd til forberedelse til mundtlige eksamen i Teknik (D&P) A? Samt gerne en opstilling til, hvordan jeg skal fremlægge det, eller hvordan i har gjort. Mvh
